Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Enkel skype mic sökes

Hej, jag har ett par audio technica ath-m50x hörlurar. Det finns ingen mikrofon på dom och därför behöver jag en. Jag ska använda den till Skype/TS/CS, den får inte ta upp för mycket plats, ha en hyfsad ljudkvalitet (så att man hör vad jag säger), inte ta upp så mycket bakgrundsljud och inte heller vara för dyr, max 300 kr.
Någon som har förslag? Ni får gärna berätta vad de olika mikrofonerna har för egenskaper.

Jag har sett mikrofoner som man sätter bakom skärmen, verkar praktiskt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2009

Praktiskt taget vilken mikrofon som helst har 'hyfsad' ljudkvalitet.
Om du inte vill ta upp bakgrundsljud (t.ex. tangentbordstryckningar) så borde du ha något relativt nära käften.
En bra lösning är en så kallad modmic (http://www.modmic.com/), men det kanske överstiger 300kr med frakt.
Annars ta första bästa mic på clas ohlson, och fäst på kabeln. http://www.clasohlson.com/se/Mikrofon/32-6004

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

@xinux: Tack, ska kolla runt lite då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2006

I värsta fall kan du köpa ett billigt headset 3,5 mm och hänga runt nacken istället för på huvudet.

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av gothenburg:

I värsta fall kan du köpa ett billigt headset 3,5 mm och hänga runt nacken istället för på huvudet.

hahaha, men lägg av. den lösningen kan funka temporärt om man redan har ett gammalt headset hemma som ligger o skräpar, men du kan väl inte rekommendera att köpa ett nytt headset bara för att ha det runt nacken - och dessutom som en permanent lösning?
nej, nu skojar du med oss.

även jag rekommenderar Modmic!

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |