steelseries rival, "klick" fungerar ej som det ska

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

steelseries rival, "klick" fungerar ej som det ska

asså det kommer bli svårt och förklara men jag hoppas ni fattar vad jag menar,

så asså bara helt random 5 minuter sedan, så hände något med min mus, eller dator jag vet ej vad som orsakar det.

mitt problem är att ibland när jag ska klicka någonstans i windows så kan jag inte klicka någonstans, asså när man håller musen över något så blir det ju typ "highlighat" men nu blir det inte det för mig utan jag kan inte klicka någonstans, efter att jag startat om datorn så funkade det igen men nu är det ännu ett problem.

när jag är inne på chrome så kan jag ej klicka på sökfältet, asså det blir inte highlighat och om jag klickar på en av min bokmärken så öppnas den då i en ny flik, men när jag sedan ska klicka på den fliken (kvittar vart jag klickar) så bara kryssas fliken???

jag har en steelseries rival och har knappt haft den i 3 veckor...

har försökt googla men det är lite svårt när jag inte riktigt kan beskriva mitt problem så bra, så jag vänder mig till er!

help pls

§3.1
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Flera utropstecken/frågetecken brukar oftast inte ge flera svar utan tvärtom...

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Har du testat att applicera grundläggande felsökning på problemet?
Starta om dator
Annan mus i samma dator
Samma mus i annan dator
Testa i livelinux
Och så vidare...

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*rubrik förtydligad*

Dessutom ser det ut som att "1"-tangenten på ditt tangentbord fastnar ibland...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

har testat att byta usb port på musen, återställde precis datorn till i förrigår och inget hjälpte, vill ni att jag ska recorda och visa hur det är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

nä nu har det helt laggat ur det kan ej vara musen det måste vara datorn asså, om någon snäll mod hade kunnat flytta tråden hade det varit galant!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

alltså...

nu gör min dator såhär, typ mina aktivitetsprogram där nere i windows bilderna på dem bara försvann i typ 2 sekunder och sen kom dem tillbaka och då kunde jag ej klicka någonstans på datorn men jag kan ändån röra musen?? sen efter cirka 2 min så gjorde ikonbilderna samma sak osså funkade det.

vafan händer asså, jag har kört malwarebytes och windows defender typ 5 ggr nu dem hittar inget...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

kan tillägga att min disc går upp till 99% ibland, min hårddisk kanske håller på att lägga av??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

@sundman98

Skrivet av LemonIllusion:

Har du testat att applicera grundläggande felsökning på problemet?
Starta om dator
Annan mus i samma dator
Samma mus i annan dator
Testa i livelinux
Och så vidare...

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

gjort allting som du skrivit förutom det med livelinux då jag venne vad det är och ja använder windows

fyfan vad frustrerande detta är shiet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Någon som har en lösning? Satt och googlade i flera timmar igår och inget hjälpte, testade en annan mus och det var samma sak, är det windows 10 som har laggat? Men fattar fortfarande inte varför det fuckar upp sig på chrome

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

okej så att det är INTE musen det är fel på, det är min dator, jag körde teamviewer med en polare och när han testade på chrome med att öppna en tab så hände det exakt samma sak, om jag hade gjort en fresh install av windows, tror ni det hade funkat då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

FIXAT: Jag testade att avsluta utforskaren i aktivitetshanteraren och sedan startade jag om datorn, då funkade det.

Kan ha varit ett gui problem, har ingen aning är bara glad att det är borta.