Vad tycker folk om ordet hen och en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Låt oss säga som så att om du anför att normer är naturliga så är även kritiken mot dessa naturlig, normer förändras som bekant. Därmed är det så i din deterministiska vy att kritiken mot normer är naturlig.
(att på ett eller annat sätt argumentera determinism tar bara död på diskussionen.)

Sedan kvarstår ju att bestyrka den deterministiska åsikten med fakta och argument, vilket man ofta har svårt för när man försöker påstå att "män älskar bilar för att det är naturligt" eller vad säger du?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

@Huzzbutt: Eftersom jag varken umgås eller träffar personer i min vardag som använder sig av "hen" så är det inget problem, tro det eller ej. Gillar inte orden desto mer för det, för vad är det för fel på "honom/henne" eller "han/hon"? Why fix it if it ain't broken?

Med tanke på begreppets förekomst i skriven text så säger det en del.
Nåväl, det finns emellertid bättre saker att bli purken på än det som är i ständig förändring.

Skrivet av Mithras:

Sedan kvarstår ju att bestyrka den deterministiska åsikten med fakta och argument, vilket man ofta har svårt för när man försöker påstå att "män älskar bilar för att det är naturligt" eller vad säger du?

Hrhr, man kan väl säga som så att det är synnerligen onödigt att söka finna validitet i en irrelevant funktion.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Avskyr Feminazi-ordet hen och kommer nog aldrig använda det, låter larvigt och är totalt onödigt.

-Oj, hur mycket är klockan?
-Hen är tio i fem.
LOL......

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Jag tycker "hen" är ett jättebra uttryck
Den som kan lite japanska håller säkert med

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara det är lustigt hur vuxna människor kan "hata" ett ord med "hela sitt hjärta" och liknande kommentarer man hört i denna tråd. Till den grad att de påstår sig slänga ut det medie de såg eller hörde det i. Vi har det allt ändå ganska bra här i detta avlånga land när folk har tid att sitta och bli så grymt förolämpade av ett medvetet by design neutralt ord och skrika högt till skyarna om konspirationer, tankekontroll, samhällets förfall och bevarandet av det svenska språket (kanske det är dags att ha en revival för ehuru och hafva?).

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Har ingen aning om vad du försöker säga eller vad du har för poäng. Men du har fel i ditt påstående att kroppen inte slutar tillverka testo när man "fixar sig där nere". Därmed är det helt OK för någon som har genomgått könsoperation att tävla för den "andra" sidan eftersom hen inte kommer ha en fysisk fördel i form av testoreron (ser du hur jag lyckades använda ordet där?)

Det är väl ganska självklart att män och kvinnor har två olika fysiska förutsättningar i sport? Vet inte riktigt vad du försöker säga.

nej självklart visste ja inte att män och kvinnor har två olika fysiska förutsättningar i sport, ja kröp upp under en sten i fredags,
den tiden som X haft testosteron så byggs ju muskler upp räknas sen X som "hen" hur ska det då passa ?

hen ? kan väl också vara kvinna utvändigt men manligt invändigt? i vilket lag ska då hen spela fotboll ? herrarnas, damernas, eller henlaget ?

hur är "Hen" fysiska förutsättningar i sport ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Skulle blivit lite kul om man ändrade på ordet brandman så som man ändrade på polisman: - Jag jobbar som brand... - Ring branden!...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Okey men fråga dig själv, hur mycket uppmärksamhet ges vårdarbetare i media etc.? mer än andra yrkes grupper inte sant? Mycket mer kanske du kan tycka?

Hur mycket uppmärksamhet ges problemen för industriarbetare? Lite mindre? Mycket mindre?

Hur ser statistiken för arbetsskador etc (dödsfall) ut för respektive arbetare?

Okey.. Så vad är könsfördelningen här då och hur relaterar du detta till Sveriges ojämställdhet?

Jag tror inte du ens öppnade länken jag hade i mitt inlägg.
Sen är jag ganska säker på att vi inte pratar om samma sak övehuvudtaget.
Jag förstår ärligt talat inte ens vad det är du argumenterar för/emot eller vad du vill komma fram till.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Låt oss säga som så att om du anför att normer är naturliga så är även kritiken mot dessa naturlig, normer förändras som bekant. Därmed är det så i din deterministiska vy att kritiken mot normer är naturlig.
(att på ett eller annat sätt argumentera determinism tar bara död på diskussionen.)

Finns olika typer av normer, men den att pojkar väljer hårda leksaker (som t.ex. bilar) och att flickor väljer mjuka (som t.ex. dockor) är det nog ingen som kommer att rå på ifall nu inte alla hårda leksaker tas bort och vi alla blir förvandlade till förvirrade hens.

Det finns normer som är värda att kritisera men den att män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor är nog inte en av dom. Speciellt med tanke på att man får vara precis hur man vill här i Sverige (om man nu blundar för jantelagen).

Riktiga män behövs och riktiga kvinnor behövs. Framförallt för att ge barn en vettig och trygg uppväxt. Sen får mittemellanfolket göra precis vad dom vill. Ingen tvingar någon att vara på ett visst sätt även om normen säger att män är si och kvinnor är så.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Finns olika typer av normer, men den att pojkar väljer hårda leksaker (som t.ex. bilar) och att flickor väljer mjuka (som t.ex. dockor) är det nog ingen som kommer att rå på ifall nu inte alla hårda leksaker tas bort och vi alla blir förvandlade till förvirrade hens.

Det finns normer som är värda att kritisera men den att män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor är nog inte en av dom. Speciellt med tanke på att man får vara precis hur man vill här i Sverige (om man nu blundar för jantelagen).

Riktiga män behövs och riktiga kvinnor behövs. Framförallt för att ge barn en vettig och trygg uppväxt. Sen får mittemellanfolket göra precis vad dom vill. Ingen tvingar någon att vara på ett visst sätt även om normen säger att män är si och kvinnor är så.

Det finns bara en typ av normer = normer.

Om din ståndpunkt hade varit av sann så hade den varit bevisbar, det är den inte. Vad barn behöver är bra föräldrar, mer med det är det inte. Vill du söka hävda att "riktiga kvinnor" och "riktiga män" är bättre föräldrar så är det enkelt: styrk antagandet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Jag tycker "hen" är ett jättebra uttryck
Den som kan lite japanska håller säkert med

Nu blir det ju aningen off topic men skulle du kunna förklara varför?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Nu blir det ju aningen off topic men skulle du kunna förklara varför?

変 へん hen -
strange; odd; peculiar; weird; curious; queer; eccentric; funny; suspicious; fishy
http://jisho.org/word/%E5%A4%89
Du har för övrigt även uttal på denna sida, bara att klicka på "play audio" till vänster. ganska samma uttal som på svenska

Stämmer väl ganska bra med den svenska innebörden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

変 へん hen -
strange; odd; peculiar; weird; curious; queer; eccentric; funny; suspicious; fishy
http://jisho.org/word/%E5%A4%89
Du har för övrigt även uttal på denna sida, bara att klicka på "play audio" till vänster. ganska samma uttal som på svenska

Stämmer väl ganska bra med den svenska innebörden

Haha jaha, trodde det skulle vara något om grammatik.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden börjar spåra ur i diskussioner kring annat än just ordet. Trådstarten var redan mot regel §3.4 men vi lät den vara kvar då det verkade som att folk gärna ville diskutera detta. Nu tror jag dock att allt som går att säga har sagts.

Visa signatur

Meow