Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Parvum S2.0 Extended Svart&Vit

Tjena,

Tanken var att denna dator skulle vara en lite mindre dator jag skulle kunna bära runt till polare osv, men sen blev den lite större och fylld med vatten istället
Men fortfarande en liten dator jämförd med min CaseLabs SMA8 (med två piedestal).

Chassit är som rubriken avslöjar ett Parvum S2.0 Extended (så jag har plats med en 360 radiator) Jag önskade även en liten modifikation på de främre fläktplatserna som ni ser senare bland bilderna.

Iaf, detta är de komponenter som finns i datorn:

CPU: Intel Core i7-5930K
GPU: EVGA GTX 980 SC
MOBO: EVGA X99 Micro2
RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB (DDR4)
SSD: HyperX Savage SSD 240GB
HDD: WD Desktop Black 4TB
PSU: Corsair RM 750W

Kylning:
Radiator 1: EK - CoolStream PE 360 (Triple)
Radiator 2: EK - CoolStream PE 240 (Dual)
GPU Block: EVGA (EK) HydroCopper block for GTX 980
CPU Block: EK-Supremacy MX CPU Waterblock - Custom Modded Plexi - Circuit Board Edition (Köpt från Performance PC's)
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 (DDC upgrade)
Pump: Alphacool Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T Plus PWM
Pump tillbehör:Bitspower Pump Cooler For DDC/MCP355 (Black) + Bitspower Premium Magic-Cube Type DDC MOD TOP G1/4" (Acrylic Version)
Fans: Parvum Systems F1.0 Performance Pressure Optimised Fan - White + Noiseblocker BlackSilentPro P-P 80x25mm Ultra Silent PWM Fan
Fittings: Bitspower Matt Black
Tubing: PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 16/10mm - Crystal Clear
Coolant: Ice Dragon Cooling Nanofluid Coolant

När jag började med bygget hade jag första versionen av EVGAs X99 Micro moderkort men de släppte kort efter jag köpt min en ny version (Micro2) så jag gick med i step-up programmet och fick nyligen det nya moderkortet (behövde bara betala för frakten). Så de första bilderna är med det gamla kortet i.

Bilder:

Grafikkortet med vattenblocket installerat.

Radiator med parvum fläktarna

Så här långt han jag komma innan det var dags att vänta på nya moderkortet.

Nya moderkortet:

Dold text

Nästa steg är att fästa reservoaren och dra all tub
Måste hitta ett bra ställe att ha min drain på...

Hoppas ni kommer med åsikter/kommentarer
Uppskattar konstruktiv kritik

Mvh

ASUS Maximus X Formula | Intel i7-8700K | ASUS GTX 1080Ti Poseidon | 32GB G.Skill TridenZ RGB | Samsung 960 EVO 1TB | WD Black 4TB | EVGA SuperNova 1200 P2 | CaseLabs SMA8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Reserverad för slutbilder

ASUS Maximus X Formula | Intel i7-8700K | ASUS GTX 1080Ti Poseidon | 32GB G.Skill TridenZ RGB | Samsung 960 EVO 1TB | WD Black 4TB | EVGA SuperNova 1200 P2 | CaseLabs SMA8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2015

En månad och ingen update Hur går det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Oscargrundstrom:

En månad och ingen update Hur går det?

Tja, det har hänt lite grejer så har tyvärr inte haft tid, men den är i princip klar. Ska bara fylla på med "vattnet" och hoppas det inte rinner ut igen =P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Uppdatering:
Håller nu på att testa så att det inte rinner ut vatten =P

Ska fylla i det riktiga vattnet imorgon eller övermorgon och sen se om datorn startar överhuvudtaget hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Tömde ut vattnet och fyllde på med mjölk istället. Har sparat det bästa till sist, fixa alla sladdar på baksidan... sen är det klart iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2012

Datorn är egentligen färdig men den startar inte, tror det är nätagget som krånglar...