ICA gav mig någon annans post (typ)

Permalänk

@biorrith: Jättebra tips, tack! Pratade precis med han, han hade inte mitt paket men jag ska lämna tillbaka hans på ica igen.

Permalänk
Medlem

@Fredrikification: Bara att lägga upp tråden här är ju korkat eftersom ditt inlägg kan spåras till din IP-adress. Dessutom är du nog ganska impopulär på köp och sälj-sidorna ett tag framöver.

För övrigt skulle det inte förvåna mig om den rätta personen är medlem här, vilket gör situationen mer pinsam för dig. Men egentligen tror jag du slåss med ditt samvete och därför har svårt att ta rätt beslut. Det rätta beslutet är där ni båda vinner, annars är det ingen som vinner. Det du vinner på att behålla paketet förlorar du i trovärdighet.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

@muunkie: Fakta är att ifall man skulle snatta mat på ica så vinner mer själv på det än ica förlorar på det, förutsatt att man smiter ut obemärkt.
Allting har sin relativitet.

Permalänk
Medlem

@Fredrikification: Ja då kan vi väl alla börja sno mat då

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrikification:

@muunkie: Fakta är att ifall man skulle snatta mat på ica så vinner mer själv på det än ica förlorar på det, förutsatt att man smiter ut obemärkt.
Allting har sin relativitet.

Ja du kommer gå långt här i livet med din inställning.

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Klart han öppnade paketet efter vad som hände först, sluta tro att ni är bättre än alla andra.
Däremot när man ser att det var fel vara och inte bara personalen som blandat ihop paketen (som dom uppenbarligen gjorde) så ska man självklart gå tillbaka eller möjligtvis kontakta postnord först även om du troligtvis får samma svar där (gå tillbaka till ombudet).

Härligt att se någon med lite världsvett, lär inte rinna in många mer vettiga svar då jag kan ha förargat en eller flera (mööööjligen medvetet, kan inte hjälpa det ). Ett förargat huvud är sällan ett klokt huvud

Permalänk
Skrivet av Cityguysims:

@Fredrikification: Ja då kan vi väl alla börja sno mat då

Avråder dig att låt bli, blir kostsamt på lång sikt då det inte är garanterat att man smiter ut obemärkt.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Ja du kommer gå långt här i livet med din inställning.

Min inställning? Har aldrig sagt att man borde snatta mat på ica ifall det är det du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrikification:

@muunkie: Fakta är att ifall man skulle snatta mat på ica så vinner mer själv på det än ica förlorar på det, förutsatt att man smiter ut obemärkt.
Allting har sin relativitet.

Och det gör det hela okej eller vad menar du?

Permalänk
Skrivet av Fredrikification:

@muunkie: Fakta är att ifall man skulle snatta mat på ica så vinner mer själv på det än ica förlorar på det, förutsatt att man smiter ut obemärkt.
Allting har sin relativitet.

jaja, vi har fattat du är en självinriktad Robin Hood, just såna vi behövde fler av i världen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrikification:

Min inställning? Har aldrig sagt att man borde snatta mat på ica ifall det är det du syftar på.

Lite off-topic först. Använd gärna "Citera Flera"-knappen för att undvika massor av fula dubbelposts. Tack!

Gå och lämna tillbaka paketet så ska du se att alla här lugnar sig och du slipper ha ett skamsligt samvete.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Skrivet av muunkie:

Och det gör det hela okej eller vad menar du?

Om det är okej eller inte har jag ingen kommentar på. Jag konstatera endast att det inte skulle svida i webhallens plånbok alls, vilket jag står fast vid.

Permalänk
Medlem

Lägg ner nu, innan du bränner ditt ljus fullständigt i båda ändarna.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Här står ju dock rakt upp och ner att personen sett att det var ett annat namn på paketet innan det öppnades, då känns det inte lika självklart att det går som misstag. Speciellt inte om man sedan funderar på att behålla den felaktiga varan.

