Hallon stängde mitt nummer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007

Hallon stängde mitt nummer!

Prövade på hallon en månad men bad dem avboka abonnemanget för tänkte att halebops kontantkort var inte så dumt ändå. Hur som helst så vill jag varna för texten "Om du tänker flytta ut ditt nummer till en annan operatör så behöver det vara gjort senast vid månadsskiftet", de menar det verkligen... på viset att de _avslutar_ ditt nummer så att det blir omöjligt att flytta och omöjligt att köpa kontantkort/abonnemang ens hos dem själva med det. Är väl kanske karma men gör alla operatörer på det här viset?

i7 4770 | asus b85m-g | 4x4gb ddr3 1600 corsair/g.skill | asus gtx 1070 strix | intel 320 120gb + kingston a400 480gb + samsung f1 750gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | lg w2363d 120hz | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | qck+ | tb impact 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Varför skulle de hålla i ditt nummer om du inte är deras kund?

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silent 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Eftersom jag misstänker att de har rätt att ta ut en avgift för en nummerflytt så verkar det här ovanligt korkat hanterat av dem. Istället för att bara avsluta utan att fråga så hade de ju kunnat tjäna lite pengar. Om det är som jag tror så är det till synes obegripligt.

Men jag har aldrig flyttat något mobilnummer så jag vet inte vad branschpraxis är.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag flyttade ett nummer från Vimla -> Hallon -> Fello utan några som helst problem att behålla mitt nummer.

Jag sa dock till att jag ska byta operatör när jag sa upp mina abonnemang med Vimla och Hallon.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av femkantig:

Prövade på hallon en månad men bad dem avboka abonnemanget för tänkte att halebops kontantkort var inte så dumt ändå. Hur som helst så vill jag varna för texten "Om du tänker flytta ut ditt nummer till en annan operatör så behöver det vara gjort senast vid månadsskiftet", de menar det verkligen... på viset att de _avslutar_ ditt nummer så att det blir omöjligt att flytta och omöjligt att köpa kontantkort/abonnemang ens hos dem själva med det. Är väl kanske karma men gör alla operatörer på det här viset?

Det hela låter som en miss i kommunikationen från din sida kanske. Om du bad dem att avbryta abonnemanget utan att säga något om att det skulle flyttas, så gjorde de enbart det du bad om. Dvs ditt abonnemang upphörde och numret blev återigen ledigt från deras synvinkel.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)