Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem

Hej, vore uppskattat om ni kunde ordna så att köp av:

Grand Theft Auto 5 (GTA V) - Metal Gear Solid The Phantom Pain bundle
Artikelnummer: 233238

Låser upp:

Snaaaaaakeeeeee
1000 XP
Köpt Metal Gear Solid V.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Elitist:

Hej, vore uppskattat om ni kunde ordna så att köp av:

Grand Theft Auto 5 (GTA V) - Metal Gear Solid The Phantom Pain bundle
Artikelnummer: 233238

Låser upp:

Snaaaaaakeeeeee
1000 XP
Köpt Metal Gear Solid V.

Jag ber vår IT att fixa det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen Tänkte bara buggrapportera, stod nyss att jag skulle få supplydrop om 2 min dvs. 24.00. Fick inget alls utan det slog direkt om till 6 dagar, 23h, 59 min.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det visade sig att vi missat att tagga spel-produkter med tillverkarnamn. Jag har gått genom allt nu och taggat upp det med rätt tillverkare så nästa steg blir att IT gör en ny körning för att dela ut alla schievements igen. Kan ta någon dag då killen som ansvarar för det är sjuk idag,

@Webhallen, jag har något liknande fenomen, fast med Nintendo Fanboy. Den står på 58 %, dvs ca 2900 kr. Summerar jag ihop Nintendo-relaterade inköp så hamnar jag på ca 5200 kr. Det inkluderar 3DS (hårdvara) och spel till 3DS, DS och Gamecube. Men det kanske löser sig när ni hunnit köra igenom uppdateringen du pratar om i citatet?

Permalänk

@Webhallen

Jag är lite fundersam kring fraktrabatten, jag har nämligen inte haft någon rabatt sedan det nya systemet infördes. Detta gäller på alla produkter.
Jag är level 14 White.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

skulle kul om när får ett eller flera achievenments. skulle står i rutan/när klicka på tropys när du fick den. det skulle kul och lättare kommer ihåg när fick de

Visa signatur

Underskrivning.
En besviken licens betalare.

Permalänk

@pimtim: Du har det om du går in på din logg. Där har du den informationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

@pimtim: Du har det om du går in på din logg. Där har du den informationen

yes men bara viss antal? kan inte bläddra genom ?

Visa signatur

Underskrivning.
En besviken licens betalare.

Permalänk

@pimtim: Stämmer. Men det står beta bredvid logg så du får väl önska att de lägger till den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@Webhallen Tänkte bara buggrapportera, stod nyss att jag skulle få supplydrop om 2 min dvs. 24.00. Fick inget alls utan det slog direkt om till 6 dagar, 23h, 59 min.

Både jag och min bror hade detta problem i natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@Webhallen Tänkte bara buggrapportera, stod nyss att jag skulle få supplydrop om 2 min dvs. 24.00. Fick inget alls utan det slog direkt om till 6 dagar, 23h, 59 min.

Skrivet av vichle:

Både jag och min bror hade detta problem i natt.

Jag hade samma problem imorse, men nu efter lunch verkar det vara löst eftersom det släpptes en ny låda att öppna.

Permalänk

@Webhallen Hey!! Baron von Spieler blåste förbi mig med utan drop ; )
Fick en låda (bockar å bugar) och sen stod det 11 h till nästa drop (igår). Idag står det dock 6 dagar and counting . Men snygg animering!!

(heter DarthWendel som user hos Webbhallen)

Permalänk

@Webhallen:

Baronen tycks ha gjort en U-sväng i luften och kom en dag eller två dagar försenat. Men det kom en Pizza slize neddimpande. Så han har gjort sitt jobb, men kanske inte helt enligt tidtabell bara.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Min nedräkning står på 9 dagar nu. Ska man inte få drop 1ggr/vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

@Webhallen: Min nedräkning står på 9 dagar nu. Ska man inte få drop 1ggr/vecka?

Min står på 10 dagar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har också samma problem/bugg med supply drop
Hade 1 dag 20h igår .. och nu när jag loggar in ( 12h skillnad sen igår kväll ) står den på 8 ?? dagar

Permalänk
Medlem

@tomakun:

Loggar in nu måndag morgon runt 8 tiden och ser att det står 10 timmar .... sen 3 timmar senare står det 12 ?!?!
Verkar som om ngn haft en trevlig helg iaf

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@Webhallen Tänkte bara buggrapportera, stod nyss att jag skulle få supplydrop om 2 min dvs. 24.00. Fick inget alls utan det slog direkt om till 6 dagar, 23h, 59 min.

Just nu beter sig Baronen ganska irationellt, troligen full på jobbet eller något. Jag ber vår IT sätta honom i fyllecellen så får vi se om han nyktrar till!

Skrivet av doomas:

@Webhallen, jag har något liknande fenomen, fast med Nintendo Fanboy. Den står på 58 %, dvs ca 2900 kr. Summerar jag ihop Nintendo-relaterade inköp så hamnar jag på ca 5200 kr. Det inkluderar 3DS (hårdvara) och spel till 3DS, DS och Gamecube. Men det kanske löser sig när ni hunnit köra igenom uppdateringen du pratar om i citatet?

