Uplay och Battlenet

Permalänk
Medlem

Uplay och Battlenet

Har ett mycket irriterande problem som dykt upp den senaste tiden. Vill spela D3 och Might & magic heroes via uplay, men ingen av tjänsterna funkar bra. Uplay går inte ens att logga in på och Battlenet funkar till en början, men jag kan inte logga in på mitt konto. Någon som vet vad det kan bero på? Har sökt som en tok för att hitta en lösning, men inget funkar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja det funkade på båda tjänsternas sidor märkligt nog. Har kommit in där förut, men felet när jag försöker starta spelen kvarstår.

Permalänk
Medlem

Ingen aning vad problemet kan vara. Prova stänga av antivirus och brandvägg medan du försöker logga in/starta spel är vad jag kan tänka mig.

Permalänk
Medlem

Gällande Uplay så bör du kolla om det går via proxy. Jag hade problem med det och efter att ha bockat ur att det ska gå via proxy så fungerade det klockrent. Gällande Battlenet så är jag inte säker men kolla om det går via proxy där också.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, brandvägg har jag redan avaktiverat. När det gäller proxy tror jag inte att det är inställt så heller. Det märkligaste av allt är att det har fungerat förut med precis samma utrustning med undantag för ett nytt grafikkort jag skaffade. Dock tror jag inte på kortet som jag gjorde till en början, då jag testat några andra spel. Har däremot upplevt att det fryst och stannat av för att senare fungera igen och det kanske är grafikkortsrelaterat. Uplay har jag haft problem med tidigare också då det bara kraschade hela tiden och nu kommer jag som sagt inte ens in i online-mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiraz:

Tack för svaren, brandvägg har jag redan avaktiverat. När det gäller proxy tror jag inte att det är inställt så heller. Det märkligaste av allt är att det har fungerat förut med precis samma utrustning med undantag för ett nytt grafikkort jag skaffade. Dock tror jag inte på kortet som jag gjorde till en början, då jag testat några andra spel. Har däremot upplevt att det fryst och stannat av för att senare fungera igen och det kanske är grafikkortsrelaterat. Uplay har jag haft problem med tidigare också då det bara kraschade hela tiden och nu kommer jag som sagt inte ens in i online-mode.

min battle.net klient har trott att jag var i "US" och då kan man inte logga in, kolla så den är "EU"

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga att det är värt att kolla proxy-inställningen, det hade ändrats "över natten" hos mig iaf.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro