Iphone 5. Gps, fast offline?

Permalänk
Avstängd

Iphone 5. Gps, fast offline?

Hej på er!
Ska snart ut på ett äventyr med bilen så det blir några timmar med på nya vägar där det inte är skyltat så bra.

Finns det någon app eller något liknande till en Iphone 5 som kan underlätta min färd som ni kan rekommendera?
Min datamängd är snart slut så om det finns chans att man kan ladda ner kartorna genom Wifi och sedan använde de offline så skulle det vara ett väldigt stort plus, har tänkt att utöka min datamängd för längesen men har inte fått tummen ur, sen så är jag oftast uppkopplad till mitt Wifi men har blivit lite mycket resor på sistonde.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Går det inte att spara kartorna i google maps?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Nokia Here, finns i App Store. Tillåter att du laddar ner hela Sveriges vägkarta utan kostnad, kräver dock registrering av konto i deras tjänst.

Permalänk
Medlem

@Oppfinnarn: Jag brukar använda denna app https://itunes.apple.com/us/app/here-offline-navigation-maps/...
Tycker att den fungerar klockrent!

Permalänk
Hedersmedlem

Google maps är ett otyg för bilresor offline.
Själv hämtade jag Here maps för bilande i tyskland i somras, men det var på android. Möjligt att den inte finns för iphone?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeleni:

Går det inte att spara kartorna i google maps?

Ska kolla det. Tack för svar!

Skrivet av Ibis:

Nokia Here, finns i App Store. Tillåter att du laddar ner hela Sveriges vägkarta utan kostnad, kräver dock registrering av konto i deras tjänst.

Den verkar vara den mest populära i den här tråden iallafall så håller på att ladda ner den nu. Kostar registreringen något?

Skrivet av jonasf95:

@Oppfinnarn: Jag brukar använda denna app https://itunes.apple.com/us/app/here-offline-navigation-maps/...
Tycker att den fungerar klockrent!

Tack för svar! Laddat ner den nu

Skrivet av Söderbäck:

Google maps är ett otyg för bilresor offline.
Själv hämtade jag Here maps för bilande i tyskland i somras, men det var på android. Möjligt att den inte finns för iphone?

Tack för svar! Laddat ner den nu

Permalänk
Medlem

@Oppfinnarn: Nix, det är utan kostnad förutom själva arbetet med registreringen I alla fall var det så i somras då jag behövde något av nästan samma anledning som dig.

Permalänk
Medlem

Har själv alltid kört Tomtom, fungerat klockrent! Dock kostar det en hel del, förut en engångskostnad på 499:- eller något, nu prenumerationtjänst där man köper så många månader man behöver.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ibis:

@Oppfinnarn: Nix, det är utan kostnad förutom själva arbetet med registreringen I alla fall var det så i somras då jag behövde något av nästan samma anledning som dig.

Tack för svaret, det ser exakt ut som det jag vill ha. Tack för all hjälp

Skrivet av XFTality:

Har själv alltid kört Tomtom, fungerat klockrent! Dock kostar det en hel del, förut en engångskostnad på 499:- eller något, nu prenumerationtjänst där man köper så många månader man behöver.

Är inte så ofta ute på vägen där jag behöver gps så tänkte mest på en gratisvariant men tack för svaret