Borde ha blivit bättre nu?

Skrivet av Kanariefågel:

@Webhallen

Jag är lite fundersam kring fraktrabatten, jag har nämligen inte haft någon rabatt sedan det nya systemet infördes. Detta gäller på alla produkter.
Jag är level 14 White.

Vad har du för användarnamn? Fraktrabatter ska fortfarande vara aktiva och vi har inte fått några övriga felrapporteringar.

Skrivet av pimtim:

skulle kul om när får ett eller flera achievenments. skulle står i rutan/när klicka på tropys när du fick den. det skulle kul och lättare kommer ihåg när fick de

Ska vidarebefodra idén till vår IT!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte hör hemma här men ställer frågan hur som helst.

Skulle det vara möjligt att fixa kategorier/avdelningar under medlemserbjudanden?
Kanske jag som är blind och detta redan finns?
Personligen finner jag det irriterande att sitta och titta igenom 10+ sidor med blandade erbjudanden istället för att ha allt sorterat i kategorier/avdelningar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sloppix:

Detta kanske inte hör hemma här men ställer frågan hur som helst.

Skulle det vara möjligt att fixa kategorier/avdelningar under medlemserbjudanden?
Kanske jag som är blind och detta redan finns?
Personligen finner jag det irriterande att sitta och titta igenom 10+ sidor med blandade erbjudanden istället för att ha allt sorterat i kategorier/avdelningar.

Det här har legat som en request sedan urminnes tider hos vår IT
Tydligen är det inte så enkelt som det låter har jag fått höra så jag vet inte riktigt när det kommer att bli av tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vad har du för användarnamn? Fraktrabatter ska fortfarande vara aktiva och vi har inte fått några övriga felrapporteringar.

Mitt användarnamn är Canary.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kanariefågel:

Mitt användarnamn är Canary.

Vad jag kan se har fraktrabatten applicerats på alla dina senaste beställningar.
Menar du om du lägger en ny beställning nu?Rabatten dras inte av förrän du är i slutskedet i kassan (och syns inte på själva produkten) så det kanske är så enkelt att du missat det pga detta?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vad jag kan se har fraktrabatten applicerats på alla dina senaste beställningar.
Menar du om du lägger en ny beställning nu?Rabatten dras inte av förrän du är i slutskedet i kassan (och syns inte på själva produkten) så det kanske är så enkelt att du missat det pga detta?

Jaha, har helt missat att den har ändrats och dras av i kassan. Förut såg man det mycket enklare när man kollade frakten på produktens sida. Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Borde ha blivit bättre nu?

Ingen skillnad, fortfarande 58 % (=2900 kr av 5000 kr). Jag förstår inte riktigt hur summeringen fungerar där, för summeringen av olika kategorier (tex bara 3DS eller bara Gamecube) för sig ger aldrig riktigt 2900 kr totalt.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av doomas:

Ingen skillnad, fortfarande 58 % (=2900 kr av 5000 kr). Jag förstår inte riktigt hur summeringen fungerar där, för summeringen av olika kategorier (tex bara 3DS eller bara Gamecube) för sig ger aldrig riktigt 2900 kr totalt.

Kan vara så att beskrivningen är lite knapp och det bara syftar på hårdvaran och inte spelen, ska kolla upp det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan vara så att beskrivningen är lite knapp och det bara syftar på hårdvaran och inte spelen, ska kolla upp det.

Ja, kolla gärna vad som egentligen räknas
Bara hårdvara blir ca 1800 kr (36 %, dvs 3DS och något tillbehör). Om jag räknar de spel som är bara Nintendospel så får jag ungefär rätt summa. Tex skulle Xenoblade Chronicles 3D inte räknas då, men däremot alla Zelda, Mario, m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

@Webhallen: Min nedräkning står på 9 dagar nu. Ska man inte få drop 1ggr/vecka?

@Webhallen:
Nedräkningen hoppade ner någon gång senaste dagarna så att jag fick en ny drop i natt. Fick dock ingen bonus utan bara skräptecken?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

@Webhallen:
Nedräkningen hoppade ner någon gång senaste dagarna så att jag fick en ny drop i natt. Fick dock ingen bonus utan bara skräptecken?
http://s15.postimg.org/cdh210c5j/baron.jpg

Vi jobbar på't!

Vi löste en rad buggar nu i morse med supply drops men det är en eller två som kvarstår som förbryllar våra kodare lite.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vissa Achievements går inte att få längre, tex
"Is This What Winning Tastes Like? 1000 XP
Köpt NIP-chocklad."

NIP Chockladen har ju utgått ur ert sortiment vad jag kan se.

Ni kanske borde ha en till kryssruta typ, "expired" eller nått så man kan filtrera bort dom man ändå aldrig kan få eller uppnå.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi jobbar på't!

Vi löste en rad buggar nu i morse med supply drops men det är en eller två som kvarstår som förbryllar våra kodare lite.

Verkar fixat nåt nu, fick en hamburgare