Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014

Dual Monitor problem behöver hjälp.

Hej undrar om det går att lösa detta problem med med primär och sekundär skärm? Om jag har den inställd såhär BILD 1. så måste jag dra musen åt vänster för att komma åt min sekundära skärm (Men problemet är att jag har min primära till vänster och sekundära till höger irl) - Skulle vilja att jag kunde ha den såhär BILD 2. så att jag kunde dra musen åt höger och komma till den sekundära skärmen eftersom den är till just höger irl.

Jag måste alltså ha den som BILD 1 för har jag den som BILD 2 så minimeras det jag har uppe på den sekundära skärmen den krymper helt enkelt. Är det pga av att det är olika upplösningar på skärmarna? Min main har upplösning 1920x1080 och min sekundära 1680x1050.

Tack för svaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Greppa den lilla skärmen med musen och dra den över till högra sidan av huvudskärmen så stämmer mus-riktningen.
Olika upplösningar gör att skärmövergången inte blir exakt. Du kan skärmens höjdmatchning med skärm-ikonens placering.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Waxinator:

Greppa den lilla skärmen med musen och dra den över till högra sidan av huvudskärmen så stämmer mus-riktningen.
Olika upplösningar gör att skärmövergången inte blir exakt. Du kan skärmens höjdmatchning med skärm-ikonens placering.

Jo men när jag gör det så förminskas det jag har uppe på den skärmen ifall jag startar ett spel på mainskärmen i helskärmsläge. - Men det kanske inte går att göra något annat när de har olika upplösningar. (Den tredje skärmen som är minst det är bara en virtuell skärm via GPUN:n som jag använder när jag streamar via quck sync.

/M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Olika upplösningar eller skärmstorlekar ger den effekten. Jag har dock svårt att se (utan foto) att det gör någon skillnad om extraskärmen placeras till vänster eller höger om huvudskärmen. Normalt öppnas enbart spel på huvudskärmen.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Waxinator:

Olika upplösningar eller skärmstorlekar ger den effekten. Jag har dock svårt att se (utan foto) att det gör någon skillnad om extraskärmen placeras till vänster eller höger om huvudskärmen. Normalt öppnas enbart spel på huvudskärmen.

Jag får nog leva med att det är motsatt håll jag får dra musen. Ja spelet är ju på huvudskärmen så förstår inte varför den andra skärmen drabbas utav att upplösningen ändras på huvudskärmen. Detta händer ju bara om jag har den sekundära skärmen till höger om Main monitorn i inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com