Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Mitt tangentbord funkar inte

Jag har haft min dator i ca en månad. Och samma för tangentbordet. Idag när jag startade datorn så funkar inte tangentbordet. Det lyste upp i några sek och sen dör den. Jättekonstigt? Vad tror ni är problemet? Jag har provat tangentbordet på en annan dator och den funkade där. Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Är det USB-tangentbord? Byt kontakt helt (långt ifrån där det satt) för att se så det inte är den där gamla identifierings-buggen du råkat ut för.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Gurk:

Är det USB-tangentbord? Byt kontakt helt (långt ifrån där det satt) för att se så det inte är den där gamla identifierings-buggen du råkat ut för.

Jag provade ansluta till USB-portarna på chassit. Men det funkade inte. Och även moderkortets usb ingångar. Samma resultat :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Provat ett annat tangentbord? Kolla även att ingen tangent har fastnat, på dom flesta moderkort ger det problem, men finns dom som kan ignorera felet. Kan vara därför som det fungerade på den andra datorn.

Kolla även att ingen powerkabel (CPU-power, ATX24 och PCI-E kablarna) i datorn är kontakt med en datakablel (ljud, USB, SATA) eller i/o-plåten då det kan ge problem.

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 19 Cinnamon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Vad är det för tangentbord?

Är det bara tbordet som inte funkar, tänkte om mus och andra usb enheter funkar utan problem, om du har ett annat tbord koppla till de och nollställ BIOS se om det kanske hjälper.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av OldComputer:

Provat ett annat tangentbord? Kolla även att ingen tangent har fastnat, på dom flesta moderkort ger det problem, men finns dom som kan ignorera felet. Kan vara därför som det fungerade på den andra datorn.

Kolla även att ingen powerkabel (CPU-power, ATX24 och PCI-E kablarna) i datorn är kontakt med en datakablel (ljud, USB, SATA) eller i/o-plåten då det kan ge problem.

Skrivet av bärplockaren:

Vad är det för tangentbord?

Är det bara tbordet som inte funkar, tänkte om mus och andra usb enheter funkar utan problem, om du har ett annat tbord koppla till de och nollställ BIOS se om det kanske hjälper.

Jag provade alla era tips. Men det står att det är fel på drivrutin. Försökte återställa och nyinstallera drivrutinerna. Men inget funkade. Finns det något annat som kan hjälpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Menar du att det går att gå in i bios med tangentbordet men att det fuckar upp i Windows? Prova att avinstallera det i enhetshanteraren och starta om datorn. Det är inte ett bluetooth tangentbord du har? Sådana brukar ge problem eftersom dom måste ha drivrutiner innan man kan använda dom

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 19 Cinnamon