Mekaniska tangentbord – Allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Sitter här och nu och skriver på mitt gröna och Arctic White GMMK Pro ISO med flex kit och Morandi switchar.
Väldigt nöjd med det. Har även ett pre-built GMMK Black Slate ISO Fox linjära switchar och ett kraftigt moddat(Akko PCB) med Black Slate ANSI med Lynx linjära switchar.

Äger ett GMMK 3 100% Milky Yellow Pro, Fox brytarna som kom med var inte roliga i den setupen, och ett GMMK 3 HE 75%, just nu med Akko Piano V3 Pro men snart kommer mina Dual-Rail switchar från Keychron, och har haft ett GMMK 2 65% Compact.

Glorious är dyrt men bra grejer. Inte värda sitt ordinarie pris men du vet vad du får och för halva priset eller mindre, oftast då jag handlar, är det riktigt trevligt. Det är kvalité på ett helt annat sätt än många andra.

Tack för all hjälp. Blev ett MonsGeek M1 V5 VIA tillslut. Fick det för 1780kr så känns okej i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Det blev ett Keychron Q3 Max för mig ändå trots allt, men alltså jag får lite problem med dubbelregistrering av vissa tangenter. Särskilt spacebar. Tydligen inte helt ovanligt, och att supporten kan förhoppningvis hjälpa mha ny firmware.
Men shit vad lube det var på spacebar stabilizers, jäkla greasefest? Såg lika illa ut på högra sidan.
<Uppladdad bildlänk>

Så länge stabsen inte blir sega så hellre lite för mycket än för lite. Det sagt så håller jag med dig.
Dubbelregistrering kan vara nog så irriterande, du kan prova en annan switch för att se om det hjälper.

Skrivet av MystiX:

Efter lite klagomål på ljudnivån på kvällarna här hemma tror jag det är dags att testa några silent switches. Någon som testat Kailh Prestige Silent-switchar? Hittar dom bara på Varmilos hemsida dock, så slutnotan landar på 2350kr - https://varmilo.com/sv/products/minilo75?variant=459899623180...

Borde jag satsa på någon annan bräda och köpa switcharna löst istället? Sett att Akko nämnts en hel del, och såg att deras M1 V5 går att beställa nu.

Tankar? Kanske finns andra silent-switches som jag har missat?

För silent så gillar jag antingen Kailh Deep Sea Silent Whale eller Akko Rosewood.
Det är de som sitter i de tangentbord jag oftast använder på jobbet.

Wuque Studio Morandi är inte heller så tokiga i rätt setup men som sagt allt är en fråga om tyckte och smak. Skulle kunna slänga upp en annons på Blocket med lite olika prov om du vill, blir självkostnadspris + frakt i så fall.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

För silent så gillar jag antingen Kailh Deep Sea Silent Whale eller Akko Rosewood.
Det är de som sitter i de tangentbord jag oftast använder på jobbet.

Wuque Studio Morandi är inte heller så tokiga i rätt setup men som sagt allt är en fråga om tyckte och smak. Skulle kunna slänga upp en annons på Blocket med lite olika prov om du vill, blir självkostnadspris + frakt i så fall.

Har vi samma definition av silent nu? Rosewood knackar ju på rätt bra jämfört med Kailh prestige silent.

Tankar på akko MU02? Älskar retrolooken i trä. Och jag är lite inne på att köra två olika brädor, en med ljud för jobb dagtid och gaming innan klockan slår för sent, och sen köpa riktiga silent-switchar och ha på en bräda för kvällstid.

MU02 Mountain seclusion med Rosewood
M1 V5 med Piano pro

Köpa silents senare när jag läst på lite mer vilka som är väldigt tysta men fortfarande har bra känsla.

Tankar? Kostnaden är lite skitsamma, får se det som en julklapp till mig själv. Men finns det bättre upplägg är jag gärna open minded!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Så länge stabsen inte blir sega så hellre lite för mycket än för lite. Det sagt så håller jag med dig.
Dubbelregistrering kan vara nog så irriterande, du kan prova en annan switch för att se om det hjälper.

