Migrera mailadress smidigast?

Permalänk
Medlem

Migrera mailadress smidigast?

Hej!

Jag har ett mailkonto på egen domän som jag vill byta ut mot en ny med ett vettigare/proffsigare namn. Vilket är det smidigaste sättet att flytta alla meddelanden från det gamla till det nya kontot? Att expotera/importera i thunderbird är väll en möjlighet, men jag vill ju helst att dem skall lägga sig på servern med så att alla enheter är synkroniserade. Hur gör jag detta enklast?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Hej!

Jag har ett mailkonto på egen domän som jag vill byta ut mot en ny med ett vettigare/proffsigare namn. Vilket är det smidigaste sättet att flytta alla meddelanden från det gamla till det nya kontot? Att expotera/importera i thunderbird är väll en möjlighet, men jag vill ju helst att dem skall lägga sig på servern med så att alla enheter är synkroniserade. Hur gör jag detta enklast?

Tack för hjälpen!

Du sätter upp båda mailkonto i samma thunderbird. Sedan drar du dina mail från ena mailkontot till andra.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du sätter upp båda mailkonto i samma thunderbird. Sedan drar du dina mail från ena mailkontot till andra.

Det är så idiotenkelt alltså? Kommer dem hamna på servern med då?

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda mig av imapsync, ett perl-script. Men att dra mailen mellan konton i Thunderbird kanske funkar, isåfall är det ju enkelt.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Det är så idiotenkelt alltså? Kommer dem hamna på servern med då?

När du drar över från ena kontot till den andra så kommer mailen att kopieras upp till servern. Ta några mappar i taget.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

När du drar över från ena kontot till den andra så kommer mailen att kopieras upp till servern. Ta några mappar i taget.

Härligt, där fick man lära sig något nytt och känna sig dum på kuppen ^^ Tack för hjälpen