Karenstid på drulletillägg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Karenstid på drulletillägg?

Hej! För bara en månad sen bytte jag försäkringsbolag p.g.a. Gruppavtal via min arbetsgivare.

Förra veckan la jag till drulletillägg då jag såg att det saknades, när jag gick igenom handlingarna.

Osannolikt nog drog jag nu datorn i backen nu och den startar ej och skärmen är bruten.

Wow! Det skulle ju kunna se ut som om jag la till tillägget och sedan fick en "olycka".

Någon som vet om karenstid föreligger? Jag har trygg Hansa.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av aalleexx:

Hej! För bara en månad sen bytte jag försäkringsbolag p.g.a. Gruppavtal via min arbetsgivare.

Förra veckan la jag till drulletillägg då jag såg att det saknades, när jag gick igenom handlingarna.

Osannolikt nog drog jag nu datorn i backen nu och den startar ej och skärmen är bruten.

Wow! Det skulle ju kunna se ut som om jag la till tillägget och sedan fick en "olycka".

Någon som vet om karenstid föreligger? Jag har trygg Hansa.

Karenstid finns generellt sett ej.
Dock kan det bli en process att försöka bevisa att datorn var hel för en vecka sen om du inte har bevis.
Förslagsvis går det att visa genom att man går in och läser av senast en fil var ändrad etc med skaderegleraren om de kivas.

Absolut bäst är att varje gång man byter försäkring eller ändrar försäkringen och sådana här situationer kan uppstå är att man filmar "dagens tidning" och sedan oavbruten låter kameran vara igång medan man långsamt filmar det man har i hemmet.

Då kan man t ex se att datorn är hel och tidingen som du filmade ger ett "senaste fungerade datum".

Detta bör man egentligen alltid ha gjort. Då slipper man hamna i kläm.

(Jag har tidigare jobbat i försäkringsbranchen).

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

@DavidtheDoom: Jag fick för mig att djurförsäkringar rätt ofta har karenstider, stämmer inte det?

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005

Vänta nån vecka med att anmäla skadan.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Spelar ingen roll om det ser ut så eller inte. Visst - de kan vara dryga och försöka få fram att du har gjort fel.

Jag hade ställt av skotern för säsongen men insåg att jag behövde den en till gång. Ställde på skotern på förmiddagen - krockade på eftermiddagen.

Det tog visserligen en jävla tid att få ut försäkringen men till slut så gick det igenom.

Om de bråkar så är det bara att stå på dig

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av MultiMan:

@DavidtheDoom: Jag fick för mig att djurförsäkringar rätt ofta har karenstider, stämmer inte det?

Absolut, sakförsäkringar har ytterst sällan karenstid, undantaget villor som har karens mot hussvamp/mögel.

Pratar vi person eller djurförsäkringar så har de oftast karens mot sjukdomar men inte olyckor.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler