Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2004

Speltips miniLAN

Hej sc!

Vi är tre stycken datorglada killar med barn. Våra fruar är hårda så vi kan inte spela som förr men nu har vi fått till ett lan där vi tänkte köra en hel helg.

Vi är två stycken som spelat ganska mycket fps och dylikt och en som spelade massor av RPG.

Vi trivs bra när vi LANar och vill verkligen testa nya saker o.s.v. Tidigare lan har vi spelat

BF 3 & 4
Smite
Warframe
World of Tanks
Left 4 dead 2
Allt det här har vi grottat ner oss i och spelat i princip hela helgen.. Som sagt var är det dags nu igen och vi skulle behöva något nytt att sätta tänderna i. Några förslag där ute?

*Gärna gratis, men vi har pengar nog att betala för oss också. Co-op är ett läge vi gillar då en av oss har lite annan tävlingsinstinkt vad gäller tvspel än vi andra två.
**Gärna också en annan genre än fps då det känns som vi ofta "ramlar dit" så att säga..
*** Inget som liknar starcraft eller dota, då vi är ruskigt obalanserade skillmässigt.

Hoppas ni kan spåna lite åt mig (oss).

MVH

//John

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Novigrad
Registrerad
Jul 2011

Kanske nått bilspel?
NFS serien borde väl ha några guldkorn att bjuda på?

Fractal Design Define R3 | ASUS Z97-AR - Black | i7-4790K | Noctua NH-U9B SE2 | Fractal Design Newton R2 650W |16 GB Kingston HyperX 1600 | Windows 10 64 bit | Asus GTX 1070 Dual | 120+120+250+64 SSD | LG 21:9 | Noctua NF-S12B FLX | Apple Airport Extreme | BBB 250/10

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

World of Warships kanske? Likt World of Tanks, men ändå helt annorlunda att spela.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

1 Killing Floor 2.
2 Unreal Tournament.
3 Insurgency.
4 Flatout.

Zombie co-op som kan vara riktigt svårt beroende på svårighetsgrad. Snyggt och actionfyllt.

2#
Klassiskt FPS.

Mer taktisk shooter med en hint utav realism. Det är som att BF möter CSGO, med en hint utav realism.

Actionfyllt bilspel, där det ofta spelas arena, som går ut på att ha ihjäl varandras bilar. Explosioner är givet.

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

inga strategie spel då?. bad company 2 tror jag de heter cs go cs source black ops serien. cod mw2. listan kan göras lång, halo serien vet ej om de finns till datorn dock. kanske kommer på mer under dagen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Alien Swarm är kul coop.
Payday 2 med.

Ni borde försöka hitta en kompis till, de flesta spel av den typen är 4-player.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av BrandBil:

Hej sc!

Vi är tre stycken datorglada killar med barn. Våra fruar är hårda så vi kan inte spela som förr men nu har vi fått till ett lan där vi tänkte köra en hel helg.

Vi är två stycken som spelat ganska mycket fps och dylikt och en som spelade massor av RPG.

Vi trivs bra när vi LANar och vill verkligen testa nya saker o.s.v. Tidigare lan har vi spelat

BF 3 & 4
Smite
Warframe
World of Tanks
Left 4 dead 2
Allt det här har vi grottat ner oss i och spelat i princip hela helgen.. Som sagt var är det dags nu igen och vi skulle behöva något nytt att sätta tänderna i. Några förslag där ute?

*Gärna gratis, men vi har pengar nog att betala för oss också. Co-op är ett läge vi gillar då en av oss har lite annan tävlingsinstinkt vad gäller tvspel än vi andra två.
**Gärna också en annan genre än fps då det känns som vi ofta "ramlar dit" så att säga..
*** Inget som liknar starcraft eller dota, då vi är ruskigt obalanserade skillmässigt.

Hoppas ni kan spåna lite åt mig (oss).

MVH

nedan kommer några gratisspel som jag och mina vänner lirar
heroes of newerth och heroes of the storm är likt dota men om det finns stor obalans i skillz kan jag rekommendera heroes of the storm då de är förenklat med bara abilitets och väldigt lite att hålla koll på

heroes of the storm
heroes of newerth
world of tanks
world of planes
world of warships
planetside 2

Primär skärm: Asus swift pg278q sekundär: Samsung S34E790C
CPU: I7 3770k 4.6Ghz MOBO: Asus Sabertooth Z77
GPU: 980TI Strix RAM: 32GB Corsair platinum 2133 MHz
SSD: Samsung 850 evo 500Gb + Intel 480GB
Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV PSU: Corsair AX850 Fraktfritt https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2004

Hej!

Tack för alla tipsen.
V ska garanterat testa World of Warships samt Alienswarm, payday 2 och eventuellt killing floor 2. Jag tycker Killing floor 2 verkar mer modernt och up to date än payday 2 som jag såg en intervju ifrån och det var verkligen anskrämligt fula inomhusmiljöer (Allt är relativt..) såg precis ut som om man spelade Left 4 dead vilket inte känns OK år 2015 lixom...

Fortsätt gärna droppa ni som är riktiga spelkillar.

Hur är det med strategispel typ Medival liknande o.s.v.? Finns det några sådana som är rätt svåra men ändå går att få till ett lir på 48h (konstant spelande...)

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

//John

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av BrandBil:

Hej!

Tack för alla tipsen.
V ska garanterat testa World of Warships samt Alienswarm, payday 2 och eventuellt killing floor 2. Jag tycker Killing floor 2 verkar mer modernt och up to date än payday 2 som jag såg en intervju ifrån och det var verkligen anskrämligt fula inomhusmiljöer (Allt är relativt..) såg precis ut som om man spelade Left 4 dead vilket inte känns OK år 2015 lixom...

Fortsätt gärna droppa ni som är riktiga spelkillar.

Hur är det med strategispel typ Medival liknande o.s.v.? Finns det några sådana som är rätt svåra men ändå går att få till ett lir på 48h (konstant spelande...)

MVH

Skickades från m.sweclockers.com

vill du ha ett spel som äter tid kan kan rekommendera civilization 5
1 game tar ca 5-24 timmar på en liten/medelstor map aldrig testet en stor...

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV PSU: Corsair AX850 Fraktfritt https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av erieri02:

vill du ha ett spel som äter tid kan kan rekommendera civilization 5
1 game tar ca 5-24 timmar på en liten/medelstor map aldrig testet en stor...

Tack för tipset, ska framföra. Risken är dock stor att Civ blir lite långrandigt,... Viktigt med lite lagom pauser för snack, cigg och samkväm!

//John

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av BrandBil:

Tack för tipset, ska framföra. Risken är dock stor att Civ blir lite långrandigt,... Viktigt med lite lagom pauser för snack, cigg och samkväm!

kör utan turn timer då kan man ta paus då man vill
kör man 3-5 behövs inte turn timer men är man 7-9 kan de va bra då vissa kan vara seg
i början är varje runda ca 1 min men några timmar in är varje runda 10-20 min