Permalänk
Medlem

Tröga tangenter, byta märke?

Hej! Köpte Razer Blackwidow Chroma men tangenterna har blivit tröga på senaste tiden. När jag installerar drivrutiner så liksom "använder" den alla tangenter och skriver i bakgrunden så att jag får Windows ljud. Jag köpte tangentbordet i februari på mediamarkt så undrar ifall man kan byta tangentbord till ett annat märke?

Tack på förhand
Robin

Permalänk
Medlem

Använder tangenter i bakgrunden? Skrivs det godtyckligt bokstäver i markerad textruta?

Switcharna ska i sig inte bli sega, och definitivt inte på så kort tid. Du har inte fått i skräp i tangentbordet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Du har minst ett års garanti på tillverkningsfel i Sverige, så om du inte tömt ut en rom&cola (eller likväridgt) i tangentbordet föreslår jag du reklamerar det.

PS: I min mening, undvik Razer helt, sämre kvalitetskontroll har jag aldrig varit med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Använder tangenter i bakgrunden? Skrivs det godtyckligt bokstäver i markerad textruta?

Switcharna ska i sig inte bli sega, och definitivt inte på så kort tid. Du har inte fått i skräp i tangentbordet?

När jag klicka på "Sök" i Windows 10 så blir det dessa tecken "```````````````````´´´´´´´´´´´`````````````´´´´`````````"
Tog bort brytaren och kolla men allt verkade normalt där och har inte skräp men lite damm här och där.

Skrivet av The-Architect:

Du har minst ett års garanti på tillverkningsfel i Sverige, så om du inte tömt ut en rom&cola (eller likväridgt) i tangentbordet föreslår jag du reklamerar det.

PS: I min mening, undvik Razer helt, sämre kvalitetskontroll har jag aldrig varit med om.

När du väl säger det så spillde jag lite monster men det kom precis nedanför numpad. Det kom aldrig in till tangenterna. Men jag antar att det kom på tangenterna med.. Nåja vet ni något bra tangentbord som inte låter mycket? Vill köra mekaniskt fast tysta brytare.