TIPS chassi för vattenkylning 360mm radiator

Permalänk
Medlem

TIPS chassi för vattenkylning 360mm radiator

Halloj!
Jag har nu köpt ett vattenkylningskit från EK, mer bestämt EK-KIT H3O 360 HFX. Jag har sedan tidigare varit intresserad av vattenkylning och fick detta kit till ett bra pris så tänkte försöka göra min första custom loop! Saken är den att mitt nuvarande chassi inte är stort nog för detta kit och vill gärna ha ett chassi med fönster. Har ni några rekommendationer på chassin för vattenkylning där 360mm radiator går in? Har tittat lite på ett NZXT H440 då det är stilrent och ljuddämpande och inte alltför dyrt men verkar inte ha någon bra lösning för HDDs och optiska läsare då dessa tas bort för att få plats med 360mm rad.

Mina krav:
- Det ska vara rymligt men samtidigt inte ta upp hela rummet
- Stilrent med fönstersida
- Vill helst ha plats för optisk läsare och HDD.

Budget omkring 1500kr.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Halloj!
Jag har nu köpt ett vattenkylningskit från EK, mer bestämt EK-KIT H3O 360 HFX. Jag har sedan tidigare varit intresserad av vattenkylning och fick detta kit till ett bra pris så tänkte försöka göra min första custom loop! Saken är den att mitt nuvarande chassi inte är stort nog för detta kit och vill gärna ha ett chassi med fönster. Har ni några rekommendationer på chassin för vattenkylning där 360mm radiator går in? Har tittat lite på ett NZXT H440 då det är stilrent och ljuddämpande och inte alltför dyrt men verkar inte ha någon bra lösning för HDDs och optiska läsare då dessa tas bort för att få plats med 360mm rad.

Mina krav:
- Det ska vara rymligt men samtidigt inte ta upp hela rummet
- Stilrent med fönstersida
- Vill helst ha plats för optisk läsare och HDD.

Budget omkring 1500kr.

Har själv ett h440 och det får plats en hdd nere vid nätaggregatet. Optisk läsare är dock en helt annan historia. Man kan ju köra extern annars.