Permalänk
Medlem

Cherry mx red eller borown?

Hallå, jag ska köpa ett tangentbord om ett litet tag men jag undrar vilket tangentbord jag ska ha. Jag tror att jag vill ha röda brytare och har kollat på Corsair k70 och straffe men dom är ganska dyra. Så om ni har något förslag på tangentbord eller en bra förklaring varför jag sa ta bruna brytare eller inte så uppskattas det mycket. Jag vill helst ha ett rött och svart tangentbord så att det kommer matcha mitt rum.
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Jag använder bruna brytare för att jag gillar feedbacken jag får av dem ochatt ljudet ifrån dem. Röda tycker jag är för lätta. Om du vill ha backrundsbelysning så blir dem dura men om du kan tänka dig att stå över det blir dem genast mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag använder bruna brytare för att jag gillar feedbacken jag får av dem ochatt ljudet ifrån dem. Röda tycker jag är för lätta. Om du vill ha backrundsbelysning så blir dem dura men om du kan tänka dig att stå över det blir dem genast mycket billigare.

Jag kan nog stå över men det är fräsigt med belysning. Har du något förslag på ett bra billigt med röda brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar127:

Jag kan nog stå över men det är fräsigt med belysning. Har du något förslag på ett bra billigt med röda brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Func KB-460. Finns i både röda, bruna och blå. Jag har själv ett med röda och ett med blå, fungerar utmärkt!

Jag började med röda och köpte sen hem ett med bruna. Det med bruna kändes mest som röda med "grus" i, så det fick åka tillbaka. Blå känns lite hårdare än röda och låter betydligt mer men har otroligt skön feedback. Svårt att säga vad du kommer att tycka är bäst. Men åk till någon butik där du kan testa är mitt tips!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770