Kan inte öppna Kodad Memo på mobilen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Apr 2013

Kan inte öppna Kodad Memo på mobilen

Äger en Samsung Galaxy Xcover 2 och har en Kodad Memo med nästan alla mina Konto koder och dylikt. Upptäckte sedan ett par dar tillbaka att jag inte kan komma in i memot. Vet att jag skriver rätt kod och det som händer är att den backar bakåt istället för att öppna memot. Har testat att medvetet skriva fel kod för att se om den agerar likadant men nej. Skriver jag fel kod så svarar den som den ska - Att koden är fel. Men skriver jag rätt kod så backar den istället för att öppna Memot. Har haft mobilen i flera år och den har funkat som den ska fram tills nu. :/

Om någon känner till en lösning så är jag tacksam till svar!

Speldator nr1: Intel i5 2320 │ 8GB DDR3 │ MSI GTX 660 2GB
Speldator nr2: AMD FX 6300 │ 4GB DDR3 │ Gigabyte GTX 650Ti 2GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Låter som att programmet fuckar upp sig, men ...

Prova att koppla telefonen till en dator och kopiera över via usb i en linux-dist. Om krypteringen ligger på fil/användar-nivå så kommer datorn att fråga efter samma lösenord eller att kunna öppna den som root-anändaren. Annars kan det fungera att kopiera över hela telefonen till datorn och sedan göra en återställning om det är så att programmet i telefonen har slutat att fungera korrekt.

Annars så skulle det vara så att det är telefonen som kodad på högre nivå som körs som process, vilket skulle kosta batterikapacitet.

Ytterligare en metod är att filen är linjärkodad och då är ditt lösenord för filen nycken och kommer att antingen själv, med hash och/eller salt att "dra" tecknen i "sidled" så dom motsvarar något annat.

En linjärkodning där swe är lösenordet och clockers texten blir krypteringen med bara (a-ö) whtwgjjx. Tänk på att den kan dras i båda riktningarna, även ändra för varje tecken.

Anlediningen till att du ska använda Linux är att du kan se "hela" telefonen, även systemet utanför "skärmen"

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 19 Cinnamon