Provade factory reset följt av reseating av switch + cap följt av byte av switch (tog från en annan tangent). Funkade inte. Väntar på svar från Keychron-supporten nu men har bytt tillbaka till gamla tangentbordet under tiden då jag blev så otroligt irriterad över det hela, haha.
Är jag naiv som förväntar mig fungerande produkt när man pyntar närmare 3tkr för det? Aja det löser sig nog till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Provade factory reset följt av reseating av switch + cap följt av byte av switch (tog från en annan tangent). Funkade inte. Väntar på svar från Keychron-supporten nu men har bytt tillbaka till gamla tangentbordet under tiden då jag blev så otroligt irriterad över det hela, haha.
Är jag naiv som förväntar mig fungerande produkt när man pyntar närmare 3tkr för det? Aja det löser sig nog till slut.

Det är ett problem som tyvärr finns... väldigt irriterande och jag hade samma på min gmmk Pro med deras firmware, med VIA så fungerar det perfekt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Har vi samma definition av silent nu? Rosewood knackar ju på rätt bra jämfört med Kailh prestige silent.

Tankar på akko MU02? Älskar retrolooken i trä. Och jag är lite inne på att köra två olika brädor, en med ljud för jobb dagtid och gaming innan klockan slår för sent, och sen köpa riktiga silent-switchar och ha på en bräda för kvällstid.

MU02 Mountain seclusion med Rosewood
M1 V5 med Piano pro

Köpa silents senare när jag läst på lite mer vilka som är väldigt tysta men fortfarande har bra känsla.

Tankar? Kostnaden är lite skitsamma, får se det som en julklapp till mig själv. Men finns det bättre upplägg är jag gärna open minded!

Han moddar väldigt mycket och gissar att han kör mer/mindre foam/poron etc för att ändra ljudbilden. Istället för att, som vi, byter switch

Jag är själv på jakt efter "Silent" då jag föredrar doft ljud. Två-3 sidor sedan skrev jag en snabb guide på de jag testat hittils. Får min akko fairy silent V3 imorgon om du vill vänta med att beställa tills jag testat dem 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Frågar igen, då jag har en lite mer komplett fråga.

• Vill ha ett mekaniskt t-bord.

• Tystare klick.

• Numpad

• Behöver ingen "gaming"

• vill ha bara svenskt åäö (inte SE/No/DK-mix) på keycapsen

• Gillar ben/stöd som går lite högre upp och inte dessa "2mm" många tangentbord bara verkar komma med.

• Vill nog ha en rulle/vred för ljud upp/ner

• Inga en massa extra knappar till femtioelva funktioner jag aldrig använder ändå.

Nästan "ingen" övre gräns (speciellt om det inte står gamin på kvittot :D, men typ 2-3000 kanske?) (tar på mitt företag)
Osäker på sladd eller trådlöst dock, sitter vid skrivbordet den ska användas vid (dvs inget "slänga sig i soffan" behövs)
Kan bygga själv såvidare det inte innebär lödning, för det är jag relativt kasst på.

Vill även att den ska funka lika bra i windows som linux (tanken att gå över till linux snart-ish)

De t-bord i relativ närtid jag har är Logitech G915 och Steelseries Apex Pro. Där är G915 bättre än Apexen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Han moddar väldigt mycket och gissar att han kör mer/mindre foam/poron etc för att ändra ljudbilden. Istället för att, som vi, byter switch

Jag är själv på jakt efter "Silent" då jag föredrar doft ljud. Två-3 sidor sedan skrev jag en snabb guide på de jag testat hittils. Får min akko fairy silent V3 imorgon om du vill vänta med att beställa tills jag testat dem 😊

Ah det låter bra. Tänker ändå att jag vill ha två brädor, kan lika bra testa på dom jag nämnde, sen beställa silent switchar till en av dom, beroende på vad du kommer med för åsikt och lite mer Reddit/youtube. Men återkom gärna så fort du testat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Det blev ett Keychron Q3 Max för mig ändå trots allt, men alltså jag får lite problem med dubbelregistrering av vissa tangenter. Särskilt spacebar. Tydligen inte helt ovanligt, och att supporten kan förhoppningvis hjälpa mha ny firmware.
Men shit vad lube det var på spacebar stabilizers, jäkla greasefest? Såg lika illa ut på högra sidan.
<Uppladdad bildlänk>

Kan du ta en närbild av socket'en på spacebar. (alltså hålen som metal-pin'sen går i.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kan du ta en närbild av socket'en på spacebar. (alltså hålen som metal-pin'sen går i.)

Blev inte bättre än såhär:

Switchen ser ut såhär, men jag har provat byta ut den mot en annan tangents switch utan framgång. Har samma problem för bl.a. O och T också, och provade samma sak på dem utan framgång där heller.

Edit: Provade köra trådat, USB-C till USB-C utan adapter. Provade uppdatera chipset drivers för mobo. Provade factory reset på tangentbordet. Provade reseat av keycap och av switch för de problematiska tangenterna. Provade andra keycaps. Provade byta de problematiska tangenternas switchar mot några andra som sällan används av mig (PgUp, PgDown, Scroll break). Så jag har provat lite olika saker nu utan framgång, funderar om det är PCB:n(?) som är dålig? (Kan inte detta så bra men läste några kommentarer som nämde det, typ att kretskortet är dåligt lödat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Blev inte bättre än såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Switchen ser ut såhär, men jag har provat byta ut den mot en annan tangents switch utan framgång. Har samma problem för bl.a. O och T också, och provade samma sak på dem utan framgång där heller.
<Uppladdad bildlänk>

Edit: Provade köra trådat, USB-C till USB-C utan adapter. Provade uppdatera chipset drivers för mobo. Provade factory reset på tangentbordet. Provade reseat av keycap och av switch för de problematiska tangenterna. Provade andra keycaps. Provade byta de problematiska tangenternas switchar mot några andra som sällan används av mig (PgUp, PgDown, Scroll break). Så jag har provat lite olika saker nu utan framgång, funderar om det är PCB:n(?) som är dålig? (Kan inte detta så bra men läste några kommentarer som nämde det, typ att kretskortet är dåligt lödat)

Lite svårt att se men ok, i det högra hålet så ser det ut som att det nedre kontaktstiftet inte inte fjädrar tillbaka ordentligt. Det du kan göra är att du tar en pincett eller tång och vrider stiftet på brytaren ~45° så det kommer i kontakt bättre.
Detta är förvisso lösningen för när brytare registrerar oregelbundet men finns en möjlighet att det löser ditt dubbel problem.
Det är en av svagheterna med hotswap jämfört med lödda brytare och är rätt vanligt. Tråkigt när det finns där från början bara.

Permalänk

Suttit och lurat på en Zoom75 ganska länge nu men får inte prisbilden att gå ihop när Maxgaming säljer vanliga barebone för 3000kr (3500 special edition) och sedan har dem Zoom75 HE varianten som är helt komplett för samma pris?

Nästan så att jag vill köpa Zoom75 HE så man får keycapsen på köpet och sedan byta PCB så jag kan smälla på mina nuvarande switches. Såg att pcbn gick för 600kr så kanske inte många kronor man spar.

Någon som vet om detta är möjligt till att börja med?

Annars sitter jag och jämför andra brädor som Taco och Odin som kanske är lite billigare men inte sett någon review här om dem.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Suttit och lurat på en Zoom75 ganska länge nu men får inte prisbilden att gå ihop när Maxgaming säljer vanliga barebone för 3000kr (3500 special edition) och sedan har dem Zoom75 HE varianten som är helt komplett för samma pris?

Nästan så att jag vill köpa Zoom75 HE så man får keycapsen på köpet och sedan byta PCB så jag kan smälla på mina nuvarande switches. Såg att pcbn gick för 600kr så kanske inte många kronor man spar.

Någon som vet om detta är möjligt till att börja med?

Annars sitter jag och jämför andra brädor som Taco och Odin som kanske är lite billigare men inte sett någon review här om dem.

Största skillnaden är att det är ANSI, hade köpt ett Boog75 för länge sedan om det funnits i ISO.
Finns massor med reviews om Boog75, Zoom75 HE är samma lika bara att du inte har gamer utseendet på caset.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Någon som sprungit över bra erbjudande på ett mekaniskt mid-range bord? Öppen för det mesta, stort och medium-size. Kollat på ex. Corsair k70 och prislappen ligger väl i krokarn eller är Keychron något att ha för en kvällsspelande småbarnsfarsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Frågar igen, då jag har en lite mer komplett fråga.

• Vill ha ett mekaniskt t-bord.

• Tystare klick.

• Numpad

• Behöver ingen "gaming"

• vill ha bara svenskt åäö (inte SE/No/DK-mix) på keycapsen

• Gillar ben/stöd som går lite högre upp och inte dessa "2mm" många tangentbord bara verkar komma med.

• Vill nog ha en rulle/vred för ljud upp/ner

• Inga en massa extra knappar till femtioelva funktioner jag aldrig använder ändå.

Nästan "ingen" övre gräns (speciellt om det inte står gamin på kvittot :D, men typ 2-3000 kanske?) (tar på mitt företag)
Osäker på sladd eller trådlöst dock, sitter vid skrivbordet den ska användas vid (dvs inget "slänga sig i soffan" behövs)
Kan bygga själv såvidare det inte innebär lödning, för det är jag relativt kasst på.

Vill även att den ska funka lika bra i windows som linux (tanken att gå över till linux snart-ish)

De t-bord i relativ närtid jag har är Logitech G915 och Steelseries Apex Pro. Där är G915 bättre än Apexen

Keyboard
Meletrix Zoom98
https://www.maxgaming.se/sv/barebone/zoom98-essential-edition...

Switches
Wuque Studio Morandi
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/ws-morandi-switch

Keycaps
Ducky Tuxedo PBT OEM profile
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/tuxedo-pbt-double-shot-ke...

Eller
MaxCustom Obsidian Fusion PBT Cherry profile
https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/obsidian-fusion-pbt-doubl...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Någon som sprungit över bra erbjudande på ett mekaniskt mid-range bord? Öppen för det mesta, stort och medium-size. Kollat på ex. Corsair k70 och prislappen ligger väl i krokarn eller är Keychron något att ha för en kvällsspelande småbarnsfarsa?

Midrange inom Custom keyboard är 2500-6000kr.
Skulle dock gissa på att du tänker 750-1500kr?

Ska det vara färdig byggt och hur mycket få det kosta?
Om du skulle få önska dig hur det skulle kännas etc. hur skulle det då vara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack. Ser att det mesta är slut i lager, fast det kanske bara är ett kort tag (och inte månader?).

Vad innebär double shot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tack. Ser att det mesta är slut i lager, fast det kanske bara är ett kort tag (och inte månader?).

Vad innebär double shot?

Double shot betyder att keycap'en gjuts i två omgångar. Först Bokstaven och sedan keycap'en runt om vilket resulterar i att det aldrig nöts bort.

Det ger även en bättre känsla och ljudbild men det är såklart väldigt subjektivt.

Jag har tex några uppsägningar som Cherry gjorde på 80-talet som IMO är trevligare än något annat jag prövat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Midrange inom Custom keyboard är 2500-6000kr.
Skulle dock gissa på att du tänker 750-1500kr?

Ska det vara färdig byggt och hur mycket få det kosta?
Om du skulle få önska dig hur det skulle kännas etc. hur skulle det då vara?

Är det så jävligt numer? Ja precis, det blir väl någon form av low-end för min del att sikta på då.

Har inga stora preferenser. Är det en "högre" variant får den gärna inkludera handledsstöd och det vore kanske intressant att testa ett lite mindre (men ej någon minivariant) än fullsize. Inget egentligt behov av en Num-pad heller.

Bra bang for the buck. Lirar CoD och CS samt lite hobbyprogammering är det som görs på datorn i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Är det så jävligt numer? Ja precis, det blir väl någon form av low-end för min del att sikta på då.

Mjae, för custom så stämmer säkert Blades bedömning, men men du var väl mer inne på vanliga kommersiella massproducerade färdigbyggda tangentbord typ Corsair osv om jag läste rätt?
I den kategorin skulle jag nog hålla med dig att priser runt ca tusenlappen och en bit uppåt ligger i typ mid-end spannet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addictyo:

Tack för all hjälp. Blev ett MonsGeek M1 V5 VIA tillslut. Fick det för 1780kr så känns okej i pris.

Första riktiga recensionen jag sett med Piano Pro så som jag upplever dom.
https://www.youtube.com/watch?v=Vj8TI6dp2fE

Tror du blir riktigt nöjd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Har inga stora preferenser. Är det en "högre" variant får den gärna inkludera handledsstöd och det vore kanske intressant att testa ett lite mindre (men ej någon minivariant) än fullsize. Inget egentligt behov av en Num-pad heller.

Bra bang for the buck. Lirar CoD och CS samt lite hobbyprogammering är det som görs på datorn i dagsläget.

ASUS ROG Azoth med de extremt trevliga NX Snow, sitter och skriver på dom i ett Keychron Q1 här och nu.
https://www.inet.se/produkt/6103435/asus-rog-azoth-75-wireles...
1869kr

Gamer och produktion som garanterat fungerar, otrolig batteritid och möjligheter till modifikationer.

ASUS Strix Scope II 96 Wireless, NX Snow, även NX Storm är väldigt trevliga och mer taktila än (refined) clicky.
https://www.inet.se/produkt/6103774/asus-rog-strix-scope-ii-9...
1479kr

Inte lika gediget men jag gillar det så mycket att jag köpt ett svart med NX Snow och ett vitt med NX Storm.
Detta är det lite lättare tangentbordet jag bär med mig i min arbetsväska.

Gillar verkligen Akko Rosewood eller Kailh Deep Sea Silent Whale i Scope II 96 för lite tystare i kontorsmiljö.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars är just nu med 20% Black Friday rabatt Monsgeek M1(W) V3/V5 otroligt trevliga kompletta alternativ:
https://akkogear.de/products/monsgeek-m1w-v3-sp-mechanical-ke...
1472kr inklusive frakt (23% rabatt just nu, kod fungerar inte), USB, WiFi, bluetooth anslutning - Inte VIA

https://akkogear.de/products/monsgeek-m1-v5-via-custom-mechan...
1765,60kr med koden BFCM2024 med VIA men bara USB-anslutning.

Hade personligen huggit som en kobra på versionen för 1472kr, löjligt bra pris för det man får.
Pre-built så det bara fungerar och är verkligen en custom keyboard upplevelse utan att spränga banken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Ah det låter bra. Tänker ändå att jag vill ha två brädor, kan lika bra testa på dom jag nämnde, sen beställa silent switchar till en av dom, beroende på vad du kommer med för åsikt och lite mer Reddit/youtube. Men återkom gärna så fort du testat!

Återkommer så fort jag får dem!

Skrivet av Blade@LCD:

Första riktiga recensionen jag sett med Piano Pro så som jag upplever dom.
https://www.youtube.com/watch?v=Vj8TI6dp2fE

Tror du blir riktigt nöjd!

Trevligt ljud dock inte speciellt tyst? Eller är det hans. mikrofon som fångar ljudet väldigt väl?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Annars är just nu med 20% Black Friday rabatt Monsgeek M1(W) V3/V5 otroligt trevliga kompletta alternativ:
https://akkogear.de/products/monsgeek-m1w-v3-sp-mechanical-ke...
1472kr inklusive frakt (23% rabatt just nu, kod fungerar inte), USB, WiFi, bluetooth anslutning - Inte VIA

https://akkogear.de/products/monsgeek-m1-v5-via-custom-mechan...
1765,60kr med koden BFCM2024 med VIA men bara USB-anslutning.

Hade personligen huggit som en kobra på versionen för 1472kr, löjligt bra pris för det man får.
Pre-built så det bara fungerar och är verkligen en custom keyboard upplevelse utan att spränga banken.

<Uppladdad bildlänk>

V5 är väl också BT+2.4ghz eller missar jag något?

Man kan även köra deras .eu så slipper man tyskan om det inte faller en i smaken.

https://akkogear.eu

Någon som har koll på vad deras ”restock soon” innebär ish i tid?

Blev en ”liten” beställning nu, kunde inte hålla mig. Ger du tummen upp på fairy så kan det bli ett paket av dom också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

V5 är väl också BT+2.4ghz eller missar jag något?

Man kan även köra deras .eu så slipper man tyskan om det inte faller en i smaken.

https://akkogear.eu

Någon som har koll på vad deras ”restock soon” innebär ish i tid?

Blev en ”liten” beställning nu, kunde inte hålla mig. Ger du tummen upp på fairy så kan det bli ett paket av dom också!

<Uppladdad bildlänk>

Du har helt rätt, ser ut som om det ändrat en del, brukade vara M1W för tri-mode.
Tack för att du uppmärksammade mitt fel.

Tror du blir riktigt nöjd med det du klickat hem. Varit nyfiken på det i trä sedan jag såg det.
Var faktiskt till det tangentbordet som Akko tog fram Rosewood.

Kunde inte låta bli att klicka hem ett ASUS ROG Azoth Extreme på Swexclusive streamen.
Jag som inte hade tänkt köpa några fler tangentbord på ett tag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Du har helt rätt, ser ut som om det ändrat en del, brukade vara M1W för tri-mode.
Tack för att du uppmärksammade mitt fel.

Tror du blir riktigt nöjd med det du klickat hem. Varit nyfiken på det i trä sedan jag såg det.
Var faktiskt till det tangentbordet som Akko tog fram Rosewood.

Kunde inte låta bli att klicka hem ett ASUS ROG Azoth Extreme på Swexclusive streamen.
Jag som inte hade tänkt köpa några fler tangentbord på ett tag.

Oh, trevligt. Men vad är det som rättfärdigar det sinnessjuka priset på den brädan? Helst när det kommer från ett brand som ASUS? Du får slänga in en review när det har körts in iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Fick akko fairy hem 20.00. För din skull så satte jag på dem på mitt rainy 75 (stock) och testade samt jämförde i soffan.

Trevlig ljudprofil för priset men den har ett litet spring ping i toppen som vid jämförelse mot mina favoriter, störde just mig.
Jag öppnade upp en Switch och de kom med ingen lube alls. Så smorde en switch och ljudet vart bättre men inte bra nog.

Skickar tillbaka dem men mycket Switch för pengarna. TTC Frozen Silent V2 är väldigt lik akko men bättre ljudprofil annars

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fick akko fairy hem 20.00. För din skull så satte jag på dem på mitt rainy 75 (stock) och testade samt jämförde i soffan.

Trevlig ljudprofil för priset men den har ett litet spring ping i toppen som vid jämförelse mot mina favoriter, störde just mig.
Jag öppnade upp en Switch och de kom med ingen lube alls. Så smorde en switch och ljudet vart bättre men inte bra nog.

Skickar tillbaka dem men mycket Switch för pengarna. TTC Frozen Silent V2 är väldigt lik akko men bättre ljudprofil annars

Tråkigt att du inte gillade dom. Har sett flera videos där folk tagit av flera switchar och det har varit stor skillnad på luben, vissa har ingen lube alls och vissa är bra. Verkar vara riktigt dålig QA med andra ord från Akkos håll.

Får se hur mina pingviner låter när dom anländer, lär väl ta ett tag eftersom det var restock på båda brädorna i samma beställning.

Permalänk
Medlem

Själv är man ju svårt sugen på att Ellipse's Beamspring Round 2 ska skickas ut.

Sen kan man ju ha en del åsikter om honom men jag måste då säga att hans Model F-repros för mig har varit absolut klockrena. Jag har väldigt svårt att bli upphetsad för Aluminium Gasket Mount Keyboard #84 sedan jag fick upp ögonen för klick-Alps och buckling springs. Jag har inte haft 10k extra att lägga på ett riktigt beamspringtangentbord innan så det blir min första upplevelse.