Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Problem med CM12.1

Hej! Idag kör jag CM12.1-20150906-NIGHTLY-jfltexx på min Galaxy S4. Har provat ett par olika nightlies på sistone men blir ändå inte av med ett par små problem.

Skärmen går igång av sig själv, dock bara svartvit, trots att det ej uppkommer någon notifikation. Detta misstänker jag är någon funktion för att kolla klockan nattetid genom att vifta handen över. Men det sker 4-5 gånger i minuten utan att vifta med handen över den så något är nog fel.

Google kamera (appen) kan ej ansluta till kameran vilket också är ett problem jag haft i de senaste uppgraderingarna.

Även ett par ytterligare små störningsmoment som dyker upp titt som tätt. Kan detta bero på att jag ej gjort en factory reset och clean wipe mellan installationer eller är det såhär det blir med nightlies?

Gillar verkligen Android 5.1.1 så skulle gärna stanna där, med eller utan Cyanogenmod. Så om du har alternativa roms tipsa gärna om dessa!

Mvh.

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Ja det kan bli sådär med nightlies.
Sen är det dumt att inte göra factory reset och clean wipe. Så prova med det först.

Har du läst på XDA om denna Rom? Kanske finns fix för detta där?

Gå tillbaka till en annan Rom som är "stable" annars.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av SCORPIUS:

Ja det kan bli sådär med nightlies.
Sen är det dumt att inte göra factory reset och clean wipe. Så prova med det först.

Har du läst på XDA om denna Rom? Kanske finns fix för detta där?

Gå tillbaka till en annan Rom som är "stable" annars.

Så vitt jag kan se finns det hittills bara nightlies för CM12 (Lollipop), ej släppts några stable ännu. Ska kolla efter fix på XDA, tack för tipset!

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Fick nyligen officiell OTA 12.1 CM på min OPO, extremt ostabilt och idag slutade flera knappar att fungera. :/

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Baxtex:

Fick nyligen officiell OTA 12.1 CM på min OPO, extremt ostabilt och idag slutade flera knappar att fungera. :/

Tråkigt! Har alltid tidigare varit nöjd med CM, men på sistone dyker problemen upp på löpande band. Hittar heller inga svar vilket får mig att ge upp hoppet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Baxtex:

Vet inte om du är intresserad av att byta, men tänkte jag tipsar i vilket fall då du också hade problem. Jag hittade denna ROMen som är baserad på Lollipop. Goda omdömen från forumet. Nu är så gott som alla problem borta. Enbart 'Google Kamera' som fortfarande strejkar, men det kanske beror på något helt annat. Nu går telefonen dessutom som en oljad blixt. Som jag förstod det så är detta en tredje-parts version av CM12 (alltså en fjärdepart av Android?) som är optimerad. Alltså inte en officielt stable build av CM, men den verkar åtminstone stabil!