Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

Uppgradera gaming mus

Hej sweclockare!
Jag har haft min razer deathadder i lite mer än 2 år (3.5ghz modellen) och jag har varit riktigt nöjd med den, och är fortfarande riktigt nöjd. Däremot så har det kommit väldigt mycket hudavlagringar, eller vad det är för nånting, I dem hålen som finns mellan knapparna och bottnen på musen, därför känns knapparna väldigt svampiga å äckliga. Jag kommer fortfarande använda denna musen men jag behöver en ny då jag känner att det vore intressant att prova nåt nytt
Så frågan gäller : vad för mus bör man satsa på från 0-600 kronor. Jag vill gärna ha en mus som är i princip lika stor som deathaddern

//

i7 4790 | Silverstone AR01 | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | NZXT H440 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

Jag har använt Zowie ec-1 och ajg absolut älskade den. Fanns ingenting att klaga på!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag har kännt och klämt på ett par utav Mionix möss och jag gillar dom faktiskt. Annars kan man ju alltid skaffa en nyare deathadder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av RossoRed:

Jag har kännt och klämt på ett par utav Mionix möss och jag gillar dom faktiskt. Annars kan man ju alltid skaffa en nyare deathadder

Vilken av mionix mössen skulle du rekommendera, och vad för specifikt med dem gillar du?

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790 | Silverstone AR01 | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | NZXT H440 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Axel95:

Jag har använt Zowie ec-1 och ajg absolut älskade den. Fanns ingenting att klaga på!!!

Hur hög dpi finns de på den, och känns den kvalitets aktig eller vad man ska säga

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

@gylldevik: Naos är riktigt trevlig. Det som jag gillar med den är att de finns stöd för ring och lillfinger, vilket många andra möss saknar. Storleken är helt enkelt sweet. Kommer inte ihåg vad jag tyckte om tyngden vid tillfället men greppet var mycket trevligt. Sen har de en ambidextrous mus också som bara känns bra. Men naosen kändes helt klart bäst från dom. Om man föredrar sådana.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

@gylldevik: https://www.inet.se/produkt/6607409/zowie-ec1-a-gaming-mouse#... Här kan du se själv. Men jag tycker den har mycket hög kvalite!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Zowies möss och logitech g303 är de möss som de flesta som kan sina saker om möss och deras avläsningssensorer brukar rekommendera idag.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat