eeeh nordic tangentkit i bra plast, varken svart el vitt??

Permalänk

eeeh nordic tangentkit i bra plast, varken svart el vitt??

Jag bara funderar på om det finns några bra keycaps kit i nordic iso som inte är i abs. Och som dessutom inte är svarta el vita.

OCH som man dessutom kan köpa...

Har sett att Ducky har en hel del grejer i abs, i många olika färger. Men jag ställer mig kritisk till abs. Jag vill ha bättre plast.
Dessutom inte svart el vitt.

Om man nu blir tvungen att köpa abs. Vilka tillverkare gör dom bästa satserna i abs?? Har läst att ducky ska vara mycket bättre än filco och WASD tex. Stämmer det?

Jag skulle vilja ha nån typ av lågprofiltangenter. Ja lite kortare än dom absolut längsta iaf. Vad ska jag leta efter då? vilken "profil" letar jag efter?

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Jag bara funderar på om det finns några bra keycaps kit i nordic iso som inte är i abs. Och som dessutom inte är svarta el vita.

OCH som man dessutom kan köpa...

Har sett att Ducky har en hel del grejer i abs, i många olika färger. Men jag ställer mig kritisk till abs. Jag vill ha bättre plast.
Dessutom inte svart el vitt.

Om man nu blir tvungen att köpa abs. Vilka tillverkare gör dom bästa satserna i abs?? Har läst att ducky ska vara mycket bättre än filco och WASD tex. Stämmer det?

Jag skulle vilja ha nån typ av lågprofiltangenter. Ja lite kortare än dom absolut längsta iaf. Vad ska jag leta efter då? vilken "profil" letar jag efter?

Vad har du för t-bord?

Vissa sk "gamin t-bord" har inte standard botten rad (ctrl, win, alt, fn (om du har den) å space.
Då passar t.ex inte Duckys keycaps sets + många andra sets.
Standard mått på botten caps raden är 1x1.25 för ctrl, win, alt, fn. För space är måttet 1x6.25.

Här finns en länk, som visar standard botten rad, du ska titta på Ducky, Deck, Das t-borden.
http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

T.ex corsair k70 bordet i länken har inte standard botten rad.

Tyvärr så är det svårt (nästan omöjligt att hitta PBT keycaps sets i ISO/Nordic layout) å tyvärr finns dom snygga/vettiga keycaps seten i ANSI layout.

Jag har själv ett Ducky Shine 3 med gult ISO/Nordic Ducky PBT DYE 109 set, som inte går att köpa längre i sweden. Dom 2 svarta "BEERBREAK" capsen tillhör inte det gula setet, liksom Ducky Spacebar Cities Edition (köpt i USA).

Detta PBT (PBT är mycket bättre än ABS) Miami set går kanske ev att köpa (behövs ett visst antal köpare) i England i både ANSI å engelsk ISO (utan Ö, Ä å Å) layout i samma set. Mina Miami set på bilden är i ANSI layout på ett Ducky Shine 3 bord.

https://geekhack.org/index.php?topic=74921.0

Som sagt beror det på vad du har för t-bord.
Standard botten rad på Ducky borden.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Kits som dette dukker opp på Massdrop nå og da. Dette har ikke svensk ISO, men jeg har bestilt 2 sett som har hatt norsk/svensk/etc det siste året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevral:

https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/MD-11125_20150916130744_6d23214a9aa41a70.jpg?auto=format&fit=crop&w=1024&dpr=1

Kits som dette dukker opp på Massdrop nå og da. Dette har ikke svensk ISO, men jeg har bestilt 2 sett som har hatt norsk/svensk/etc det siste året.

ISO finns, dock ej med svenska symboler på tangenterna.