Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Skrivare till laptop?

Har i flera år varit beroende av skolan eller jobbet för att skriva ut men nu är jag less och vill slå till på en egen skrivare.

Vad är bäst till en laptop med mobilt bredband via USB-modem? Skriver inte ut så ofta men vore ändå bra att ha en.
Ingår allt när man köper en skrivare eller köper man tillbehör till? Inte så tekniskt kunnig så det ska vara lätt att sätta ihop och fixa att datorn hittar den etc.

Är inte ute efter någon bombastisk mirakelgörare på tusentals spänn utan enkel och billig helt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008

Duger inte vad som helst om det bara är dokument och liknande du ska tänkt skriva ut, jag menar så länge det finns trådlöst stöd såklart?

Min urgamla Pixma MP640 fungerar bra för mig än idag och brukar skriva ut på den ifrån min Android lur lite då och då men det torde finnas betydligt billigare skrivare idagsläget som fixar allt min kan + lite till för betydligt mindre pengar, vet inte vad priserna ligger på men misstänker att det startar kring 5 hundringen någonstans?

EDIT:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s235540557&o=produkt_pr...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

En svartvit laserskrivare med duplex ger troligen billigaste sidkostnaden och högst "bekvämlighet", jag har en Oki och den kostade 800kr för några år sedan.

Man behöver normalt sett inte några speciella tillbehör, möjligtvis säljs de allra billigaste skrivarna utan kablar för att de ska framstå som lite billigare och butiken kan sälja kablar dyrt, men det är ju standardkablar för el, usb och nätverk beroende på modell, vill man gardera sig så skaffar man en tonerkasett att ha hemma och så behövs det papper att skriva på.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av fark:

Duger inte vad som helst om det bara är dokument och liknande du ska tänkt skriva ut, jag menar så länge det finns trådlöst stöd såklart?

Min urgamla Pixma MP640 fungerar bra för mig än idag och brukar skriva ut på den ifrån min Android lur lite då och då men det torde finnas betydligt billigare skrivare idagsläget som fixar allt min kan + lite till för betydligt mindre pengar, vet inte vad priserna ligger på men misstänker att det startar kring 5 hundringen någonstans?

EDIT:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s235540557&o=produkt_pr...

Jag kommer nog bara använda laptop som enda enhet. Koppling mellan smartphones, WiFi och liknande låter så avancerat.

Skrivet av mrqaffe:

En svartvit laserskrivare med duplex ger troligen billigaste sidkostnaden och högst "bekvämlighet", jag har en Oki och den kostade 800kr för några år sedan.

Man behöver normalt sett inte några speciella tillbehör, möjligtvis säljs de allra billigaste skrivarna utan kablar för att de ska framstå som lite billigare och butiken kan sälja kablar dyrt, men det är ju standardkablar för el, usb och nätverk beroende på modell, vill man gardera sig så skaffar man en tonerkasett att ha hemma och så behövs det papper att skriva på.

Det är just det, det ska inte vara krångligt med tillbehör och sånt. Speciellt inte när jag inte vet vad som behövs utöver skrivaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Tittat på HP Envy 4504 e-AIO som ser enkel ut.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-o...

Men att den är trådlös, hur funkar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Jag köpte den billigaste jag hittade på elgiganten för ett par år sen. Tror den kostade 250 spänn eller nåt. I med sladden i datorn och tryck på skriv ut så var det klart. Enkelt och billigt. Patronerna kostade inte mycket heller, och räckte bra länge.

Men den kommer snart hamna på återvinningen. Anledningen är att den inte kan skriva ut trådlöst. Min rekommendation blir alltså att köpa en som kan skriva ut från alla enheter utan usb sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av carlbanan:

Jag köpte den billigaste jag hittade på elgiganten för ett par år sen. Tror den kostade 250 spänn eller nåt. I med sladden i datorn och tryck på skriv ut så var det klart. Enkelt och billigt. Patronerna kostade inte mycket heller, och räckte bra länge.

Men den kommer snart hamna på återvinningen. Anledningen är att den inte kan skriva ut trådlöst. Min rekommendation blir alltså att köpa en som kan skriva ut från alla enheter utan usb sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Många routrar har skrivarserver idag så det brukar gå att ansluta via den och så kör man på som med en normal nätverksskivare, att köra ad hoc är för det mesta helt onödigt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.