Logitech Gamepad F710 funkar inte i Windows 10

Permalänk
Medlem

Logitech Gamepad F710 funkar inte i Windows 10

Uppgraderade nyss från Windows 7 till Windows 10 och skulle lita lite Fifa med min handkontroll, Logitech F710. Kontrollen går inte att använda alls. Den hittar ingen kontakt med min dator eller den lilla usb sändaren. Datorn känner av sändaren men själva kontrollen lyckas inte ansluta till den. Det står att senaste drivrutinen är installerad till den när jag söker efter nya men Windows 10 verkar ändå förvirrad kring vilken kontroll den är för den läggs under "Ospecificerade" i "enheter och skrivare" som Logitech Cordless RumblePad 2.
Någon som vet en lösning på detta? Det står på Logitech sida att kontrollen ska vara kompatibel med Windows 10 men uppenbarligen är det något mystiskt med det hela, eller har jag bara haft otur kanske...

Permalänk

använd xbox kontrollens drivrutinför windows
funkar bra för mig ...

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3 | Core i7, 2600K | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | Corsair SSD Force Series 115GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Creative SB X-Fi Fatality XtremeGamer | Silverstone ST60F-ES600W ES | Taurus HAF Miditower | Win 7 Home Prem 64-bit
http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx580-i7-2600k