Finare webbkamera med manuella funktioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Finare webbkamera med manuella funktioner.

Hej är på jakt efter en hyfsad webbkamera med lätta manuella inställningar, typ en hybrid mellan webbkamera och fullvuxen kamera.
Tanken är att den skall användas för webbsändningar i WireCast m.m.

Kollar man exempelvis tja dustin så får man dessa träffar, vilket torde ara de vanligaste (då de flesta återförsäljares listor ser likadan ut, Inet, Webhallen, Netonnet osv...) : https://www.dustin.se/group/hardvara/datorutrustning-tillbeho...

Dock är de mest skräp, finns det ingen värre liga med USB-kameror för kanske ett par tre tusen där man själv kan ställa fokus m.m?
Har för mig att en flyktigt bekant köpte någon slags industrikamera för USB som man tom kunde byta objektiv på, hmm...

Krav:
USB-ansluten
Hyfsat mycket vidvinkel (gärna justerbart).
Manuellt justerbar vitbalans, exponering, fokus, etc
Videoupplösning på minst 1920x1080 i 24fps eller mer...
Liten - fungerar inte med en traditionell videokamera eller liknande.

Kanske platsar denna tråd bättre under foto-delen av forumet men jag skulle gissa att man där inte behandlar dylikt, eller så har jag fel.

Hur som helst vore jag väldigt tacksam för input.
Mvh /Pontus

Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det kan kanske bli klurigt att hitta något som matchar din spec där, men när du säjer att den ska vara liten... hur pluttigt är det? Jag började ju själv fundera åt små videokameror (fast du säjer att det inte ska vara det, jag vet) - men kolla gärna på dom små varianterna.

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1005658125/zoom/q4-ha...

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T