Byta språk på fysiskt trådlöst tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011

Byta språk på fysiskt trådlöst tangentbord

Jag har gjort min android till en USB-host och stötte i detta på ett problem. (Vad det betyder är att jag har köpt en adapterkabel som går från micro-usb porten i min LG G4 androidtelefon och blir en usb-port i andra änden). Jag kopplade in mitt tangenbord och min mus och de tycks fungera utmärkt med ett jobbigt undantag - tangentbordet får amerikansk layout i telefonen. Inga åäö här inte! Jag har språket inställt på svenska i telefonens inställningar så jag vet inte riktigt hur jag ändrar detta. Snabbkommando för språkbyte fungerar inte heller. Någon som vet?

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + OCZ Trion 480gb SSD mm
GTX 970 STRIX - HP 27es
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: Note 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011

Uppdatering: efter att ha läst olika instruktioner så har jag identifierat problemet. Min telefon visar inte tangentbordet som alternativ i språkinmatningsmenyn, och därför kan jag inte ändra keyboards layout. Jag söker vidare efter en lösning och hör av mig om jag hittar den.

Uppdatering 2:Problemet kvarstår både med min billiga microsoftuppsättning samt Logitech K330

Uppdatering 3: Nu har jag provat programmet "External keyboard helper" och både låtit det autodetektera keymappen, samt gjort en egen. Inte heller detta tycks fungera.

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + OCZ Trion 480gb SSD mm
GTX 970 STRIX - HP 27es
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: Note 8