Fler views på Twitch?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Fler views på Twitch?

Hej på er.

Fixade nyligen ett twitch konto, tänkte börja streama lite och tänkte fråga er vad det bästa sättet är att fixa viewers till sin kanal?

Jag är inget proffs på cs eller nåt annat spel för den delen heller, men som många visar så är det inget måste.
Ni som streamar, hur började ni och hur växte ni?

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

streama mycket och regelbundet under en längre tid, annars har du ingen chans. fortfarande troligt att du inte kommer någonstans.

ge dig inte in i andras chatter och spamma din kanal i alla fall.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Du lär ju vara intressant. Kom med något nytt, finns det några tusen likadana måste du göra något som ingen annan gör.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

Konstant kvalitet är ett stort +, iaf för mig. Ha en bra mic, en bra spellista(!), skön humor osv. Och somsagt, var online mycket och regelbundet som versions sa. Och prata mycket med tittarna.

Sen, iaf i LOL som jag kollar på, så gör det mycket om du är högt rankad.

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Inet Fri Frakt
Asus Xonar Essence STX | Yamaha HS50M | AKG K702

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

-Stick ut och var inte som alla andra, då försvinner du snabbt i havet av streamers.
-Gör det för att det är kul, inte för att få donationer och höga tittarsiffror.
-Håll kvalitén på streamen hög, bra mikrofon och bra kamera.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Hope 12.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Du kan ju tipsa dina polare att börja kolla på dig, man beukar ju inte kolla på dem med 2-3 viewers om man söker på svenska streamers på sitt favvospel, men har man en liten start på säg 10-15 kan man bygga upp något lite give aways kan säkert locka små barn också

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Just hur det ser ut med CS streamers har jag ingen aning om, men har en känsla av att de flesta som spanar in CS streams är ute efter att kolla på riktigt bra spelare (gissning).
Kollar man på varietets streamers så är de som har flest viewers ofta de som har gjort 1 eller 2 year challenge, dvs streama varje dag i ett år eller två ofta i minst 5-6 timmar vilket har gjort att de stuckit ut lite, de flesta jag sett har kört 1 år, den jag vet som körde 2 år var Lethalfrag och han hade efter den perioden regelbundet flera tusen tittare varje stream och har sedan dess vuxit ännu mer även om han kunnat dra ner på antalet streams han gör varje vecka.

Så vill du streama så gör det för att du tycker det är kul, tycker du att det är kul och vill ha en stor tittarbas och kanske tjäna pengar på det så måste du sticka ut ur mängden med din personlighet eller att du är sjukt duktig på det du gör samt att du får räkna med att lägga ner mer timmar varje vecka än ett heltidsjobb utan att för den delen tjäna i närheten av vad du skulle göra med ett vanligt jobb (iaf de första åren)

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

Var unik, och ha kul! En fördel om du är väldigt duktigt på något!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Inga tips för hur du ska få fler tittare men ett tips för att inte skrämma iväg de du har är att inte be dom att följa streamen, folk kommer följa ifall dom gillar vad dom ser. Lägg inte till en donationsknapp det första du gör.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av kevve1:

Inga tips för hur du ska få fler tittare men ett tips för att inte skrämma iväg de du har är att inte be dom att följa streamen, folk kommer följa ifall dom gillar vad dom ser. Lägg inte till en donationsknapp det första du gör.

Donationer skulle jag inte ens be om förrän jag känner att pengar skulle kunna hjälpa mig streama mer, vilka är ljusår bort hehe.

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Fler views tips

Klassiska tipsen
1. bli tjej, se till att ha stora bröst, ha urringat, spela behöver du knappast kunna.
Seriösa tipsen
2. Är att linka-skicka din stream adress till alla du känner och i alla spel du kan chatta, och linka om du spelar i lag spel, de flesta vill titta om du streamar från samma lag, det är ett bra sätt att få följare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Ett tips från mig som "tittare" är väll att vara aktiv i chatten. Med andra ord, håll koll på chatten och försök svara på alla kommentarer du får. Detta får dem som kollar på dig att vilja skriva mer och då (förhoppningsvis) följa dig, dvs komma tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

@drakelito: Finns flera sätt, men inga garanterade. Skulle rekommendera att börja med att ha regelbunden och bra streamsessioner. Viktigt är att du är mycket online. Du måste hitta någon som gör dig till en av alla streams som folk vill titta på.

Men om du har en bra stream och behöver lite 'kick-start' så skulle jag rekommendera att du kontaktade någon av de större som är inom samma segment och hör om de _mot betalning_ ger dig lite PR via twitchlänkande och samarbete.

AdmiralBulldog (Svensk dota spelare) länkar typ alltid i slutet någon "random" dotatjejs stream. Detta gör att vederbörande går från 0-50subs till ~500. Ju mer PR desto mer möjlighet att växa. Men som sagt så beror det ju på om DIN stream är bra.

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010