Tangentbord/dator skriver meningar av sig självt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Tangentbord/dator skriver meningar av sig självt..

Hej!
Det har uppstått ett märkligt fenomen nu.
Tidigare hände det lite titt som tätt att datorn börjar skriva lite men har inbillat mig att det är ctrl+alt+v jag kommit åt ibland.
Nu händer det hela tiden om jag trycker på play/pause knappen på mitt tangentbord (Sidewinder X4).
Den skriver alltså in gamla meddelanden från steam eller om det är skype.
Det är ett gäng meddelanden som den brukar skriva och kopierar precis som jag skrev det en gång i tiden, som ghostmouse fast tangentbord.
Värt att nämna är att play/pause inte funkar som play/pause numera utan bara triggar igång detta..
Kan det vara något script, trojan eller liknande?
Kanske lika bra att installera om hela burken?

Edit: lägger denna i tangentbord då det kanske är relaterat till någon macro funktion jag inte känner till i tangentbordet..

BurK: MB:ASUS P8Z77M-PRO CPU: i5 2500k 4.1Ghz GPU:ASUS DirectCU II GTX660 1150mhz RAM:8GB 1600mhz
LjuD: A/V Reciever:Onkyo TX-NR616 Slutsteg:BGW 750E Högtalare:AudioPro A3.36, Logitech/TB fullrange, LAB12
Kosta vad det kosta vill, bara det inte blir för dyrt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Kolla i microsoft mouse and keyboard center om det är några macros påslagna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Installerade den nu och mycket riktigt var det där i macron i både bank 2 och 3.
Frågan är hur det kom dit från första början? Kan det va så att jag råkat komma åt spela in knappen och sen spelat in för väldans lång tid sedan? Jag sitter i 99.9% av fallen på bank 1/standard så skulle inte förvåna mig om så va fallet men detta är gamla meddelanden från månader tillbaks så lite oroväckande är det ju att den kom ihåg det..
Hursomhelst verkar de ha löst sig tillsvidare.

BurK: MB:ASUS P8Z77M-PRO CPU: i5 2500k 4.1Ghz GPU:ASUS DirectCU II GTX660 1150mhz RAM:8GB 1600mhz
LjuD: A/V Reciever:Onkyo TX-NR616 Slutsteg:BGW 750E Högtalare:AudioPro A3.36, Logitech/TB fullrange, LAB12
Kosta vad det kosta vill, bara det inte blir för dyrt!