Onyx Studio vs Onyx vs Harman Kardon Go+Play

Permalänk

Onyx Studio vs Onyx vs Harman Kardon Go+Play

Som rubriken lyder, vilken av dessa är den bästa.
Gick på både siba och mediamarkt och frågade efter tips men ingen av dem hade någon aning vad de snackade i, och google gav inte så mycket hjälp heller.
Folk säger att studio är bättre än vanliga onyx och ibland att go+ ärbäst och vissa säger tvärt om, så sista ordet får bli sagt av de mer kunniga på sweclockers.
Om det finns någon annan högtalare som är bättre batteridrivet alternaiv inom prisklassen så tackar jag inte nej till förslag.(så länge det inte är portabelt PA, har haft dålig bakgrun med dem)

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med min Harman Go+Play betalade 3000kr för den (2år sen) och jag tycker att den är värd dom pengarna. Har fungerat grymt både hemma i sovrummet som stereo där, på stranden och i sommarstugan.
Nu har jag inte lysssnat seriöst på Onyx och inte alls på Onyx studio.
Men jag skulle säga att Go+Play är den av dom som spelar högst, baserat på en snabb provlyssning av Onyx och att Go+Play har högre effekt.
Go+Play har för i övrigt en stor nackdel i att den inte har ett uppladdningsbart batteri som de andra två.
Jag vet att både Go+Play och Onyx låter bra antar att Onyx Studio också gör det.

Ser även att det verkar vara på gång en Onyx Studio 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Avstängd

Ingendera för en ljudentuast. Låter bra första halvtimman om de står rätt men sedan blir man irriterad. Men gott med bärbart och där tycker jag min Harman Kardon Onyx Studio vinner. Lätt att bära omkring och lång batteritid. Enkel att para med mobil, platta och dator.

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad du ska ha högtalarna till? vad du har för krav?
Onyx studio låter bra i min mening för sin storlek dock har den inte AUX vilket jag tycker begränsar mitt användningsområde. Den kostar 1500 kr vilket är prisvärt.
Jag hade tittat på Pro audio T3 om du vill ha en smidig portabel högtalare med galen batteritid som dessutom smälter in bra.

Permalänk

@Monarchy: Sökte mest efter den som spelade högs bäst , köpte först ett portabelt på ljud men lämnade tillbaks för ljudkvaliten var usel.
har alltid gillat HK och de var 20% rabbat på dessa på siba därför kollade jag upp det men det blev en onyx studio.

Permalänk
Medlem

Har testat både Onyx Studio och Go+Play Wireless bredvid varandra och kan konstatera att Go+Play låter aningen bättre. Speciellt när det kommer till djupare basfrekvenser så klarar Go+Play att leverera dessa bättre än Onyx Studion. Samt låter den lite varmare och mjukare i ljudet. Dock föll valet för mig på Studion pga att den i vissa fall går att få tag på under tusen kronor samt har den laddningsbart inbyggt batteri som klarar av 5 timmars uppspelning. Samt tyckte frugan att storleken samt utseendet var mer tilltalande på Studion.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"