Tänkte inskaffa ett Elgato Game Capture, behöver hjälp.

Permalänk

Tänkte inskaffa ett Elgato Game Capture, behöver hjälp.

Så jag vill ladda upp videos from mitt PS4 till YouTube och behöver då ett capture card för Playstations inspelning suger väldigt hårt, jag har kollar på Elgato Game Capture HD eller HD60, men har inte riktigt kommit fram till vilken som är bäst eller vilket jag behöver, om dom är bättre använda till olika saker ?

Vad jag förstår så är dom likadana bara att HD60 spelar in i 60fps medan den andra bara i 30fps ?

Jag läste några recensioner på Amazon och någon skrev att vill man spela in mikrofon samtidigt så blir inspelningen efter så man måste matcha ljudet, är det sant eller hade den killen något annat fel ?

Permalänk
Medlem

Tycker ett Elgato Game Capture HD funkar utmärkt. Du kan ändra i inställningar så det blir 60 fps men du måste också ha en bra dator som klarar det. Jag lägger ut på youtube och har mina knep som funkar väldigt bra.
1. Jag säger "1 2 3 go", samtidigt som jag säger "go" gör jag något på ps4. Kolla på denna snubbe så lär du dig hur man synkar mikrofon från t.ex. Audacity och själva gameplay från elgato i ett redigeringsprogram: https://www.youtube.com/watch?v=-WCwbvswcpM
2. Sen så fixar jag 60 fps i export inställningar och sedan så exporterar jag ut klippet.
3. KLART!

Hoppas du har någon nytta av mina youtube tips

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Tycker ett Elgato Game Capture HD funkar utmärkt. Du kan ändra i inställningar så det blir 60 fps men du måste också ha en bra dator som klarar det. Jag lägger ut på youtube och har mina knep som funkar väldigt bra.
1. Jag säger "1 2 3 go", samtidigt som jag säger "go" gör jag något på ps4. Kolla på denna snubbe så lär du dig hur man synkar mikrofon från t.ex. Audacity och själva gameplay från elgato i ett redigeringsprogram: https://www.youtube.com/watch?v=-WCwbvswcpM
2. Sen så fixar jag 60 fps i export inställningar och sedan så exporterar jag ut klippet.
3. KLART!

Hoppas du har någon nytta av mina youtube tips

Alright, det verkar ju inte allt för svårt, lite mer jobb i redigeringen bara.

Tack för tipsen, blir nog att beställa ett sånt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Alright, det verkar ju inte allt för svårt, lite mer jobb i redigeringen bara.

Tack för tipsen, blir nog att beställa ett sånt då

Köp en HD60, såg att den bara var 200kr dyrare på prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Köp en HD60, såg att den bara var 200kr dyrare på prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag såg det, men typ ingen som betygsatt den eller skrivit nåt om den så körde på bara HD, såg ingen direkt skillnad om jag ändå kan spela in i 1080p med båda