Elgiganten vägrar reparera min mobil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Elgiganten vägrar reparera min mobil

Hej!
Jag lämnade in min mobil Samsung galaxy s4 på Elgiganten (där den är köpt för ca 6 månader sen) för reparation. Detta för att det inte gick att zooma med kameran. Efter några dagar ringer dom och säger att dom inte kan göra något med mobilen då dom "tydligt ser att mobilen varit inlämnad hos någon annan verkstad", man har b.la hittat tejpbitar påstår dom.

Mobilen är ca 6 månader gammal och har ALDRIG lämnats in någonstans. Det är alltså ren lögn. Försökte förklara detta och sa att något måste ha blivit fel men de vägrar lyssna och vill dessutom att jag ska betala 400kr för att ens få tillbaka mobilen.

Fattar ingenting, har jag fått en begagnad från början? Och vad sjutton gör man i detta läge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

@krk: Ring och rådfråga konsumentombudet. Låter som en fruktansvärt dålig stil av Elgiganten.

Edit och ring till Elgiganten, då inte den lokala affären utan den nationella kundservicen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av krk:

Hej!
Jag lämnade in min mobil Samsung galaxy s4 på Elgiganten (där den är köpt för ca 6 månader sen) för reparation. Detta för att det inte gick att zooma med kameran. Efter några dagar ringer dom och säger att dom inte kan göra något med mobilen då dom "tydligt ser att mobilen varit inlämnad hos någon annan verkstad", man har b.la hittat tejpbitar påstår dom.

Mobilen är ca 6 månader gammal och har ALDRIG lämnats in någonstans. Det är alltså ren lögn. Försökte förklara detta och sa att något måste ha blivit fel men de vägrar lyssna och vill dessutom att jag ska betala 400kr för att ens få tillbaka mobilen.

Fattar ingenting, har jag fått en begagnad från början? Och vad sjutton gör man i detta läge?

Du och jag sitter i ungefär samma sits...
Man påstår att det fattas tejpbitar och att de som är kvar har fingeravtryck. Detta på en Galaxy A5.

Det är en möjlighet att din lur sålts som ny fast den egentligen är beggad. Man vill ju inte tro det dock men en liten chans finns.