Köpa iPhone 6 så billigt det går?

Permalänk
Medlem

Köpa iPhone 6 så billigt det går?

Tjena, sitter på en relativt stäng budget, och behöver verkligen en ny telefon. Har siktat in min på en iPhone 6 (64gb) (Silver eller Space Grey (INTE guld))
Är inte jätte insatt i ebay eller hur det fungerar med att köpa telefoner från utlandet, men antar att det blir billigare! Har hittat en del för cirkus 5500:-

Vad ska jag titta efter när jag köper en ny iPhone från utlandet? Kommer den fungera lika bra som att jag köpt en svensk telefon i sverige med olika band och allt vad det heter?

skulle typ denna fungera bra i Sverige?

Visa signatur
Permalänk

Visst, du tjänar typ 100kr på det.

Permalänk
Medlem

Om du köper den från ebay-sidan du länkade så får du lägga på 25% moms, eftersom du köper den från USA. Det blir då totalt 810$ om siffrorna stämmer på ebay, dvs. ~6700 kr. Så det blir väl aningen billigare än att köpa i Sverige, men det kan bli problem med garantier och sånt. Hur bra den fungerar i Sverige vågar jag inte däremot inte svara på.

Red: Det verkar som att ebay räknar med 20% moms, så med svensk moms blir det istället upp mot 7000 kr totalt.

Permalänk

Annars finns ju blocket/tradera.
På prisjakt finns det ju för runt 6000 kr om du orkar slänga in 500kr till: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2794262

Eller så väntar du ett tag tills Iphone 6S har kommit ut, priserna lär sjunka i butikerna förhoppningsvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrickyRickz:

[...]
Eller så väntar du ett tag tills Iphone 6S har kommit ut, priserna lär sjunka i butikerna förhoppningsvis!

Eller så gör dom inte det!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Om du bara är ute av att allt ser ut som en iPhone och det är Ios så skulle jag rekommendera en goophone ifrån kina

Permalänk
Medlem

I tidigare fall där de släppt en ny modell brukar föregående modell sjunka med ca $100. Men nu kommer ju inte iphone 6s släppas i Sverige på ett tag. Rykten säger 2/10. Men det är bara Apple som vet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Jag skulle rekommendera att bevaka Tradera istället för eBay. Jag har vid två olika tillfällen köpt iPhone 6 64GB för under 6000kr. Rimligtvis kan jag tycka att det borde dyka upp en del telefoner där nu, när en del planerar att uppgradera till 6S.

Handla av säljare med många positiva omdömen och se till att kvitto finns, så brukar det gå bra.

Skickades från m.sweclockers.com