Hjälp!? SMS trafik problem..

Permalänk
Avstängd

Hjälp!? SMS trafik problem..

Hej!

Nu börjar jag blir orolig?rädd?
De är så att när jag ibland skickar längre sms till min sambo, så det jag skriver får hon inte utan något helt annat, som sist jag skickade ett långt sms till henne för drygt en vecka sedan, så skrev jag något om va vi skulle äta och göra framåt kvällen, men istället fick hon ett sms om jul och larver.....

Det är inte ofta detta händer men de gör de iaf, har bytt telefon och operatör från comviq till telenor.
Va tvungen att byta nr osv för polisen hade min telefon så bytte till en annan med kontakt kort..

Men vet någon vad detta är för fel, har googlat, många som har detta problem men inget riktigt svar..

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem

Är det längden på meddelandet som avgör om problem uppstår? Händer det aldrig på kortare SMS?

Inte svar på ditt problem, men överväg att istället kanske använda Messenger eller Whatsapp om ni ofta skickar långa meddelanden till varandra. Använder själv nästan bara de två för all min kommunikation. Vanliga SMS får jag i princip aldrig från vänner eller bekanta längre, bara från tandläkare/företag som vill påminna om bokade tider eller liknande.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jul och larver säger du?

Jag tycker också att du borde fundera över Whatsapp. Käckt om man vill skicka bilder, ljud eller någon kort film.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Nä kan vara kortare sms med, men mest längre sms som blir 2 sms långt ca, då blir alltid första delen rätt men andra delen helt åt helvete ren ut, även ang saker jag aldrig skrivit osv

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem

Vad har du för telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

innan hade jag LG Optimus med comviq där problemen kom , nu OPO med telenor kontant kort och samma problem

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Avstängd

inget som vet något?

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk

Väldigt mysko.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem förut, så fort jag skickade sms till en kompis som var längre än 1 sms så kunde halva vara taget från ett sms jag skickat samma dag eller någon dag innan. Det vara bara till en kompis som det hände, ingen annan, så tror att felet var hennes telefon och inte min. Efter det fick man skriva korta sms. Vi bytte lite senare från sms till whatsapp så vet inte om det slutade eller ej.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte starta ett flamewar, men är det här något som är problem med Android? Jag har aldrig upplevt detta och jag har använt iPhone sedan iPhone 3GS kom.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag vill inte starta ett flamewar, men är det här något som är problem med Android? Jag har aldrig upplevt detta och jag har använt iPhone sedan iPhone 3GS kom.

Jag kan inte komma på att jag haft detta problem med Android (aldrig haft iPhone). SMSade med en tjej i somras och de flesta SMS var rätt långa (2-3 st kombinerade varje gång). Hon klagade aldrig på att jag fick med konstiga delar av ett SMS som inte har något med konversationen att göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om mottagaren får samma skumma meddelanden när du skickar från två olika telefoner och två olika abonnemang så känns det ju som att det är läge att undersöka den gemensamma nämnaren, mottagartelefonen/abbonemanget.

edit: Förutsatt att du nu inte har installerat någon skumm app som hijackar sms funktionen.

Permalänk

Hänt mig en gång med en Sony Z1. På min telefon såg det korrekt ut, men när vi tittade på tjejens så var andra halvan av SMSet helt annorlunda. Aldrig hänt med iPhone, men där skickas ju typ allt som iMessage och inte som ihopbakade SMS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hahavaffan:

Hänt mig en gång med en Sony Z1. På min telefon såg det korrekt ut, men när vi tittade på tjejens så var andra halvan av SMSet helt annorlunda. Aldrig hänt med iPhone, men där skickas ju typ allt som iMessage och inte som ihopbakade SMS.

Skickas bara som iMessage om både mottagare och sändare har iPhone.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Kan det vara nått strul med att "auto correct" genomförs efter att sms:et skickats, så att det ser bra ut i din telefon, medan mottagaren får ett där orden bytts ut mot korrigerade sådana?
Bara en spekulering; har aldrig upplevt detta själv.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Skickas bara som iMessage om både mottagare och sändare har iPhone.

Ja, därav "typ allt" i mitt inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §4*

Trots tidigare tillsägelser och låsta trådar fortsätter du att bumpa, vilket tyvärr tvingar mig att låsa tråden. Vänligen respektera forumreglerna.

Citat:

§4.1 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Thewild:

inget som vet något?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...