Mekaniska tangentbord – Allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Vad är en HX skruv för något? Du tänker inte på TX15 som vilken bits som passar?
Standard brukar annars vara att skriva skruvstorlek utifrån vilken gänga det är.

Ganska säker på att det skulle stå hex.

Permalänk
Medlem

Vad är en HX skruv för något? Du tänker inte på TX15 som vilken bits som passar?
Standard brukar annars vara att skriva skruvstorlek utifrån vilken gänga det är.

HX är hexagon
Precis som tx15 är torx strl 15

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Varmilo Minilo 75% (VTX78) eller Akkogear 3048B plus-s?

Funderar på att köpa ett av dessa till sambon i julklapp men har lite svårt att hitta reviews 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

HX är hexagon
Precis som tx15 är torx strl 15

Ah, det som på fackspråk heter "Insex"
Ett tips kan vara att kolla vad det är för gänga istället.

Permalänk
Medlem

Ah, det som på fackspråk heter "Insex"
Ett tips kan vara att kolla vad det är för gänga istället.

Du kanske ska sluta med att skumläsa.

När hx nämndes så handlade det om att få ut en trasig.
När det sedan handla om en ersättare så nämns m2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Du kanske ska sluta med att skumläsa.

När hx nämndes så handlade det om att få ut en trasig.
När det sedan handla om en ersättare så nämns m2.

Vet någon vad man kan göra när man fått runddraga HX 1.5 skruvar? Detta var från fabrik så jag har inte rundat dem.... Är det enbart tejp och tur som gäller? Vill helst inte behöva borra

Du kanske skulle kolla vad du skriver först isåfall. Finns inget som heter HX 1,5 Skruvar.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kolla vad du skriver först isåfall. Finns inget som heter HX 1,5 Skruvar.

Spelar ju ingen roll vad det heter om det är så utslitet att ingen mejsel passar..

Jag har dessutom inte sagt att det heter så, jag sa när hx nämndes.

Permalänk
Medlem

Det står HX på mejslarna 😊
Ex på skruven, insex är det svenska ordet
https://www.elfa.se/en/head-cap-screw-machine-socket-cap-hex-...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Crush 80 Reboot Pro inatt (heja EarlyBird)

Första intryck vs Rainy75

*Tyngre och större (duh!)
*Trots 45g actuation force är känslan lite annars.. mer feedback på något vis?
*Mer clicky än thocky, men en fantastisk känsla.
*Om möjligt, ännu högre kvalitetskänsla för slanten, backplaten är ju galet fin..synd att man aldrig ser den

Jag köpte det utan att orka läsa igenom skillnaderna vs Rainy75 och första versionen av Crush Reboot, jag litade blint på WobKeys. Precis som sist slapp man undan tull+moms (beställde direkt från Wob)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Fick hem mitt Crush 80 Reboot Pro inatt (heja EarlyBird)

Första intryck vs Rain75

*Tyngre och större (duh!)
*Trots 45g actuation force är känslan lite annars.. mer feedback på något vis?
*Mer clicky än thocky, men en fantastisk känsla.
*Om möjligt, ännu högre kvalitetskänsla för slanten, backplaten är ju galet fin..synd att man aldrig ser den

Jag köpte det utan att orka läsa igenom skillnaderna vs Rain75 och första versionen av Crush Reboot, jag litade blint på WobKeys. Precis som sist slapp man undan tull+moms (beställde direkt från Wob)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt!
Väntar på EXAKT samma version, färg och allt!
Får förhoppningsvis det innan jul.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Någon som har erfarenhet av Varmilo Minilo 75% (VTX78) eller Akkogear 3048B plus-s?

Funderar på att köpa ett av dessa till sambon i julklapp men har lite svårt att hitta reviews 🤔

Är inte TKL bättre? Lite händigare då bara numpadden är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Snyggt!
Väntar på EXAKT samma version, färg och allt!
Får förhoppningsvis det innan jul.

Kul! Du kommer bli nöjd!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

@KniFF Brytare låter click, ett case låter clack.

Permalänk
Medlem

Fick just Gateron Double-Rail Nebula och Aurora som jag beställde från keychron.com under "Black Friday" starten, skulle vara de enda icke Glorious brytare som fungerade med Glorious GMMK3 HE semi-Pro.

Early Bird kom med dom nu på morgonen. De fungerar! Glad att jag beställde klassiska Gateron rör med 100st, runt 30% hade hemsk spring ping, men tack och lov räckte det precis till hela tangentbordet. Man lubar inte direkt Hall Effect själv. Hade AKKO Piano Pro i tangentbordet innan, massor med dubbelregistreringar, fungerade inte alls bra. Var inte nöjd med någon av fyra Glorious HE brytarna jag provade, Glorious Fox HE var okejish.

Men jisses vad mycket bättre allt blev med Aurora! Mamma mia! Sådan klass skillnad! Nu fungerar alla tangenter och Hall Effect som de ska. Gav $56($75 inkl. frakt) för 200, Aurora och Nebula. Glorious tar 569kr för 36st hos inet...

Nu är tangentbordet djupt och thocky med riktigt skön skrivkänsla utan att betalat i närhet av vad det kostar att köpa hos Glorious. Så skulle någon prova på Glorious och HE/MX kombon så fungerar Gateron Magnetic Double-Rail switchar och är sjukt stabila, thocky och creamy. Går inte att jämföra med de sex andra HE brytare jag provat innan.

Från vänster:
Gateron Dual-Rail Magnetic White Switch
Wuque Studio Dash HE
Glorious Raptor HE
Glorious Lynx HE
Glorious Fox HE
Glorious Panda HE
Gateron Double-Rail Magnetic Switch - Aurora
Gateron Double-Rail Magnetic Switch - Nebula

Har just nu ett Varmilo VYU68 Victory Hall Effect 65% Gateron Magnet Linear Switch hemma som jag plockade upp från erbjudandet i Julkalendern. Kostar 2790kr hos inet och har ISO, men känslan är inget att hänga i julgranen. Det är liksom rattligt, provade att byta till WS Jade HE blev bättre men inte alls bra. Så kommer skicka tillbaka den.

Mitt lilla Glorious GMMK3 HE semi-Pro wired(bara top case är aluminium) Projekt kostade, allt på reor men i alla fall, 1602+296+199kr = 2097kr

Glorious GMMK3 HE (semi-Pro) - Gateron Double-Rail Magnetic Switch Aurora
https://youtu.be/1puNbJrdgKA

Varmilo VYU68 Victory Hall Effect 65% Gateron Magnet Linear Switch - Stock
https://youtu.be/x8HzCojTUKE

Varmilo VYU68 Victory Hall Effect 65% - Switch Test
https://youtu.be/dldLnFsK3ks

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Tackar för infon @Blade@LCD
Lär kolla efter de där gateron om det blir HE framöver..

Nyfiken: har GMMK HE stöd för att ställa in olika höjd för aktiveringspunkten på magnetiska switchar?
Har de någon form av analog stöd alls?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för infon @Blade@LCD
Lär kolla efter de där gateron om det blir HE framöver..

Nyfiken: har GMMK HE stöd för att ställa in olika höjd för aktiveringspunkten på magnetiska switchar?
Har de någon form av analog stöd alls?

https://www.gloriousgaming.com/en-eu/pages/software
Det kan du men det saknas några delar som ska vara under utveckling.

Kom bara ihåg att Double-Rail Magnetic Swithes bara passar i ett fåtal av HE tangentborden på marknaden.
Många har sina "egna" lösningar.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Wobkey Crush80 Reboot Pro i veckan och OJ kan bara hålla med i allt vad @KniFF säger.
Tycker att mitt Keychron Q2 är välbyggt, men Crush80 är i en helt annan liga.
Väldigt nöjd med switcharna med faktiskt(Kailh Cocoa) och känner ingen anledning att byta ut dom, ännu iaf
En kompis fick testa det också och har även han beställt ett nu så att han äntligen kan byta ut sitt Asus Rog Azoth.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tar eventuellt lite bilder i morgon, men fick hem Akko MU02 Wooden och ett M1 V5 i söndags. Kan inte annat än vara kär i MU02 i trä med rosewood-switchar, klockrent ljud med lite umph. Inte hunnit testa V5an så mycket, men riktigt bra tyngd och riktigt välbyggt, Piano Pro switcharna känns inte riktigt som min grej, men jag tog dom bara för att, ska ändå byta ut dom mot pingvinswitcharna som jag beställde samtidigt, så det får gå som kvällstangentbord för att inte störa med ljudet.

Nu är det bara att lägga lite tid att få in sizen i ryggraden, då jag kört TKL senaste tio åren, plus att avståndet mellan tangenter på MU02an sitter närmre varandra än dom vanligtvis gör. Vet inte hur många gånger jag tänkt köra pil nedåt, men det blir pil höger, eftersom pil nedåt borde vara där enligt muskelminnet.

En grej som jag stör mig lite på dock, ljudkontrollen. Alltid haft ljudet i windows på runt 50% till mina lurar, men det känns som att när jag bootar upp så läggs ljud% på vad ljudknappen på tangentbordet ligger på, så det blir lite justerande här och där. Går detta att stänga av? Känns som att den interagerar på ett helt annorlunda sätt med ljudet, om man kollar på en youtubevideo och sänker/höjer med piltangenterna om ljudet är markerat på youtube så påverkar det även ljudnivån i Windows, vilket jag aldrig varit med om tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

<Uppladdad bildlänk>
https://www.gloriousgaming.com/en-eu/pages/software
Det kan du men det saknas några delar som ska vara under utveckling.

Kom bara ihåg att Double-Rail Magnetic Swithes bara passar i ett fåtal av HE tangentborden på marknaden.
Många har sina "egna" lösningar.

Har du testat Glorius Panda silent HE eller Lynx silent HE switchar?
Mvh Mange

Permalänk
Medlem

Tja , funderar på att skaffa nytt mekaniskt tangentbort och helst med bruna switchar

Har kikat på detta Logitech G413 SE, mechanical gaming keyboard, Tactile, black , har inte hittat nåt om det är bruna ller så

Skulle de vara nåt o satsa på eller

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Tja , funderar på att skaffa nytt mekaniskt tangentbort och helst med bruna switchar

Har kikat på detta Logitech G413 SE, mechanical gaming keyboard, Tactile, black , har inte hittat nåt om det är bruna ller så

Skulle de vara nåt o satsa på eller

Cherry MX brown är en taktil brytare, så vill du ha något liknande är det tactile du får leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Cherry MX brown är en taktil brytare, så vill du ha något liknande är det tactile du får leta efter.

Tackar , får kika vidare o så

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har du testat Glorius Panda silent HE eller Lynx silent HE switchar?
Mvh Mange

Har tyvärr inte provat någon av Silent varianterna av Glorious HE Switches.
Var väldigt inne på Silent Switches när jag började min resa men det har mer och mer börjat handla om karaktär och känsla än ljud för mig. Bor stort så har massor med rum bland annat mitt eget kontor som jag har ljuddämpat.

Så ingen som stör dig på mina tangentbord, dottern och sonens rum är 34m bort.

Det sagt så är allt vad det gäller ljud och känsla subjektivt. Jag bara älskade AKKO Piano Pro i Monsgeek M1W V3, MystiX däremot gillande inte alls Piano Pro i sitt Monsgeek M1 V5.

Så det bästa är att prova sig fram och komma fram till vad men själv gillar.

Har jag en switch och ett tangentbord av intresse så kan jag prova att göra en video av hur det låter, men det säger inget om känslan.

Visa signatur

Permalänk

Felsökningshjälp Ducky 3 One SF

Lyckades spilla en liten mängd sockerfri Pepsi på mitt Ducky några dagar sedan. Det var en väldigt liten mängd, så jag torkade av och fortsatte spela. Märkte snabbt att nedersta raden på tangentbordet lagt av. Testade att byta brytare vilket inte hjälpte, går heller inte sluta mellan kontaktpunkterna manuellt på nedersta raden för att få reaktion från nedersta raden, fungerar på alla andra tangenter. Plockade isär det och rengjorde kretskortet i två omgångar med elektronikrengöring vilket heller inte hjälpte. Har nu mätt med multimeter direkt på kretskortet. På kontaktpunkten på vänstersidan av nedersta raden saknas koppling till jord, på alla andra brytare får jag utslag på multimetern mot jord på båda kontaktpunkter till brytaren. Alla resistorer på nedersta raden tycks ha samma motstånd.

Ser inget direkt på kretskortet som utmärker sig. Någon som har en idé på nästa steg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schneebly:

Felsökningshjälp Ducky 3 One SF

Lyckades spilla en liten mängd sockerfri Pepsi på mitt Ducky några dagar sedan. Det var en väldigt liten mängd, så jag torkade av och fortsatte spela. Märkte snabbt att nedersta raden på tangentbordet lagt av. Testade att byta brytare vilket inte hjälpte, går heller inte sluta mellan kontaktpunkterna manuellt på nedersta raden för att få reaktion från nedersta raden, fungerar på alla andra tangenter. Plockade isär det och rengjorde kretskortet i två omgångar med elektronikrengöring vilket heller inte hjälpte. Har nu mätt med multimeter direkt på kretskortet. På kontaktpunkten på vänstersidan av nedersta raden saknas koppling till jord, på alla andra brytare får jag utslag på multimetern mot jord på båda kontaktpunkter till brytaren. Alla resistorer på nedersta raden tycks ha samma motstånd.

Ser inget direkt på kretskortet som utmärker sig. Någon som har en idé på nästa steg?

Låter som du måste löda för att sluta kretsen igen. Har du bilder på felet samt en fungerande?

Visa signatur

Permalänk

Låter som du måste löda för att sluta kretsen igen. Har du bilder på felet samt en fungerande?

Lite svårt att fånga på bild, ska göra ett försök. Får lite konstiga värden om jag sluter brytaren på en rad och sedan jordar den manuellt. Detta är kanske dock förväntat då det säkerligen ger konstiga värden mot dioderna. Som jag förstått det alla rader med brytare och kolumner seriekopplade med dioder. Tänkte att man borde hitta ett ställa som då brutit anslutningen som du säger, men riktigt svårt att följa trådarna på kretskortet.

Permalänk
Medlem

Lyfter ut diskussion till den här forumdelen.

O ringar är enbart känsla och lite bottom out. Inte att rekommendera. Att filma gör otrolig skillnad på vissa brytare. Inte alla.
att smörja ändrar både ljud och känsla. Tänk dig en smord cykel kedja vs utan...

Om du är nybörjare kör prelubed. Man kan alltid testa och smörja senare.

du kan ju även köpa pre assemble gmmk3 och sen byta switchar.
https://www.gloriousgaming.com/en-eu/products/gmmk-3-prebuilt...
1900kr med deras abs keycaps som är likvärdiga prism pudding (haft dessa och båda blir glansiga snabbt)

Kom ihåg att det är alltid tangentbordsskalet som ger ljudbilden mer än switchar. En säger clack den andra säger click 😊

Skrivet av StuntmanMike:

Custom keyboards är ett pengarslukande träsk utan några direkta genvägar, man "måste" köpa och pröva sig fram för att lära sig.

När folk säger budget så syftar man på keyboards som "alltid" finns tillgängliga och som erbjuder customization i en prisklass mellan 1000-3000:-
Keychron och GMMK är väl de största aktörerna på denna marknaden och erbjuder en helhetslösning. De har dessutom gjort stora framsteg sedan begreppet budget myntades men eftersom det inte är något exklusivt med dem så får de va kvar i den kategorin.

Att det inte finns en egen del här på forumet har nog mycket med att 80% av hobbyn sker på discord.
Det svenska communityt hänger på https://discord.gg/mekaniska-tangentbord-sverige-411642983767...

Annars är www.keebtalk.com ett trevligt forum där du kan hitta en massa information.

Jag har suttit och tittat runt en del senaste dagarna. @Swedishchef_90 jag var inne och kikade på länken du skickade. Så synd att det inte går att få tag på ett vitt chassi i nordic. Verkar bara finnas i amerikans layout? Det är vitt eller deras mörkblå jag verkligen skulle vilja ha. Men efter att ha suttit i deras konfigurator så fattar jag grejen med att det kan bli hur dyrt som helst!? Slutade på €650 när jag gjort som jag vill och tror att det ska vara... och då är detta "budgetmärket".
Vad är förresten grejen med spol-kablarna och varför är dom så dyra? 5-600kr... 300 javisst, men varför så dyrt? Nu kanske jag svär i kyrkan, men den där extra 5-poliga kontakten mitt på sladden!? Tycker den ser anskrämlig ut, vad är dess syfte. Ber ödmjukast om förlåtelse då jag är helt ny här.

@StuntmanMike om nu GMMK är budget, vad tycks om Pulsar PCMK TKL? Hittade det på Max gaming. Vitt chassi som jag vill ha. Dock får jag kompromissa med avsaknaden av numpad, vilket jag egentillgen behäver ha eftersom jag använder det mycket. Det går liksom inte pilla i Excel med fingervalsen på tangentbordets översta rad.
Med Pulsar chassit, Dolphin brytarna som Swedishchef_90 tipsade om, och pudding keycaps från Steeelseries. 2044kr.
Med GMMK3, samma keycaps och samma brytare, men 20 till för att täcka behovet, så kostar det 315kr till.

Låter något av dessa som en vettig start?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lyfter ut diskussion till den här forumdelen.

Jag har suttit och tittat runt en del senaste dagarna. @Swedishchef_90 jag var inne och kikade på länken du skickade. Så synd att det inte går att få tag på ett vitt chassi i nordic. Verkar bara finnas i amerikans layout? Det är vitt eller deras mörkblå jag verkligen skulle vilja ha. Men efter att ha suttit i deras konfigurator så fattar jag grejen med att det kan bli hur dyrt som helst!? Slutade på €650 när jag gjort som jag vill och tror att det ska vara... och då är detta "budgetmärket".
Vad är förresten grejen med spol-kablarna och varför är dom så dyra? 5-600kr... 300 javisst, men varför så dyrt? Nu kanske jag svär i kyrkan, men den där extra 5-poliga kontakten mitt på sladden!? Tycker den ser anskrämlig ut, vad är dess syfte. Ber ödmjukast om förlåtelse då jag är helt ny här.

@StuntmanMike om nu GMMK är budget, vad tycks om Pulsar PCMK TKL? Hittade det på Max gaming. Vitt chassi som jag vill ha. Dock får jag kompromissa med avsaknaden av numpad, vilket jag egentillgen behäver ha eftersom jag använder det mycket. Det går liksom inte pilla i Excel med fingervalsen på tangentbordets översta rad.
Med Pulsar chassit, Dolphin brytarna som Swedishchef_90 tipsade om, och pudding keycaps från Steeelseries. 2044kr.
Med GMMK3, samma keycaps och samma brytare, men 20 till för att täcka behovet, så kostar det 315kr till.

Låter något av dessa som en vettig start?

Spolkablarna är enbart visuellt. Mitten kontakten är för att minimera slitage på usb C delen.
Ja det blir lätt dyrt.
budget är < 2k mellanklass upptill 4.5k sen blir det dyrt... Rent krasst kanske https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-matcha-h... men byt keycaps? Silent red är relativt tysta iaf. Står nordisk layout men bilden visar ansi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spolkablarna är enbart visuellt. Mitten kontakten är för att minimera slitage på usb C delen.
Ja det blir lätt dyrt.
budget är < 2k mellanklass upptill 4.5k sen blir det dyrt... Rent krasst kanske https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-matcha-h... men byt keycaps? Silent red är relativt tysta iaf. Står nordisk layout men bilden visar ansi...

Svårt att avgöra på bilderna, men ser det inte lite mer beige ut än vit? Typ som gamla IBM och Amiga tangentbord?
Jag har Silent Red brytarna nu och tycker dom är tysta.
Men saknas inte RGB?

En spolkabel får det isåfall bli när något reas ut. Visst är det snyggt men dom tar verkligen betalt, bara för att känns det som. Som med så mycket annat här i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Svårt att avgöra på bilderna, men ser det inte lite mer beige ut än vit? Typ som gamla IBM och Amiga tangentbord?
Jag har Silent Red brytarna nu och tycker dom är tysta.
Men saknas inte RGB?

En spolkabel får det isåfall bli när något reas ut. Visst är det snyggt men dom tar verkligen betalt, bara för att känns det som. Som med så mycket annat här i livet.

Den är silver vit... Svårt att se på bild.

Annars har Inet mycket vita fullsize alla är Rgb/vit men alla lyser inte igenom keycaps
https://www.inet.se/kategori/262/tangentbord?filter=%7B%22pro...

Visa signatur