Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Skrivet av Troberg:

typ: Lurad! just kidding, laughing out loud

Aha var det så lätt, trist

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

@griid: Hint..Titta på ögonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har du testat nyckeln från affären i bulldozern?

haha tack! var fast på 3/4 ledtrådar! stod och köttade vildsvin som ett djur brist på annat

@Webhallen

tack för episod 1! måste säga att dialogerna och allt var riktigt roligt, humorn i min smak iallafall haha gott skratt!

wow! Craftade precis potions! coolt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

kör en liten bump,

@webhallen

Räknas inte Samsung 960 Evo som pci-express ssd köpte den i måndags men ej fått achievment. Kan det ha något att göra med att den ligger som interna sata ssd på hemsidan?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai ?:

haha tack! var fast på 3/4 ledtrådar! stod och köttade vildsvin som ett djur brist på annat

@Webhallen

tack för episod 1! måste säga att dialogerna och allt var riktigt roligt, humorn i min smak iallafall haha gott skratt!

wow! Craftade precis potions! coolt

strange kan inte editera min post igen, aija quotar mig själv! nice

"edit nr2:

"spoiler"

har någon hittat användning för blombuketten eller shifty hag bilden haha?

Dold text
Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Hur laddar man upp en profilbild? :0

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Hur laddar man upp en profilbild? :0

tror inte man gör det längre nu när det finns en avatar, testa att byta lite kläder och se om du får achivement (antar att det är det du är ute efter).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

tror inte man gör det längre nu när det finns en avatar, testa att byta lite kläder och se om du får achivement (antar att det är det du är ute efter).

Har testat det även gjort den publik men det är en annan achievement..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Striden mot Spindeln.

@Dhanjel:

Var 3e attack är stark så gör två special attacks och blocka 3e. Repetera denna process så klarar du spindeln enkelt.

Permalänk
Medlem

@webhallen: läser ni inboxen här på sweclockers och på medlems-systemets address?
Har nu skickat in mail ang. achievements som saknas till båda, i december och här för 1 vecka sen och inte hört ett pip!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipd:

@webhallen: läser ni inboxen här på sweclockers och på medlems-systemets address?
Har nu skickat in mail ang. achievements som saknas till båda, i december och här för 1 vecka sen och inte hört ett pip!

Det verkar som de har fullt upp med support, koda ny episod av spelet och handveva uppdateringar av achievements. Jag har hållit utkik efter t.ex. achievement för att ha handlat i 2 butiker samma dag, men det verkar bara hamnat på folk med högre XP än mig ännu så länge. Lite trist, men samtidigt uppskattar jag om de prioriterar support.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Ja hade en double tap(x2) på nästa köp.
La en beställning 2017-01-21 på ganska mycket pengar. Många olika varor så den är fortfarande inte behandlad.
Dagen efter köpta jag en skitsak för någon hundring och då drogs double tapen på det köpet.
Den borde kommit på min första beställning!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Ja hade en double tap(x2) på nästa köp.
La en beställning 2017-01-21 på ganska mycket pengar. Många olika varor så den är fortfarande inte behandlad.
Dagen efter köpta jag en skitsak för någon hundring och då drogs double tapen på det köpet.
Den borde kommit på min första beställning!

det har vart uppe förut och det är av förklarliga skäl det köp som faktiskt betalas först som plockar double tap

Edit: och när jag redan har senaste svar här passar jag på att säga att jag nu fått "Cole Trickle" men fortfarande saknar för gamingkort och kan inte se den som locked, systemet uppdaterar sig och kommer ifatt på nya achievements om man bara sitter lugnt i båten

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Hej @webhallen!

En fråga, ingår inte nötcreme storpacket i achievment för godis storpack?
har köpt den och snickers, tvix i storpack. Vad ska man köpa för att få den.!?
anvädnarnamn: griiid

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att kolla om man maxat en achivment? Har Killstreak 16, men det borde vara 17 nu om jag räknar rätt, från sept 2015 till feb 2017

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har problem med sina stats?!
Förut hade jag 337 i dext. sedan hade jag ~350. Nu har jag under 330 helt plötsligt?
Är det betan man ska skylla på eller ska det vara så att ens stats sjunker!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det någon mer som har problem med sina stats?!
Förut hade jag 337 i dext. sedan hade jag ~350. Nu har jag under 330 helt plötsligt?
Är det betan man ska skylla på eller ska det vara så att ens stats sjunker!?

Kontrollera om du bytt klass, jag pendlar mellan ljusblå och lila och får stats därefter

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Kontrollera om du bytt klass, jag pendlar mellan ljusblå och lila och får stats därefter

Aha! men för sjutton gubbar... jag har bytt lite kläder. trodde inte det spelade in i statsen. Fick ett nytt vapen, men det ska jag genast byta bort då!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vaaart är Xoooor?

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Finns det något sätt att kolla om man maxat en achivment? Har Killstreak 16, men det borde vara 17 nu om jag räknar rätt, från sept 2015 till feb 2017

tror alla sitter fast på samma nu. Det skulle komma nya lv men det vart väl bara gjort 3-4 st. Jag brukar kolla om de i toppen av listan har saker jag uppfyller men inte fått än, då är det bara kvarnen som ror runt alltihop som inte gjort sitt än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

@Webhallen, varför står det på mitt konto under Achievements att jag bara har 98% på Expert 50 hämtade/skickade ordrar när det står under beställningar, hämtade/skickade (50)? Borde jag inte få den achievementen? Något fel hos er?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan någon säga vad skillnaderna mellan nivåerna är?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

blä. supply drop - 3 munkar irad nu

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat ut en order från Medborgarplatsen butiken, men inte fått någon achivements än. Hur lång tid ska det ta innan jag får den? Själva ordern är markerad som hämtad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med dubbel xp på nästa köp, hur aktiverar man den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur funkar det med dubbel xp på nästa köp, hur aktiverar man den?

Den används automatiskts men det kan ta en stund innan det syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

det har vart uppe förut och det är av förklarliga skäl det köp som faktiskt betalas först som plockar double tap

Edit: och när jag redan har senaste svar här passar jag på att säga att jag nu fått "Cole Trickle" men fortfarande saknar för gamingkort och kan inte se den som locked, systemet uppdaterar sig och kommer ifatt på nya achievements om man bara sitter lugnt i båten

Då min fråga är på samma topic, så väljer jag att citera.

Hej @Webhallen

Har en beställning som är på en AMD Ryzen 1800X och ASUS Crosshair Hero samt ett flertal andra artiklar. Beställningen är betald, men ordern är fortfarande bara i status "mottagen" då både CPU och MODERMODEM är på efterkälken när det kommer till lager. Fråga: kan jag fortsätta göra alla mina övriga inköp utan att riskera att min DubbelXP används på de nyare köpen?

Permalänk
Medlem

Den order som blir markerad som skickad eller uthämtad först kommer perken användas på.

Skrivet av NKLnu:

Då min fråga är på samma topic, så väljer jag att citera.

Hej @Webhallen

Har en beställning som är på en AMD Ryzen 1800X och ASUS Crosshair Hero samt ett flertal andra artiklar. Beställningen är betald, men ordern är fortfarande bara i status "mottagen" då både CPU och MODERMODEM är på efterkälken när det kommer till lager. Fråga: kan jag fortsätta göra alla mina övriga inköp utan att riskera att min DubbelXP används på de nyare köpen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@[!]: Ah, okej! Då verkar det rimligt att vänta med att beställa chassi, nätaggregat och kringutrustning tills April månad så att DubbelXPn inte hamnar fel.

Tråkigt att behöva vänta så länge - eller köpa från en annan återförsäljare för att inte ödsla en hel månad?

@Webhallen - förslag på hur jag kan gå vidare med de andra beställningar som behövs göras?

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Snabb fråga om hur det fungerar med Perks!
Beställde en Nintendo Switch samt Zelda då förhandsbokningen dök upp. Fick en Double Tap Perk för en vecka sedan. Dock användes denna Double tap inte då jag hämtade min beställning i fredags. Rätt eller fel?

Kan förstå om det är så per design, MEN det står uttryckligen dubbel xp på nästa köp, och köpet sker då man hämtar/betalar inte vid beställning. Inte får man achievements och poäng vid beställning utan först vid köp. Så rätt skall vara rätt..