Liten mobil med bra kräm och batteri?

Permalänk
Medlem

Liten mobil med bra kräm och batteri?

Nu börjar det verkligen bli dags för en ny mobil, och jag har inte sett några nyheter om Galaxy S6 Mini på länge, så ville se vilka mina val är.
Jag hade en s4 mini förut som jag verkligen älskade, men den började bli lite långsam.
Bytte upp mig till en vanlig s4 som jag fick av en kompis (Han hade tappat den i en vattenpöl och bränt laddkontakten, kunde jag laga den, så fick jag den)
Den är trevligt snabb, men börjar också kännas lite slö ibland, men jag behöver inte så mycket extra kräm.

Jag har varit rätt insnöad på Samsung på sista tiden, men ge mig gärna förslag på andra telefoner med!
Den ska helst ha under 4.7" skärm, gärna mindre.

En av dom viktigaste sakerna för mig är också svarta menyer, jag HATAR lollipop på samsung (vet inte hur dom andra ser ut) Men det är så vitt och färgglatt så man kan spy.

Permalänk
Medlem

Köp en gammal telefon! Samsungs bästa telefon för 10 år sen var sgh-d600. Kolla tester på nätet så ser du att detta är en toppen telefon. Jag har haft en d500 i 10 år. Finns på tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Nu börjar det verkligen bli dags för en ny mobil, och jag har inte sett några nyheter om Galaxy S6 Mini på länge, så ville se vilka mina val är.
Jag hade en s4 mini förut som jag verkligen älskade, men den började bli lite långsam.
Bytte upp mig till en vanlig s4 som jag fick av en kompis (Han hade tappat den i en vattenpöl och bränt laddkontakten, kunde jag laga den, så fick jag den)
Den är trevligt snabb, men börjar också kännas lite slö ibland, men jag behöver inte så mycket extra kräm.

Jag har varit rätt insnöad på Samsung på sista tiden, men ge mig gärna förslag på andra telefoner med!
Den ska helst ha under 4.7" skärm, gärna mindre.

En av dom viktigaste sakerna för mig är också svarta menyer, jag HATAR lollipop på samsung (vet inte hur dom andra ser ut) Men det är så vitt och färgglatt så man kan spy.

Finns väl bara 2 telefoner med dina kriterier och det är sony z3 compact samt z5 compact som släpps snart eller om den redan släppts. Är på gång iaf.

Sen har jag för mig de har temastöd men hur som helst så kan jag inte tänka mig att dessa påverkar hur appar ser ut. Hur ofta är du inne i telefonens inställningar egentligen? Känns ju inte som man är där och rotar direkt ofta.

Android 6 kommer ju snart och i developer previews så verkar det finnas en inställning att välja mörkt eller ljust tema. Huruvida denna inställning finns kvar då riktiga versionen släpps om 1 månad eller så är det nog ingen som vet. Sen har man ju det där problemet med att om du inte köper en nexus så lär du få vänta ett par månader för att få uppdateringen. Motorola brukar dock vara snabba pga att förstör inte android som lg, samsung osv gör.

Jag skulle invänta någon månad eller så och se vad google släpper för telefoner. Ryktet säger ju 2 stycken men antagligen är väl den mindre mer intressant. http://www.swedroid.se/ar-det-har-arets-lg-nexus-5/
Den lär väl inte ha den bästa batteritiden av alla telefoner men beror ju på hur mycket man använder den också. Jag har gamla nexus 5 som batteritiden klagades på redan då den släpptes. Nu 1.5 år senare så lär ju knappast batteriet blivit bättre utan sämre pga alla laddningar och urladdningar. Men igår hade jag 2tim 20min skärmtid på ca 20 tim och ca 25% kvar av batteriet vilket är helt ok enligt mitt användande.
Trådlös laddning är en grej man inte bryr sig om tills man har det och vill inte vara utan. Nya nexustelefonerna lär också ha detta.

Moto G 3rd Gen 2gb kan vara något att kika på också om du inte vill kasta pengar i sjön och ha en telefon som inte är direkt rapp och multitaskar som en skadesjuten kråka som tex galaxy s6 osv.

I android 6 så kommer telefonerna dra rätt mycket mindre då de ligger stilla i viloläge också.