Är HTC M8S ett bra köp?

Permalänk
Avstängd

Är HTC M8S ett bra köp?

Hej!
Funderar på och byta ut min 3 år gamla galaxy s3.
Är HTC M8S prisvärd,bra skärm,mm.
Är ni som har den nöjda?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

De är snarlika, med skillnad på skärmen. HTC M8S är sämre än M8 rent prestandamässigt. Men har ett bättre batteri och en annan kamera.

Är det bättre prestanda du vill ha, så ta en annan telefon, men är det mer batteri och högre upplöst skärm, då kan ett byta vara motiverat.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

De är snarlika, med skillnad på skärmen. HTC M8S är sämre än M8 rent prestandamässigt. Men har ett bättre batteri och en annan kamera.

Är det bättre prestanda du vill ha, så ta en annan telefon, men är det mer batteri och högre upplöst skärm, då kan ett byta vara motiverat.

Det är faktiskt mer högupplöst skärm och gärna bättre batteri med jag söker.
Men baksidan går den och ta av?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det är faktiskt mer högupplöst skärm och gärna bättre batteri med.
Men baksidan går den och ta av?

Som jag sa, HTC M8S har högre upplösning och bättre batteri än S3.

Nej baksidan går inte att ta av. Det är exakt samma utseende och bygge som HTC One M8, med några små undantag som t.ex för att få plats med den nya kameran osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en sådan.
Skärmen är bra, kameran kunde ha varit bättre.
Ljudet är helt underbart. Bästa ljudet i en mobil på marknaden.
Cpun blir riktigt varm. spelar jag candy crush soda saga så blir den skitvarm.
Hade aldrig köpt den för nypris. Då hade ja kollat på annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Som jag sa, HTC M8S har högre upplösning och bättre batteri än S3.

Nej baksidan går inte att ta av. Det är exakt samma utseende och bygge som HTC One M8, med några små undantag som t.ex för att få plats med den nya kameran osv.

Ok tack för svar.
Funderar lite på Lgs G3 eller G4 modell med.
Men tror jag kommer uppleva den för stor och bökig och ha i byxfickan.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem