Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem

Webhallen har blivit en mycket trevlig och attraktiv site/butik att handla i måste jag säga. Har handlat mycket på inet.se men från en tid tillbaka har jag numera gått över till Webhallen då det helt enkelt är lite roligare att handla där . och achievements och rank, förmåner av det, Webhallen-spelet osv. Kul!

Jag är nöjd med allt som gjorts på Webhallens hemsida, den känns attraktiv. Vet att jag skriver detta rätt sent efter men bättre sent än aldrig!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Hej! Räknas inte https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/258351-asus_... till "Gaming dictatorship"?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

Tjena,
Det ska den göra, men den saknades ROG i artikelnamnet som då kan ha gjort att den inte räknats med. Om man köpt den tidigare bör den räknas med som senast imorgon

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Den som gjort Webhallen-spelet & achievements-systemet borde få löneförhöjning! Härligt nördigt och roligt. Ser fram emot episode 2! Någon som hittat mer info om man hittar Xor? Känns som jag letat överallt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Den som gjort Webhallen-spelet & achievements-systemet borde få löneförhöjning! Härligt nördigt och roligt. Ser fram emot episode 2! Någon som hittat mer info om man hittar Xor? Känns som jag letat överallt..

Jag har sett honom upp på torget i stan några gånger.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Jag har sett honom upp på torget i stan några gånger.

har kollat flera gånger vid vatten mekanismen inte sett han, finns det någon bild hur han ser ut?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

en supply drop saknar bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Här med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Avstängd

@Webhallen: Hur fungerar detta med Supply Drop´s, och när aktiveras dom? Jag har sedan en tid tillbaka några Supply Drop´s som kallas både Double Tap och Double XP Goose, vilket ska ge dubbla XP poäng. Och jag har lagt ett antal order´s sedan dess, men kan inte minnas att jag fått några extra XP. Förutom när man låser upp någon Achievements.

Användarnamn: FarbrorB@loo

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

har kollat flera gånger vid vatten mekanismen inte sett han, finns det någon bild hur han ser ut?

Har ingen snygg bild, men kollade koden och fick fram denna bild.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dhanjel:
Skrivet av jOOc:

IT avdelningen har blivit informerad

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Varit medlem länge men mer eller mindre ignorerat detta, kikat lite nu och gillar verkligen tanken! Dock skulle det vara bra med en jämförelse mellan de olika levlarna, jag ser inte riktigt skillnaderna mellan silver som jag är nu och vad som händer när jag blir guld tex..

Har ni en mobilanpassad sida på gång? Vet att ni hade en för länge sen, men inte sett en sen dess. Skulle verkligen vara guld värt!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lathranir:

Varit medlem länge men mer eller mindre ignorerat detta, kikat lite nu och gillar verkligen tanken! Dock skulle det vara bra med en jämförelse mellan de olika levlarna, jag ser inte riktigt skillnaderna mellan silver som jag är nu och vad som händer när jag blir guld tex..

Har ni en mobilanpassad sida på gång? Vet att ni hade en för länge sen, men inte sett en sen dess. Skulle verkligen vara guld värt!

Kul att höra att ni gillar det, någon form jämförelse är en fin ide har lagt det vidare i förslagslådan!

Angående en mobilanpassad hemsidan är det något som arbetas det på just nu, en helt ny hemsidan är under uppbyggnad och denna kommer att vara responsiv

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tjena,
Det ska den göra, men den saknades ROG i artikelnamnet som då kan ha gjort att den inte räknats med. Om man köpt den tidigare bör den räknas med som senast imorgon

Hej!
antar att detta även gäller för https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/258347-asus_... men har inte räknats med i min "Gaming dictatorship" achievement.
kommer även denna att rättas till?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur stor prioritering ett sådant här "problem" eventuellt har, men är det bara jag som stör mig på att hemsidan är vänsterjusterad snarare än centrerad i mitten?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få achivements som jag inte har förtjänat, har mailat om det men inte fått svar. Har fått Well connected ett och två plus att nu på morgonen dök Mr White upp. Nån mer som har samma?

Permalänk
Medlem

Jättekul idé med "World of Webhallen" MEN jag har verkligen stött på patrull. Håller på att utreda swiney och lämnat in masken och klöv-avtrycket - men varje gång jag tar nyckeln i hans butik (grafiken visar att den kommer till min inventory) - så saknar jag den så fort jag gått ur butiken igen. :-/

Som vanligt så tycker man att man klickat på allt och provat alla kombinationer - men ledtrådar uppskattas om hur jag kommer vidare. Både för att ta nyckel och de andra två ledtrådarna.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roquen:

Jättekul idé med "World of Webhallen" MEN jag har verkligen stött på patrull. Håller på att utreda swiney och lämnat in masken och klöv-avtrycket - men varje gång jag tar nyckeln i hans butik (grafiken visar att den kommer till min inventory) - så saknar jag den så fort jag gått ur butiken igen. :-/

Som vanligt så tycker man att man klickat på allt och provat alla kombinationer - men ledtrådar uppskattas om hur jag kommer vidare. Både för att ta nyckel och de andra två ledtrådarna.

Tack på förhand!

Kommer faktiskt inte ihåg vilka ledtrådarna var...har för mig att något var relaterat till bulldozern. Angående nyckeln så kanske du redan har ett exemplar? Har för mig att man även efter man tagit en nyckel kunde ta en till som sedan försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Kommer faktiskt inte ihåg vilka ledtrådarna var...har för mig att något var relaterat till bulldozern. Angående nyckeln så kanske du redan har ett exemplar? Har för mig att man även efter man tagit en nyckel kunde ta en till som sedan försvann.

Jag tror att nyckeln som Lord Swiney har ÄR nyckeln som skall starta bulldozern... men eftersom jag inte får någon nyckel i inventory - så kan jag inte heller "use key on bulldozer" - så är fortfarande fast. Dock så fick jag en ledtråd till då bartendern äntligen gick med på att korka upp flaskan å få ut meddelandet. Men fortfarande inte lösning på hur jag får tag på nyckeln i städbutiken...

Permalänk
Medlem

hej @webhallen,

det är något galet med achievments. jag har fått rattenfänger trots att jag inte köpr 2st. möss.
den kom i samband med öppnande av en låda. om det är något galet där, vet att fler här inne fått samma problem.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrom:

Jag har börjat få achivements som jag inte har förtjänat, har mailat om det men inte fått svar. Har fått Well connected ett och två plus att nu på morgonen dök Mr White upp. Nån mer som har samma?

jag fick rattenfänger trots at jag itne köpt 2st. möss, bara 1!
Dock verkar det som att den kom i samband med öppnandet av min vecko-låda.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrom:

Jag har börjat få achivements som jag inte har förtjänat, har mailat om det men inte fått svar. Har fått Well connected ett och två plus att nu på morgonen dök Mr White upp. Nån mer som har samma?

Samma här. Hade, till min förvåning, fått Mr White sist jag loggade in. Och vad jag vet har det inte inhandlats någon vitvara här inte.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Samma här. Hade, till min förvåning, fått Mr White sist jag loggade in. Och vad jag vet har det inte inhandlats någon vitvara här inte.

Du har inte köpt någon vara i färgen vit? För jag fick den när jag hade handlat en vara i färgen vit

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Samma här. Hade, till min förvåning, fått Mr White sist jag loggade in. Och vad jag vet har det inte inhandlats någon vitvara här inte.

Skrivet av jnsson:

Du har inte köpt någon vara i färgen vit? För jag fick den när jag hade handlat en vara i färgen vit

Den extra achievment jag fick kom vid samma klockslag som när jag öppnade en låda, håll koll på den tiden så är det någon koppling som blivit galen. Mr. White ska ju endast komma när man köper kyl, frys. etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Roquen:

Jättekul idé med "World of Webhallen" MEN jag har verkligen stött på patrull. Håller på att utreda swiney och lämnat in masken och klöv-avtrycket - men varje gång jag tar nyckeln i hans butik (grafiken visar att den kommer till min inventory) - så saknar jag den så fort jag gått ur butiken igen. :-/

Som vanligt så tycker man att man klickat på allt och provat alla kombinationer - men ledtrådar uppskattas om hur jag kommer vidare. Både för att ta nyckel och de andra två ledtrådarna.

Tack på förhand!

Har för mig, du måste vara jättesnabb att plocka nyckeln, och ta dig tillbaka till andra sidan disken, innan Swiney kommer tillbaka från "lagret". Om Swiney ser dig, så förlorar du nyckeln, bara prova igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paganmoon:

Har för mig, du måste vara jättesnabb att plocka nyckeln, och ta dig tillbaka till andra sidan disken, innan Swiney kommer tillbaka från "lagret". Om Swiney ser dig, så förlorar du nyckeln, bara prova igen.

Både ja och nej. Jag minns det som att man skulle fråga efter en vara först, varpå han gick ut på lagret sedan tar man nyckel fort som attan!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ah, hade gett upp men lyckades nu genom att vara snabb och dessutom stå lite närmre nyckeln när jag först pratade med swiney.

Permalänk

Vet inte om någon påpekat det här tidigare men när man beställer till Finland registreras inköpen i SEK istället för €.

Har bland annat köpt en bärbar dator för 505kr + 11kr i porto & lite blandat krimskrams för 41kr + 5kr i porto. ;-}

Permalänk
Medlem

Visst är det en kul idé, helt klart. Idag måste butikerna göra något som sticker ut från mängden och ger mervärde.

Dock måste man ju säga att det praktiska värdet av att nå högre nivåer är väldigt begränsat.
Verkar inte finnas mycket till mervärde trots att man ligger på guld-nivån. Rabatterna gäller ju bara utvalda produkter och är oftast minimal.
Att ni packar snabbt och har fraktrabatt är ju inte bättre än vad de andra butikerna har..

Handlat en del på Webhallen genom åren, på sistone har jag några gånger valt dem när de legat på samma pris som el bättre än andra.
Insett att det inte ger något direkt att få poäng där, dels ger nivåerna inte mycket och dels håller man sig på samma nivå väldigt länge.
Så om någon annan ligger bättre till är chansen mycket stor att det blir någon av de andra:
DH:s studentrabatt, Inets godis, CDON:s + el rabattkod, för att bara nämna några starka alternativ.

Så se till att det faktiskt räknas att gå upp i nivå, ev status osv i det systemet har inte tillräckligt stort värde i sig!

Permalänk

Fraktrabatten är jättebra när man nu ofta slipper betala någon frak som vit medlem.
Insider mailet som det står man ska få som vit/svart medlem har jag dock aldrig fått eller något mail om förtur till reor..

Skrivet av D.:

Visst är det en kul idé, helt klart. Idag måste butikerna göra något som sticker ut från mängden och ger mervärde.

Dock måste man ju säga att det praktiska värdet av att nå högre nivåer är väldigt begränsat.
Verkar inte finnas mycket till mervärde trots att man ligger på guld-nivån. Rabatterna gäller ju bara utvalda produkter och är oftast minimal.
Att ni packar snabbt och har fraktrabatt är ju inte bättre än vad de andra butikerna har..

Handlat en del på Webhallen genom åren, på sistone har jag några gånger valt dem när de legat på samma pris som el bättre än andra.
Insett att det inte ger något direkt att få poäng där, dels ger nivåerna inte mycket och dels håller man sig på samma nivå väldigt länge.
Så om någon annan ligger bättre till är chansen mycket stor att det blir någon av de andra:
DH:s studentrabatt, Inets godis, CDON:s + el rabattkod, för att bara nämna några starka alternativ.

Så se till att det faktiskt räknas att gå upp i nivå, ev status osv i det systemet har inte tillräckligt stort värde i sig!