Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Dåligt ljud nyinköpt Corsair H2100

Har precis införskaffat mig ett par corsair H2100 som är trådlösa. Dessa ersatte mina trotjänare siberia v1 lurar som jag haft ett bra tag.
Enligt recesioner som clockers lämnat på dessa så ska dom verka vara bra.

Nu är min fråga om någon har någon annan åsikt om dessa? För jag tycker det är fruktansvärt dåligt ljud i dom, Inget djup i ljudet alls. Burkigt och tråkigt ljud, Jag har pillat med inställningar med programvaran som följde med men tycker ändå att det är dåligt ljud.
Det är även ett väldigt distinkt knastrande ljud imellanåt när man spelar och vissa explosions ljud uppkommer.

Någon som känner vid sig vid detta problem?

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2015

@Neonodia: Har en polare med samma headset. Men han har inte sagt något om det så du borde skicka tillbaks det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012

Ljud är subjektivt. Speciellt om man inte har lyssnat på bättre grejor innan.

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Självfallet och det är därför jag jämförde det mot Siberia v1, Har du någon kommentar gällande själva frågan i sig om ljudet på dessa? Det är ju jätte svårt att berätta hur ljudet låter, men det låter verkligen kasst jämfört mot mina siberia.

Skrivet av Flygman:

Ljud är subjektivt. Speciellt om man inte har lyssnat på bättre grejor innan.

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Uppdatering, jag testade att sätta in usb dongeln till en av mina bärbara och körde testljud ifrån den utan programvara, Ljudet var helt annorlunda på den. Så jag avinstallerade corsairs programvara från min dator och ljudet blev direkt MYCKET bättre.

Så jag skiter i att köra corsairs egna ljudprogramvara.

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Återkoppling har fortfarande problem med dessa lurar.. Har upptäckt att det verkar som om "Förstärkaren" inte går igång ordentligt.. Märkte att om jag spelar musik och höjer ljudet till max så hoppar basen igång och ljudet blir fylligare. Åter igen är det någon som känner vid sig vid samma fenomen som kanske har dessa lurar? Funderar på att reklamera dessa då jag tror dom är trasiga

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Neonodia:

Har precis införskaffat mig ett par corsair H2100 som är trådlösa. Dessa ersatte mina trotjänare siberia v1 lurar som jag haft ett bra tag.
Enligt recesioner som clockers lämnat på dessa så ska dom verka vara bra.

Nu är min fråga om någon har någon annan åsikt om dessa? För jag tycker det är fruktansvärt dåligt ljud i dom, Inget djup i ljudet alls. Burkigt och tråkigt ljud, Jag har pillat med inställningar med programvaran som följde med men tycker ändå att det är dåligt ljud.
Det är även ett väldigt distinkt knastrande ljud imellanåt när man spelar och vissa explosions ljud uppkommer.

Någon som känner vid sig vid detta problem?

Hej Neonodia,

Så ska det inte vara, tråkigt att det krånglar för dig. Jag rekommenderar dig att höra med butiken du köpte dom ifrån för att få byta ut mot ett par nya. Om inte det går så kan jag hjälpa dig byta ut de direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Hej Johan och tack för att du tog dig tid att svara.
Jag kontaktar mitt inköpsställe direkt och ber om åtgärd.

Skrivet av Corsair Johan:

Hej Neonodia,

Så ska det inte vara, tråkigt att det krånglar för dig. Jag rekommenderar dig att höra med butiken du köpte dom ifrån för att få byta ut mot ett par nya. Om inte det går så kan jag hjälpa dig byta ut de direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Neonodia:

Hej Johan och tack för att du tog dig tid att svara.
Jag kontaktar mitt inköpsställe direkt och ber om åtgärd.

Ingen fara, hör av dig hur de går!