FZ.se blir systersajt till SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Detta är bara början och vi planerar såklart att höja hela sajten, både innehållet och webbplatsen som sådan.

Det finns rejält med utrymme för förbättring hos FZ, och jag tror definitivt att ni kan fixa det. En idé gällande spelrecensenter är ju att försöka hitta några som inte bara spelar lite själva utan som faktiskt är intresserade av en lite djupare analys, vad är kul, varför, hur länge håller det osv. Är alltid lika tråkigt med recensioner som slutar med "jag gillar det, så det får en tia".

Permalänk
Avstängd

Helt suveränt! Ta över swedroid också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Härligt! Då kan Sweclockers kodare ta sig an FZ.se halvsunkiga funktionalitet. Hoppas medarbetarna på FZ.se följer med, har varit mycket uppskattat genom alla år!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker faktiskt att FZ:s mobilsajt är bättre än Swecs.

Använder aldrig mobilsajten här från min mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Tycker Fz gått ner sig mycket senaste åren i det redaktionella materialet. Verkar som de bara skapar rubriker för att de måste ha ett visst antal nyheter per dag.

Exakt.
Jag var med i FZ ett tag, men gick ur.
De är i min uppfattning populister och ute efter "click bait".
Spel de lyfte till skyarna rackar de ner på senare.
Hur seriöst och konsekvent är det?

Det finns mycket bättre och seriösare spelrecensenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Detta är bara början och vi planerar såklart att höja hela sajten, både innehållet och webbplatsen som sådan. Lägg till att vi har mängder av duktiga medlemmar på både Swec och FZ som ger massvis av värdefulla tips och råd. Jag tror att detta kan bli riktigt bra.

Besökte FZ rätt så ofta innan tills man tappade all förtroende för några år sedan pga riktigt dåliga recensioner där slutbetyget inte stämde för ett öre med själva recensionen. Dessutom när folk uttryckte sin ilska i kommentarer så blev recensionen febrilt försvarad av recensenten/redaktören. De förbättrade sig inte på ett bra tag heller utan fortsatte att pissa på sina besökare...är fortfarande förbannad när jag tänker på det...riktig dålig stil. Recensionerna blev lite bättre efter ett tag och man hoppar in då och då på fz.se genom länkarna här på Swec för att läsa diverse nyheter men förtroendet för sajten är fortfarande låg. Var därför glad när ni började skriva fler spelrelaterade artiklar här under en period...

Hoppas kvalitén man håller på Swec och förståelsen för vad läsarna vill ha förs över till FZ så vi får en riktigt bra spelsajt.

Grattis till uppköpet iaf och lycka till.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kul, då kommer FZ.se få en rejäl remake antar jag?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DavidtheDoom:

Kul, då kommer FZ.se få en rejäl remake antar jag?

Jepp, plattformsbyte finns med i todo.txt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Så, Edin har köpt upp FragZone? Varför försöka få det att låta som något annat med vaga formuleringar i så fall?
Dålig image att erkänna att det är vinst som är ambitionen?

Vinst är alltid ambitionen. T.ex därför du kan gå o handla din mat i butiker istället för att älga runt i skogen i jakt på föda.

Ont: Äntligen!

Permalänk
Medlem

Intressant, lycka till och hoppas att det kommer att utvecklas siterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Vinst är alltid ambitionen. T.ex därför du kan gå o handla din mat i butiker istället för att älga runt i skogen i jakt på föda.

Ont: Äntligen!

Nej inte alltid, men det är det för det allra mesta. Inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem

Kul och grattis.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Nej inte alltid, men det är det för det allra mesta. Inget konstigt med det.

Nej, det är klart. Vissa företag vill kursa bara för att göra mänskligheten en tjänst. Fan tänkte inte på det.

Permalänk
Medlem

Kul!

varit medlem länge och besökt dessa siter sen starten!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Från en av nyhetskommentarerna på FZ.se:
"Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.
"

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150917/fzse-blir-systersa...

Nej nu jävlar!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

aldrig hört talas om denna sida, kommer förmodligen inte vara där alls, för första artikeln jag var "de tio dyraste vapnen i CS:GO"... Det kan jag ju bara söka upp Youtube.

Och sidan såg ut som en sida från 90-talet (som den är också), påminner lite om flashbacks gränssnitt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Sveklockarn:

@Dimestam: Blir det upprensning bland FZs annonsbanners?

Ja, hela webbplatsen kommer att ses över.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kommer de bli mindre eller mer spelnyheter på sweclockers då?

Undrar det också.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av mrbrix:

Undrar det också.

@Oliver91: Oförändrat, men det är givetvis FZ som fokuserar på senaste nytt från spelvärlden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Trevlig nyhet, och jag måste även få tillägga att Geek Publishings logga vekligen är helt genial.

Permalänk
Geeks Gaming

Ja det kan ju inte mer än bara gå upp för FZ... vem vet dom kanske börjar med lite nyheter istället för att förlita sig på att deras läsare måste tipsa dom om i princip allt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Från en av nyhetskommentarerna på FZ.se:
"Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.
"

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150917/fzse-blir-systersa...

Nej nu jävlar!

Han som skrev kommentaren är dock ett troll. Åtminstone på deltid.

Han skrev i en annan tråd att han tyckte Sims hade liknande DLC-policy som Witcher 3.

Med andra ord skriver han kommentarer för att irritera andra.

Permalänk
Medlem

Ja marknaden för en riktigt bra svensk spelsida är ju vidöppen nu när Gamereactor verkar fast beslutna att gräva sin egen grav, med nyförvärv som knappt kan skriva och felaktighet efter felaktighet i "nyheterna" de lägger upp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VonB:

Så ett företag får stort sett monopol på den typen av sidor i Sverige?
Känner mig lite kluven till det...

Ingen skada skedd. Besöker aldrig FZ utan läser Gamereactor.se istället. Där handlar texterna om spel och man är duktiga på att inte blanda in allt för mycket politik i det hela.

Skrivet av Jonny Myran:

Ja marknaden för en riktigt bra svensk spelsida är ju vidöppen nu när Gamereactor verkar fast beslutna att gräva sin egen grav, med nyförvärv som knappt kan skriva och felaktighet efter felaktighet i "nyheterna" de lägger upp.

Håller med. Nyheterna och kommentarerna håller låg klass på Gamereactor. Men gillar recensionerna.

Permalänk
Hjälpsam

@Dimestam, kommer man kunna logga in med sin sweclockers signatur på FZ och vice versa?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Gilla! Mina två favoritsajter under samma tak!

Permalänk
Medlem

finns det kvar? inte vart inne där på länge kommer ju så få nya spel nu (förutom indie då)

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av stais:

Åååh, SNÄLLA exportera er "Skicka en rättelse"-knapp till FZ.se. De behöver den tyvärr hyfsat ofta!

Kul affär, känns helt klart logisk!

Du kan skicka dem direkt till mig /Calle "Slippery sauage fingers" Sundelius

Skrivet av ThomasLidstrom:

Exakt.
Jag var med i FZ ett tag, men gick ur.
De är i min uppfattning populister och ute efter "click bait".
Spel de lyfte till skyarna rackar de ner på senare.
Hur seriöst och konsekvent är det?

Det finns mycket bättre och seriösare spelrecensenter.

Hej! Det där får du gärna ge exempel på. AssCreed blev ju såklart pannkaka, men det var också ett specialfall som vi förklarade flera gånger om.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Jinxswe:

Ja det kan ju inte mer än bara gå upp för FZ... vem vet dom kanske börjar med lite nyheter istället för att förlita sig på att deras läsare måste tipsa dom om i princip allt.

Hej och hå! Vi publicerar i regel cirka 10 nyheter om dagen - och får in kanske fem tips i veckan. Jag är inte världsbäst på matematik men något stämmer inte där

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Jag trodde sweclockers.com, fz.se, 99mac.se sedan länge var ägda av samma företag. Varför trodde jag detta, kan man fråga sig...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10