Samsung Galaxy S7 går under kodnamnet "Project Lucky"

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S7 går under kodnamnet "Project Lucky"

Kort efter Apples Iphone-evenemang hittar de första uppgifterna ut rörande Samsungs sjunde generation Galaxy S-serie, som sägs få snabbare processorer och minneskortläsare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Lucky 7"
Intressant, blir dock ingen S7, får vänta tills S8 då abonnemanget går ut...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Återgå till utbytbart batteri också, tack.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade vart fint med en GPE på denna.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Blev ingen S6 för mig eftersom minneskortläsare är ett krav från min sida. Jag tycker inte att telefoner utan möjlighet att lägga till mer lagring är något att ha. De är dåliga, helt enkelt. Jag förväntar mig att kunna ha kontroll över min hårdvara. Tänk om det var så med datorer. "Ja den har en SSD och vi har brännt sönder resten av SATA-portarna så vill du ha mer lagring får du köpa ny dator idiot." Inte vidare trevligt alls. Men det blir nog en S7 då om de återinför den här för mig självklara funktionen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Interessant att dom testat Snapdragon igen, personligen kvittar det för mig.
Minneskort hade varit kul om dom lagt till igen på något sätt, 64gb är okej, men lite snålt. Och 128gb modeller ökar något så ofantligt i pris.
Ser hellre en 32GB med SD kort för att få ner priset lite.

Vore kul att få se mer om S7 men kommer väl dröja innan man får mer riktig info ang den.
Hade gärna sett Note5 curved back. Gillar inte curved front glas som på edge, men curved back är så underbart.

Kanske får avakta lite på Iphone 6s tills mer info kommer ang S7an.
Jag är väl en av dom få som faktiskt gillar TW väldigt mycket (Dock root och tweak på en del saker alltid)

Där är dock 2 grejer som gör att jag har så fruktansvärt svårt att överge Samsung.
1. Paus på videoinspelning, varför i hela fridens namn har inte alla tillverkare detta (nu har jag inte kollat på ett tag, men förr var det bara samsung som hade detta) Bara trycka paus, fortsätt osv när man spelar in. Använder detta dagligen och omöjligt att klara sig utan.
2. Fysisk home knapp samt 2 kapacativa för back osv, jag HATAR onscreen knappar, och kommer ALDRIG tycka om det.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Paus på videoinspelning, varför i hela fridens namn har inte alla tillverkare detta (nu har jag inte kollat på ett tag, men förr var det bara samsung som hade detta) Bara trycka paus, fortsätt osv när man spelar in. Använder detta dagligen och omöjligt att klara sig utan.

Måste väl finnas någon app som har den finessen, så att du kan få den vilken telefon som helst.

Permalänk
Medlem

Bara det inte är 4K så låter det intressant. Är extremt nöjd med S6an, bästa telefonen jag haft förutom Nokia 7710 :'-).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Önskelista som inte kommer uppfyllas på enns en punkt.
IP68
minneskort
utbytbart STORT batteri
Inga mjukvaruknappar bredvid hårdvaruknappen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Där är dock 2 grejer som gör att jag har så fruktansvärt svårt att överge Samsung.
1. Paus på videoinspelning, varför i hela fridens namn har inte alla tillverkare detta (nu har jag inte kollat på ett tag, men förr var det bara samsung som hade detta) Bara trycka paus, fortsätt osv när man spelar in. Använder detta dagligen och omöjligt att klara sig utan.
2. Fysisk home knapp samt 2 kapacativa för back osv, jag HATAR onscreen knappar, och kommer ALDRIG tycka om det.

1. Bara samsung? Alla telefoner jag har ägt/testat har haft denna funktionen, Sony Ericsson, Sony, LG mm.

2. Detta håller jag dock med om. Har nu en LG G4 och jag saknar verkligen en fysisk hemknapp...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Önskelista som inte kommer uppfyllas på enns en punkt.
IP68
minneskort
utbytbart STORT batteri
Inga mjukvaruknappar bredvid hårdvaruknappen.

det där lär ju aldrig någonsin hända igen på the best of the best

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blev ingen S6 för mig eftersom minneskortläsare är ett krav från min sida. Jag tycker inte att telefoner utan möjlighet att lägga till mer lagring är något att ha. De är dåliga, helt enkelt. Jag förväntar mig att kunna ha kontroll över min hårdvara. Tänk om det var så med datorer. "Ja den har en SSD och vi har brännt sönder resten av SATA-portarna så vill du ha mer lagring får du köpa ny dator idiot." Inte vidare trevligt alls. Men det blir nog en S7 då om de återinför den här för mig självklara funktionen.

Alla android enheter jag har haft. Har varit ganska begränsade vad som kan ligga på SD kort Inte ens appar går lägga där. Har ägt enheter med android 2,1 2,2 2,3 (och alla de varianterna) 3,2 4,0 4,1 4,4 och 5,0. Så jag har hellre 64gb än 16 med plats för sdkort.

Sen har jag inga stora behov av lagring i telefon utan 32gb räcker bra. En dator är inte riktigt samma sak. Jag har i alla fall inte samma lagringsbehov i en dator som en telefon. Varför skulle jag vilja gå runt med 6tb information som enkelt kan bli stulen eller borttappad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

1. Bara samsung? Alla telefoner jag har ägt/testat har haft denna funktionen, Sony Ericsson, Sony, LG mm.

2. Detta håller jag dock med om. Har nu en LG G4 och jag saknar verkligen en fysisk hemknapp...

Där ser man, sökte lite och det stämmer ju bra.
Sony lanserade det med Z3 verkar det som.
Jag kollade på detta specifikt när Galaxy S5 lanserades, och då saknade typ alla detta jag kollade på, inkl Sony (Då var Z3 inte lanserad, den släpptes ju i September kontra April för S5 2004)

Verkar som Iphone inte stödjer detta ännu heller? Om ja söker på Ios8 iaf.

Bra att fler anammat detta som samsung haft i alla dessa år innan iaf, så enkel funktion som SKA finnas kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Dom tänkte på Sony när dom namngav projektet.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alla android enheter jag har haft. Har varit ganska begränsade vad som kan ligga på SD kort Inte ens appar går lägga där. Har ägt enheter med android 2,1 2,2 2,3 (och alla de varianterna) 3,2 4,0 4,1 4,4 och 5,0. Så jag har hellre 64gb än 16 med plats för sdkort.

Sen har jag inga stora behov av lagring i telefon utan 32gb räcker bra. En dator är inte riktigt samma sak. Jag har i alla fall inte samma lagringsbehov i en dator som en telefon. Varför skulle jag vilja gå runt med 6tb information som enkelt kan bli stulen eller borttappad.

Jag har så gott som alltid kunnat flytta det mesta. Appar, filmer, bilder... Enda undantaget är vissa systemappar som har trivts dåligt när man flyttat dem till SDS-kortet, men det är väl idioter till utvecklare som har hårdkodat sökvägar som vanligt.

När man tar mycket kort och filmar i hög upplösning som jag gör så räcker 32GB ingenstans. Särskillt inte när Android i sig äter upp mycket av det interna minnet. Men alla har ju olika behov, men som jag ser det finns det ingen anledning att med flit begränsa lagringen bara för att telefonen ska bli någon milimeter tunnare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

@Ozzed:

Det är inte för att göra mobilen en millimeter tunnare som man med flit sätter in för lite minne.

Som jag ser det finns det två anledningar:

#1 man vill att folk ska använda streaming och molntjänster.

#2 man vill att mobilen ska bli full och seg efter en stund så att folk köper en ny efter nåt år.

Det är ändå värt att komma ihåg att majoriteten av människorna här på jorden inte har någon aning om hur mycket 16, 32 eller 256gb minne är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har så gott som alltid kunnat flytta det mesta. Appar, filmer, bilder... Enda undantaget är vissa systemappar som har trivts dåligt när man flyttat dem till SDS-kortet, men det är väl idioter till utvecklare som har hårdkodat sökvägar som vanligt.

När man tar mycket kort och filmar i hög upplösning som jag gör så räcker 32GB ingenstans. Särskillt inte när Android i sig äter upp mycket av det interna minnet. Men alla har ju olika behov, men som jag ser det finns det ingen anledning att med flit begränsa lagringen bara för att telefonen ska bli någon milimeter tunnare.

OKej kameran är inget jag direkt använder mycket kanske 2-3 kort om dagen i jobbet. och videofunktionen blir max några minuter i veckan. Men det kan jag tänka mig tar minne om man spelar in några timmar om dagen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Project Luckey? Storsatsning på VR-integration? Antar att man kan drömma...

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

OKej kameran är inget jag direkt använder mycket kanske 2-3 kort om dagen i jobbet. och videofunktionen blir max några minuter i veckan. Men det kan jag tänka mig tar minne om man spelar in några timmar om dagen.

Ja i snitt blir det nog det. Ett himla skyfflande av data så mitt enda alternativ hade varit 128GB-varianten men den är för dyr.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har så gott som alltid kunnat flytta det mesta. Appar, filmer, bilder... Enda undantaget är vissa systemappar som har trivts dåligt när man flyttat dem till SDS-kortet, men det är väl idioter till utvecklare som har hårdkodat sökvägar som vanligt.

När man tar mycket kort och filmar i hög upplösning som jag gör så räcker 32GB ingenstans. Särskillt inte när Android i sig äter upp mycket av det interna minnet. Men alla har ju olika behov, men som jag ser det finns det ingen anledning att med flit begränsa lagringen bara för att telefonen ska bli någon milimeter tunnare.

Eller är det idiotanvändare som inte förstå att SD kort är så jävla mycket långsammare att det påverkar systemet om dessa läggs på kortet.
Det är helt enkelt till för att skydda dumma användare.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Eller är det idiotanvändare som inte förstå att SD kort är så jävla mycket långsammare att det påverkar systemet om dessa läggs på kortet.
Det är helt enkelt till för att skydda dumma användare.

Det tvivlar jag starkt på. Så jävla enkelt är det inte att "råka" flytta något till SD-kortet. Det är ett medvetet val, en frivillig handling. Att man får lite sämre hastighet är inte något som man bryr sig om ifall man gör det alls. Sen att "skydda" användare från att ha kontroll över sina enheter känns i sig väldigt bakvänt. Nej, då är det bättre att se till att appen inte går att flytta alls, istället för att möjliggöra en flytt, men hårdkoda sökvägar så att appen beter sig knasig. Jag tror inte det är ett medveted val utan det handlar om lata/korkade utvecklare som inte läst in sig på API:erna till det de kodar, som dessutom lever kvar på 90-talet när det var OK att hårdkoda saker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Önskelista som inte kommer uppfyllas på enns en punkt.
IP68
minneskort
utbytbart STORT batteri
Inga mjukvaruknappar bredvid hårdvaruknappen.

Ledsen att spräcka din bubbla, men IP68 plus utbytbart batteri får du nog drömma om. Blir nog antingen inofficiellt att batteriet går att byta, eller så får man lämna in mobilen för att byta batteri så att dom kan garantera att IP-klassningen fortfarande gäller efter att man öppnat och satt ihop mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ledsen att spräcka din bubbla, men IP68 plus utbytbart batteri får du nog drömma om. Blir nog antingen inofficiellt att batteriet går att byta, eller så får man lämna in mobilen för att byta batteri så att dom kan garantera att IP-klassningen fortfarande gäller efter att man öppnat och satt ihop mobilen.

S5 har IP68-klassning och utbytbart batteri. Så varför skulle inte S7 kunna ha det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas det fixar de horribla Touchwiz, det som avskräcker mig från att köpa en telefon från Samsung. Deras S6 har brutalt dålig multitasking/ram-leakage, så fix på det hoppas jag sitter högt på deras prioriteringslista. Att detta inte fixats i en update än är för mig vansinnigt.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

S5 har IP68-klassning och utbytbart batteri. Så varför skulle inte S7 kunna ha det?

Den har IP67 iofs, men du har en poäng, dock står det nog säkert i det finstilta nånstans att dom inte kan garantera IP67 efter att man öppnat och grejat. Vet inte hur man skulle kunna göra annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Den har IP67 iofs, men du har en poäng, dock står det nog säkert i det finstilta nånstans att dom inte kan garantera IP67 efter att man öppnat och grejat. Vet inte hur man skulle kunna göra annars.

Tät lucka? Ja det är ju vanligtvis ett krav att alla ingångar skall vara täckta för att det ska gälla så det blir ju säkert liknande här. Personligen föredrar jag lite lättare klassning och utbytbart batteri framför tung klassning och fast batteri/inget minneskort etc.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Hoppas det fixar de horribla Touchwiz, det som avskräcker mig från att köpa en telefon från Samsung. Deras S6 har brutalt dålig multitasking/ram-leakage, så fix på det hoppas jag sitter högt på deras prioriteringslista. Att detta inte fixats i en update än är för mig vansinnigt.

Det håller jag absolut med om.
Efter Google fixade memory leak buggen så borde dom hoppat på det snabbt.

Jag personligen rootar alltid så då kan man enkelt fixa det själv. Men rätt illa dom inte fixar snabbare.
Samma gäller deras långsamma updates av Firmware, något dom verkligen måste bli bättre på.
Likaså med stagefright.

Jag älskar dock TW, kör en S4a + S5a nu men har ju inte det 100% stock, det skulle jag aldrig ha på någon Android mobil, då faller hela fördelen med Android för mig

Permalänk
Medlem

Såklart, Galaxy S Club 7 Edition med egen ringsignal!

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

OKej kameran är inget jag direkt använder mycket kanske 2-3 kort om dagen i jobbet. och videofunktionen blir max några minuter i veckan. Men det kan jag tänka mig tar minne om man spelar in några timmar om dagen.

Ja precis, vi som jobbar med att filma undervattensnaturfilm med mobilen som enda arbetsverktyg borde ha lite större inflytande över hur Samsung prioriterar när de bygger sin telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Ja precis, vi som jobbar med att filma undervattensnaturfilm med mobilen som enda arbetsverktyg borde ha lite större inflytande över hur Samsung prioriterar när de bygger sin telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Be din arbetsgivare att skaffa riktiga redskap istället.

Edit fixat felstavning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb