Permalänk
Medlem

Tangentbordet funkar inte i Windows

Hej sweclockers!

Nu har jag kastat bort ett dygn på att försöka få igång mitt tangentbord men jag lyckas inte.
Tangentbordet funkar inne i BIOS men det är något i Windows(7 Home Premium) som "blockerar" den. Jag har gjort allt jag kan tänka mig skulle hjälpa.
Jag har t.ex uppdaterat drivrutiner till både tangentbordet, usb portarna, och laddat ner Intels USB 3.0 drivrutiner. Jag har kollat så att allt stämmer i registret, han har fått nya koder. Men det hjälpte inte. Det är ingen inställning i BIOS heller. Jag har testat massor utav program och Windows tjänster utan några resultat. Det och mycket mycket mer...

Det hela hände här om dagen när jag fick problem med en massa jävla adware. Det började installeras skumma program från ingenstans, jag tog bort dom och strax där efter kom dom tillbaka. Sen helt plötsligt märkte jag att mitt tangentbord hade lagt av.
Jag trodde då att något "virus" blockerade allt så jag sökte igenom datorn, hittade massor med PuPs och skit jag tog bort. Laddade ner mer program som sökte efter skadlig programvara och rensade lite extra för säkerhetens skull.
Men utan resultat.

Tangentbordet fungerar inte i felsäkert läge heller.

Så nu ber jag desperat om hjälp här, med endast skärmtangentbordet . Säg till om vad för info som behövs så fixar jag det.

Tack!

Permalänk

Avancerade virus blir du inte av med fören du har gjort en ren installation av Windows.

Om du inte har testat redan:
Annat tangentbord
Annan USB port, fram och bak
USB till PS2 adapter (om datorn har)

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig i lördags. Ad-aware satte någonting i karantän och efter omstart fungerade inte tangentbordet i Windows längre. Testade allt som du gjort och fick felkod 24 efter att ha visat dolda enheter. Igår gjorde jag en systemåterställning i ren panik och nu funkar tangentbordet igen! Ingen aning om vad som var fel, eller hur det löste sig, men det spelar ingen roll i nuläget. Hoppas det hjälper dig, symptomen verkar ju onekligen snarlika.