Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk motsvarighet?

Tjena,

Fick syn ett tangentbord som såg ut att passa bra till en htpc men det saknar svenska bokstäver så tänkte kolla om någon känner till någon motsvarighet.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Logitech Dinovo Mini tänker jag på direkt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Finns ett sjukt likt på kjell o company, känns plastigt men fungerar bra.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Permalänk
Medlem

Jag har HTPC som används mycket.

Tyckte ej om di novo mini. Den kan bara köpas begagnad oavsett.
Testade med air mouse med inbyggd keyboard, tyckte fortfarande det var för jobbigt.

Till slut köpte jag k400, och den var faktiskt jätte bra.

Skrivet av RossoRed:

Finns ett sjukt likt på kjell o company, känns plastigt men fungerar bra.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Man kan hitta 30 olika modeller på dx.com under 1/3 av priset där
Jag har sett tom svenska keyset

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Jag har HTPC som används mycket.

Tyckte ej om di novo mini. Den kan bara köpas begagnad oavsett.
Testade med air mouse med inbyggd keyboard, tyckte fortfarande det var för jobbigt.

Till slut köpte jag k400, och den var faktiskt jätte bra.

Man kan hitta 30 olika modeller på dx.com under 1/3 av priset där
Jag har sett tom svenska keyset

K400 ser ju lite intressant ut, hur funkar det att spola i streamat material med ett sånt?

Såg att dom hade släppt en Plus variant K400 också men hittar inte vad skillnaden skulle vara mot "vanliga" K400

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

K400 ser ju lite intressant ut, hur funkar det att spola i streamat material med ett sånt?

Såg att dom hade släppt en Plus variant K400 också men hittar inte vad skillnaden skulle vara mot "vanliga" K400

Ut från det jag ser, så är bara layout lite annorlunda.
Kan inte hitta någon andra skillnader.
Den har varit i min ägo ett par år nu, 2 bebisar och fungerar fortfarande som ny.

Köpte också http://www.speedlink.com/?p=3&cat=341&pid=26564 på mediamarkt i tyskland. Att ha som reserv.
Om du kan leva med tysk keyset, de saknar bara Å av bokstäver, så kan vi kanske fixa någonting

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Har exakt det tangentbordet till min HTPC fast i svart. Fungerar riktigt bra även med Svenskt tangentbord. Du behöver däremot lära dig var Å, Ä & Ö är samt vissa symboler som flyttas runt, men det fungerar problemfritt. Köpte mitt från dealextreme och kan idag skriva relativt snabbt på det även om det inte är i närheten utav hastigheten utav ett fullstort mekaniskt tangentbord.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ok några bra tips där

Ni som använder typ tangentbord med touchplatta, hur funkar funktioner för till exempel att spola i streamat material och så?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har K400 och 3 av mina kompisar kör på det också. Finns i vitt och svart.

Har fungerat klockrent under de år jag haft det. Får byta batterier kanske 2ggr per år.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Jag har K400 och 3 av mina kompisar kör på det också. Finns i vitt och svart.

Har fungerat klockrent under de år jag haft det. Får byta batterier kanske 2ggr per år.

Köp Microsofts istället, allt är bättre, snyggare, bättre touchpad, gedignare. Dessutom billigare (brukar gå att hitta för 200 kr lite nu och då). Har både K400 och Microsofts HTPC TGB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Köp Microsofts istället, allt är bättre, snyggare, bättre touchpad, gedignare. Dessutom billigare (brukar gå att hitta för 200 kr lite nu och då). Har både K400 och Microsofts HTPC TGB.

Har du provat nya k400 plus?

Ok, bra tips där men min sista fråga tycks ni undvika eller nåt

Hur funkar det att kontrollera streamat material med tangentbord, finns ju knappar för spolning ser det ut som. Går det att ställa in hur långt det ska spolas per tryckning, vad händer om man håller in knappen med mera?

Hittade ett alternativ till nu men det hade ju tydligen även det gått ur tiden, Microsoft Entertainment 8000

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB