Komplett.se: Leverans till norra Sverige

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

Komplett.se: Leverans till norra Sverige

Tjenare!

Ska på måndag beställa ny skärm och telefon från Komplett.
Är det någon som bor i norra Sverige och har köpt från Komplett som kan uttala sig om hur snabb leveransen är?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Är det posten som levererar så fastnar det väl som brukligt en extra dag i Ånge

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Nioreh83:

Postnord som levererar från Norge till slutkund i Sverige gällande komplett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Krigarvarg:

Tjenare!

Är det någon som bor i norra Sverige och har köpt från Komplett som kan uttala sig om hur snabb leveransen är?

Tack!

Beställer du så att dom hinner skicka på måndag så har du mest troligt grejorna på onsdag. Brukar fastna en extra dag i Luleå för mig. Kan rekommendera att kika på cyberphoto ibland, går på en dag då de skickar från Umeå. (Jag bor i Malmberget)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Chibariku:

Beställer du så att dom hinner skicka på måndag så har du mest troligt grejorna på onsdag. Brukar fastna en extra dag i Luleå för mig. Kan rekommendera att kika på cyberphoto ibland, går på en dag då de skickar från Umeå. (Jag bor i Malmberget)

Nice nice. Jag bor i Kiruna, så brukar ta längre att få paket hit upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Beställer du nu så går det på lastbil till Sverige Söndag kväll.
Brukar kunna hämta ut på Måndagen om jag beställt på helgen.
Så snabba leveranser har ingen annan.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av SUMITOMO:

Beställer du nu så går det på lastbil till Sverige Söndag kväll.
Brukar kunna hämta ut på Måndagen om jag beställt på helgen.
Så snabba leveranser har ingen annan.

Men inte paketerar/skickar dom väl inte på helgen? Om dom gör det vore det ju suveränt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Normalt tar det två dagar från det att det skickats från deras lager, så ex.

Beställer du måndag, det skickas måndag, då får du paketet på onsdag.

MVH

Fractal Design R6 - Gigabyte X399 Designare EX -Threadripper 1950X - 32GB DDR4 G.Skill Flare X 3200MHz - 3X Samsung 960 Evo 500GB - WD Black 4TB - Noctua NH-U12S TR4 edition - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 - Seasonic Focus Plus 850W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

Om jag beställer både telefon och skärm, kommer de i samma paket eller kommer dom separat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Krigarvarg:

Om jag beställer både telefon och skärm, kommer de i samma paket eller kommer dom separat?

med tanke på storleksskillnaden troligen kommer skärmen i bara sitt eget embalage möjligen nedstoppad i en marginellt större kartong med 3 styrofoam beans i och mobilen vid sidan om.

har dock varit med om att företag faktiskt öppnat orginalkartonen och packat i smågrejjor i embalaget för den större varan men i mitt fall handlade det om nåra få korta kablar som de packade ner i chassikartongen och återförslöt den och sen skickade som 1 paket.

tvivlar dock att de kommer mosa ner en mobil i skärmkartongen brukar va rätt sketfullt med frigolitembalage i skärmarna så tveksamt att de får ner en.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Krigarvarg:

Tjenare!

Tack!

Brukar ta två dagar till Kalix. Har ibland fått saker dagen efter från Komplett.

Skrivet av Nioreh83:

Ånge är nerlagt, går en dag snabbare nu.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Krigarvarg:

Men inte paketerar/skickar dom väl inte på helgen? Om dom gör det vore det ju suveränt.

Ja det gör dem. De packar på Söndagen.
Har beställt flera gånger på helgen och hämtat ut på Måndag.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Krigarvarg:

Komplett har jag för mig brukar skicka på söndagar. Kompisen beställde en skärm på en söndag och de skickade den samma dag och han hade den på måndagen. Detta var till Göteborg dock. Men ja de har skickat på söndagar innan

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Nioreh83:

Ånge stängdes för ett par år sedan. Nu passerar paketen Umeå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2012

Alltid 3 dagar för mig. Paketet tar 2 dagar till Umeå och där brukar det inte skickas vidare förrän natten/morgonen därpå.
Tex skickas paketet måndag så kan jag hämta ut det hos mitt ombud onsdag vid lunch.
Och jag bor i Skellefteå.

MVH

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 1600 @3,9 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | ASUS GTX 970 STRIX | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

Nu har jag beställt mina grejor, och i morse visade statusen att de har skickat varorna

Men när jag ska spåra med kollinummer så står det "Försändelsen ej registrerad". Hur länge brukar det ta innan dom registrerar paketet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Krigarvarg:

Nu har jag beställt mina grejor, och i morse visade statusen att de har skickat varorna

Men när jag ska spåra med kollinummer så står det "Försändelsen ej registrerad". Hur länge brukar det ta innan dom registrerar paketet?

Kan ta upp till 12-24 timmar, men om de skickade i morse borde det dyka upp en notering ikväll/natt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Krigarvarg:

kan ta upp till ett dygn ibland mer.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av cfwin:

Kan ta upp till 12-24 timmar, men om de skickade i morse borde det dyka upp en notering ikväll/natt

Okej. Bara att vänta då