CDON.COM skyller på mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

CDON.COM skyller på mig

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q...

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar...

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Har du bilder på datorn innan du skickade in den? Skulle kunna underlätta vid sådan tvist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Maj 2013

Infocare, sämst i branschen och får ändå ta i stort sätt alla ärenden oavsett kategori /från en som jobbat i elektronikbranschen i 10 år.

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Du skriver inte vilken modell du har, men den nedre länken är knappast relevant i ditt fall då det handlar om en icke vivobook.
Skickades datorn till CDON eller direkt till InfoCare? I det förstnämnda fallet finns en möjlighet att CDON undersökt datorn för synliga skador och isåfall har någon form av anteckning för detta.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av cfwin:

Har du bilder på datorn innan du skickade in den? Skulle kunna underlätta vid sådan tvist.

Nej har inga bilder. Tror att datorn skickades direkt till InfoCare, är inte säker. Men jag har haft flera datorer i min ägo och vet hur man vårdar dem. Hade en Zenbook med samma problem, alla skruvar bara trillade av, och skärmen lossnade. Fick full ersättning från Webhallen trots att jag haft den i ca 2 år.

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2015

Regel nr.1 när man ska skicka in saker för garantiärende är att ta bilder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av McLovins:

Regel nr.1 när man ska skicka in saker för garantiärende är att ta bilder.

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

ASUS Sabertooth z77 - 2600K @4.3Ghz - Thermalright Archon PnP - 32GB Dominator 1600Mhz - TITAN X SLI 12GB - Corsair AX850 - HAF-X

13,12 TB internlagring : Samsung 840 pro 512gb - 2x WD RE4 500GB + WD Caviar Black 1TB + WD RE4 2TB + WD RE4 4TB - Extern: 2TB WD Green + Freecom 3TB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Arnie84:

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

Gör så du. Lycka till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Arnie84:

Regel Numero uno när man ska debitera någon 1700kr; att ingå avtal först. Ska bestrida fakturan och se deras ansikten på tingsrätten.

HF MATE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Arnie84:

Hej! Jag köpte en laptop ASUS VIVOBOOK för två år sedan och skruvarna lossnade på undersidan av datorn så att det inte gick att fälla upp skärmen. NU skriver CDON.COM att Verkstaden InfoCare säger att det är yttre åverkan på enheten och att fästena är bortbrutna så att reklamation gäller inte och att garantin på 2 år har löpt ut. det ser ut som att InfoCare var ganska så careless och bara öppnade skärmen och bröt fästena. Detta skrev jag i första mejlet:

"Detaljerad felbeskrivning: Skruvarna på undersidan har lossnat, det gör att hela chassin öppnas när jag fäller upp skärmen. Nu har jag inte använd den på ett tag av rädsla att den går sönder. Svårt att hitttta serienummret men jag skickar de tre som finns under streckkoden. "

Infocare skrev: "Det är åverkan på denna enhet, det är fästena som är bortbrutna på skärmen och då måste man byta top och bottomcase. Går ej på garanti, därav KF."

Här ser ni kunder med SAMMA problem om att skruvarna faller av:
http://www.amazon.com/ask/questions/asin/B00BC4QMVE/ref=ask_q...

Och problem med fästena:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20081017144141515&boar...

Nu får jag gå via ARN/Konsumetverket. Jag har vunnit såna ärenden tidigare så det är bara surt.
Tror ni att CDON kan backa så att jag får min dator nån gång?

Hur går det?