Permalänk

Vad ska jag ersätta min Ulti-Mat med?

Har haft denna http://www.sweclockers.com/test/84-ulti-mat/4#content i 11 år nu, bästa musmattan jag har haft, men nu börjar den bli lite repig och min mus läser sämre på den, så nu tänkte jag ersätta den med en annan metall matta, vilka kan ni rekommendera?

Har kolla lite efter Ulti-Mat s nya modeller men verkar inte hitta någon återförsäljare, konkade dom eller?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Har läst runt lite nu och verkar som många gillar den gamla Func Surface 1030, man kanske skulel slå till på den nya Func Surface 1030 R2 Extra Large?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har func surface 1030 och är mycket nöjd med den. Den har varit med i många år utan att slitas nämnvärt.

Det enda jag har att säga om den är att storleken är lite väl liten för mig, men är man van med mindre mattor (använder själv en 90cm bred matta som daily driver) så är det en riktigt bra musmatta.

Permalänk
Medlem

Jag har en Corsair MM600 metallmusmatta. Den har två sidor med olika grovhet.
Mycket solid och bra musmatta tycker jag.

Har även Roccat Alumic som också är en snarlik metallmusmatta också med två sidor med olika grovhet. Helt ok den med.

Byter musmatta lite då och då beroende på vilka musfötter/skates och moddningar av dessa jag kör på samt vilken slitningsgrad de har. Den totala friktionen man upplever beror ju på hur båda kontaktytorna ser ut, musmatta samt musfötter. Har därför ett 20 tal musmattor av olika material och ytor, samt en massa material för moddning av musfötter

Vad jag vill ha sagt är helt enkelt att en musmatta som kan kännas perfekt för vissa musfötter kan kännas direkt usel för andra, så det är svårt att komma med några tydliga rekommendationer.
De mattorna jag nämnde är dock hållbara och av hög kvalitet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du just vill ha en musmatta i metall? Annars skulle jag vilja slå ett slag för en tygmatta, har haft en SteelSeries QcK+ i snart 6 år och kommer troligtvis inte behöva byta på flera år framåt heller. Riktigt skön i min mening.

SteelSeries QcK Heavy (450x400x6 mm)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229157
SteelSeries QcK+ (450x400x2 mm)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229156

Om du är van vid rejäla mattor kan jag tänka mig att du kommer föredra Heavy-varianten mer. Min lillebror köpte en sådan året innan jag köpte min och den lever fortfarande.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Jag har func surface 1030 och är mycket nöjd med den. Den har varit med i många år utan att slitas nämnvärt.

Det enda jag har att säga om den är att storleken är lite väl liten för mig, men är man van med mindre mattor (använder själv en 90cm bred matta som daily driver) så är det en riktigt bra musmatta.

Beställde en fUnc Func Surface 1030 Large R2, finns i xl också men mätte min gamla och xl är för stort för mig, jag kör med sjuk hög sens så behövs inte mer.

Hörde att den sliter ner mös precis som ett sandpapper är det sant?

http://cdon.se/hemelektronik/func/func-func-surface-1030-larg... denna blev det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av m4jken:

Får man fråga varför du just vill ha en musmatta i metall? Annars skulle jag vilja slå ett slag för en tygmatta, har haft en SteelSeries QcK+ i snart 6 år och kommer troligtvis inte behöva byta på flera år framåt heller. Riktigt skön i min mening.

SteelSeries QcK Heavy (450x400x6 mm)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229157
SteelSeries QcK+ (450x400x2 mm)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229156

Om du är van vid rejäla mattor kan jag tänka mig att du kommer föredra Heavy-varianten mer. Min lillebror köpte en sådan året innan jag köpte min och den lever fortfarande.

Jag sliter ut tyg-mattor snabbt tog väl 11 månader att slita ner en SteelSeries QcK och 12 för en Qpad, jag spelar sjukt mycket.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jag har en Corsair MM600 metallmusmatta. Den har två sidor med olika grovhet.
Mycket solid och bra musmatta tycker jag.

Har även Roccat Alumic som också är en snarlik metallmusmatta också med två sidor med olika grovhet. Helt ok den med.

Byter musmatta lite då och då beroende på vilka musfötter/skates och moddningar av dessa jag kör på samt vilken slitningsgrad de har. Den totala friktionen man upplever beror ju på hur båda kontaktytorna ser ut, musmatta samt musfötter. Har därför ett 20 tal musmattor av olika material och ytor, samt en massa material för moddning av musfötter

Vad jag vill ha sagt är helt enkelt att en musmatta som kan kännas perfekt för vissa musfötter kan kännas direkt usel för andra, så det är svårt att komma med några tydliga rekommendationer.
De mattorna jag nämnde är dock hållbara och av hög kvalitet.

Blev sugen på att köpa en Corsair Vengeance MM600 cokså, men fan vad få butiker som hade den..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Fan vad crap min razer läser dåligt som fan på fUnc Func Surface 1030

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Köpte en SteelSeries QcK den e helt okey, men sedan köpte jag en Steelseries 4HD, bästa mattan jag har haft sjukt bra för fps spel.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Köpte en SteelSeries QcK den e helt okey, men sedan köpte jag en Steelseries 4HD, bästa mattan jag har haft sjukt bra för fps spel.

Ja, det är en av de bästa plastmattorna i mitt tycke. Finns en lite större modell 9HD som enbart skiljer sig vad gäller storleken.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.