Fast det verkar som att personalen har sagt att det var hans namn på skärmen, men ett annat på paketet (låter iofs konstigt), så enda sättet att få klarhet är väl att öppna det. Sedan kan jag tycka, att man i så fall skulle öppnat det på utlämningsstället och kontrollerat tillsammans med personal. Men är det en ICA-butik, så brukar de inte vara så intresserade, utan bara hänvisar till Postnord...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Fast det verkar som att personalen har sagt att det var hans namn på skärmen, men ett annat på paketet (låter iofs konstigt), så enda sättet att få klarhet är väl att öppna det. Sedan kan jag tycka, att man i så fall skulle öppnat det på utlämningsstället och kontrollerat tillsammans med personal. Men är det en ICA-butik, så brukar de inte vara så intresserade, utan bara hänvisar till Postnord...

Tyckte snarare det lät som att han la ihop ett och ett till att det var så, om de sa det var fel namn borde det inte ha varit något att upptäcka när han kom hem... Stämmer inte informationen på paketet ihop med den i datorn bör de ju verkligen inte lämna ut det på ICA, då bör de ju dra tillbaka det och undersöka först vad det är som är fel. Står det både fel namn och adress på paketet i förhållande till datorn så är det ju troligt att man blandat ihop 2 paket eller något annat och att detta bör undersökas då man inte får lämna en försändelse till fel kund oavsett om det är ett brev eller paket. När vi får en AVi på ett brev som inte gick att dela ut får jag inte ens hämta det i sambons namn utan att ta med hans legitimation, hade man lämnat ut mitt paket för att det stod att det var någon annans i datorn hade jag blivit rasande speciellt som man ser att något är fel och delar fortfarande ut det som om det vore rätt.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Du skriver att det verkade som att ett annat namn stod på skärmen, men du skriver också att du inte märkte att fel namn stod på försändelsen förrän du kom hem.

Du var ju helt klart inne på att behålla grejerna oavsett. Har vi fått se en och annan efterkonstruktion här kanske?

Permalänk

Även fast dom inte kontaktar dig om sitt misstag, så är det inte nödvändigtvis bortglömt.
För mig gjorde dom en miss och glömde ta betalt för ett paket, jag tänkte inte heller på det, men vid nästa tillfälle jag skulle hämta paket så krävde dom att jag skulle betala det tidigare först för få det andra. Jag blev förvirrad och trodde det var ett bedrägeriförsök emot mig och fick prata med deras chef osv...
Så, den där 900kr prylen kan bli pinsam att ha sparat vid nästa besök på posten.

(röstade på att det var ens skyldighet att återlämna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Tyckte snarare det lät som att han la ihop ett och ett till att det var så, om de sa det var fel namn borde det inte ha varit något att upptäcka när han kom hem... Stämmer inte informationen på paketet ihop med den i datorn bör de ju verkligen inte lämna ut det på ICA, då bör de ju dra tillbaka det och undersöka först vad det är som är fel. Står det både fel namn och adress på paketet i förhållande till datorn så är det ju troligt att man blandat ihop 2 paket eller något annat och att detta bör undersökas då man inte får lämna en försändelse till fel kund oavsett om det är ett brev eller paket. När vi får en AVi på ett brev som inte gick att dela ut får jag inte ens hämta det i sambons namn utan att ta med hans legitimation, hade man lämnat ut mitt paket för att det stod att det var någon annans i datorn hade jag blivit rasande speciellt som man ser att något är fel och delar fortfarande ut det som om det vore rätt.

Ja, allt låter väldigt konstigt. Därav mitt råd att fråga personalen, om man kan öppna det på plats. Då hade man upptäckt felet direkt och kunnat lämna kvar paketet och låtit ICA lösa det med returen och man slipper bära hem nåt som man inte ska ha. Hur som helst verkar ju de flesta vara överens om vad som är rätt och fel... förutom möjligen TS.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §1 & §8*

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...