Forumdelen sponsras av

Monitor bordsfäste för större skärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2002

Monitor bordsfäste för större skärm?

Då jag har begränsat utrymme för skärmfoten så kan jag inte går upp i mycket större storlek än 24" som jag har nu. Därav tänkte jag installera i bordet en permanent monitor hållare som jag kan fästa alla mina monitors på. Min nästa skärm blir nog runt 32-34" så ett fäste för den storleken skulle vara fint.

När jag kikar runt hittar jag dock inget för den storleken, allt jag finner är för mindre skärmar eller med en extremt ful design. Har ni några tips?

Datorbordet står mitt i rummet så designen har betydelse.

-Star

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jag har denna:
http://www.multibrackets.com/7204.shtml
Tyckte den var snygg och har den "utåt" mot besökare på jobbet, får beröm för att det är snyggt och utrymmesparande. - Har vit.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1511374

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2002

Den är dock för två skärmar? Ser även att det är max 32" som gäller, sneglar just nu på en 34"..

-Star

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av SStar:

Den är dock för två skärmar? Ser även att det är max 32" som gäller, sneglar just nu på en 34"..

För hur många skärma vill du ha då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Kör själv en Ergotron LX-arm

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av SStar:

Du skrev ju "en permanent monitor hållare som jag kan fästa alla mina monitors på"

Samma fäste finns för en skärm också, vill du ha tre får man ha en 1:a och kanske en 2:a då?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2002

Ja visst, när jag byter skärm vill jag även kunna montera den på samma fäste. Atar att du uppfattade det som att jag hade flera, jag har dock bara en.

-Star

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2002

Så några bra förslag för en stativ för EN 34"+ skärm? Hittar inga :/ Den ska monteras fast i skrivbordet som en permanent lösning. Vill köpa en Predator X34 men hittar inget bra stativ till den.

-Star

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Norlink har en del bra, de kostar däremot en del.
Se bara till att du tar rätt "styrka" på armen, går att anpassa en del med ställskruvar men måste ligga i rätt vikt-range så att säga.
http://www.norlink.no/butikk/norlink-spaceco-gassarm-mklemmef...

Tror komplett säljer norlink

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |