Logitech G910 - Bu eller bä för icke spelare?

Permalänk
Medlem

Logitech G910 - Bu eller bä för icke spelare?

På torsdag ska jag slänga mitt K740 .. eller sälja
jag gillar tangentbordet men min dotter har förstört mitt andra K740 ;D Hon lyckades bryta upp en brytare sen knäcka fästen.

Såg att mekaniska tangentbord inte har dessa jobbiga fästen så en knapp hit eller dit kan man lätt sätta tillbaka.

Tänkte satsa på stort, köpte precis Logitech MX Master och Logitech G440(musmatta) varför inte då skaffa Logitech senaste tangentbord.

Jag spelar knappt, jag kodar väldigt mycket men ibland slänger jag igång Heroes of the storms

Min fråga är, är det skönt att skriva på?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/205410-l...

Det är ju utvecklat för gamers men jag gillar hur det lyser

Permalänk
Hedersmedlem

Har du möjlighet rekommenderar jag dig att åka och testa tangentbordet i närmsta datorbutik, mekaniska brytare är ganska speciella att skriva på beroende på vilken typ av brytare som används. Mitt personliga val är Cherry MX Brown-switchar.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

Rent spontant kan jag tycka att det där tangentbordet ser ut att vara en mardröm att skriva på.

Om du nu är ute efter ett tangentbord som är skönt att skriva på så kanske du ska titta på tangentbord gjorda för detta ändamål och inte ett påkostat gamingtangetbord med vinklade tangenter, macroknappar och tivolibelysning?

Gå och kläm på lite tangentbord. Du hittar garanterat någonting bättre än detta.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Undra om Elgiganten har dessa liggandes så man får peta. Media Markt ligger 15 mil från mig och Webhallen vart jag ska köpa det har bara laptops uppe.

Men kanske är som ni säger. Tack, ska se om jag får titta på detta och corsair's version som verkar lite mer rubust.

Permalänk
Medlem

Ett tangentbord att skriva på, då skulle jag rekommendera ett Ducky. De har flera modeller med olika brytare och bakgrundsbelysning, senaste versionen Shine5 även RGB. Det enda jag inte gillar på senaste modellerna, är de fula stöden i bakkant, men det är väl en smaksak.

Exempel: http://www.inet.se/produkt/6607687/ducky-shine5-rgb-mx-brown#/specs

Vet inte när det går att köpa dock. Om man nöjer sig med 2-färgade LEDs, så finns Shine4.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2870384

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men rekommenderar att du försöker få tillgång till en fysisk kopia innan du avgör. Det är skitsvårt och säga innan vad som är rätt eller fel beroende på individuella preferenser

Permalänk
Skrivet av downup:

Undra om Elgiganten har dessa liggandes så man får peta. Media Markt ligger 15 mil från mig och Webhallen vart jag ska köpa det har bara laptops uppe.

Men kanske är som ni säger. Tack, ska se om jag får titta på detta och corsair's version som verkar lite mer rubust.

Värt att tänka på, ifall det undgått någon, är att Webhallen inte längre låter en "testa" och känna på produkter i butik vid kassan efter problem men idioter som försöker rycka varan och springa därifrån. Så varan får man endast efter att köp genomförts.. Så ingen idé att åka dit för att testa!

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizardkitten:

Värt att tänka på, ifall det undgått någon, är att Webhallen inte längre låter en "testa" och känna på produkter i butik vid kassan efter problem men idioter som försöker rycka varan och springa därifrån. Så varan får man endast efter att köp genomförts.. Så ingen idé att åka dit för att testa!

Jo, såg detta. :/
Men jag bor 5 minuter bort och fråga om det finns öppet köp. Tror jag blir nöjd, sett 10 tal reviews nu och alla tycker olika.