Reparera iPhone 6, reparatör vill ha skärmlås.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Reparera iPhone 6, reparatör vill ha skärmlås.

Hej!

Först och främst så kan jag inte mycket om iPhone så försök ha tålamod med mig.

Det är så att en vän ska få sin iPhone 6 reparerad på något företag i Timrå, tror jag det var.
Förmodligen är det skärmen som är trasig.
Vi följde anvisningarna genom att ta bort mobilen från "Hitta min iPhone", men vi fick göra det genom icloud.com då skärmen är trasig.
Men senare i anvisningarna så vill de ha skärmlåset, men då funderar vi på om reparatörerna har full tillgång till facebook, mail, bilder osv? Eller hur fungerar det?
Vännen tycker det känns lite olustigt att de ska kunna rota i personliga saker.

Tacksam för hjälp!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2010

Återställ den i iTunes innan ni skickar in den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

Tja, de var väl full tillgång, men de behöver ta bort Hitta min iPhone och skärmlåset för att när skärmen är bytt är det vanligt att repatörerna återställer mobilen och gör lite tester innan de återställer backupen och alla kompisens saker är tillbaks!

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Antagligen vill de inte radera allt utan antingen göra en backup på innehållet eller inte återställa den över huvudtaget. Hur som haver behöver de komma in i enheten för att kunna göra vissa tester som Apple kräver av dom.
Så antingen återställer dom o går den vägen eller enbart frågar om koden.

Förhoppningsvis har din kompis en backup på antingen iCloud eller i iTunes ifall allt försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar, i5 2,9GHz, 16GB, 512GB.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2015

Hur vill du annars att han ska testa om skärmen fungerar bra efter bytet? Suck..

Tro mig, ingen vill "rota" i er facebook eller bilder. Det är inte så att ni sitter på någon topphemlig information.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Hugligan:

Återställ den i iTunes innan ni skickar in den.

Det går väl inte då man måste godkänna datorn på telefonen.

Skrivet av johnbohn01:

Tja, de var väl full tillgång, men de behöver ta bort Hitta min iPhone och skärmlåset för att när skärmen är bytt är det vanligt att repatörerna återställer mobilen och gör lite tester innan de återställer backupen och alla kompisens saker är tillbaks!

Då är det bara att ge dem koden, för de måste ju göra alla nödvändiga tester.

Skrivet av ddog:

Antagligen vill de inte radera allt utan antingen göra en backup på innehållet eller inte återställa den över huvudtaget. Hur som haver behöver de komma in i enheten för att kunna göra vissa tester som Apple kräver av dom.
Så antingen återställer dom o går den vägen eller enbart frågar om koden.

Förhoppningsvis har din kompis en backup på antingen iCloud eller i iTunes ifall allt försvinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja backup har kompisen med icloud så inget försvinner ju på så sätt.
Men kan de verkligen utföra reparationen utan koden?
För det känns ju bättre om de raderar allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Locnox:

Det går väl inte då man måste godkänna datorn på telefonen.

Man kan sätta telefonen i återställningsläge genom koppla in den till datorn, håll inte mittknappen och powerknappen tills enheten startar om. Fortsätt att hålla in mittknappen tills Itunes hittar enheten.

Lätt som Paj

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av LeonHart:

Man kan sätta telefonen i återställningsläge genom koppla in den till datorn, håll inte mittknappen och powerknappen tills enheten startar om. Fortsätt att hålla in mittknappen tills Itunes hittar enheten.

Tack för tipset! Ska kolla upp det där.