Mekaniska tangentbord – Allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lyfter ut diskussion till den här forumdelen.

Jag har suttit och tittat runt en del senaste dagarna. @Swedishchef_90 jag var inne och kikade på länken du skickade. Så synd att det inte går att få tag på ett vitt chassi i nordic. Verkar bara finnas i amerikans layout? Det är vitt eller deras mörkblå jag verkligen skulle vilja ha. Men efter att ha suttit i deras konfigurator så fattar jag grejen med att det kan bli hur dyrt som helst!? Slutade på €650 när jag gjort som jag vill och tror att det ska vara... och då är detta "budgetmärket".
Vad är förresten grejen med spol-kablarna och varför är dom så dyra? 5-600kr... 300 javisst, men varför så dyrt? Nu kanske jag svär i kyrkan, men den där extra 5-poliga kontakten mitt på sladden!? Tycker den ser anskrämlig ut, vad är dess syfte. Ber ödmjukast om förlåtelse då jag är helt ny här.

@StuntmanMike om nu GMMK är budget, vad tycks om Pulsar PCMK TKL? Hittade det på Max gaming. Vitt chassi som jag vill ha. Dock får jag kompromissa med avsaknaden av numpad, vilket jag egentillgen behäver ha eftersom jag använder det mycket. Det går liksom inte pilla i Excel med fingervalsen på tangentbordets översta rad.
Med Pulsar chassit, Dolphin brytarna som Swedishchef_90 tipsade om, och pudding keycaps från Steeelseries. 2044kr.
Med GMMK3, samma keycaps och samma brytare, men 20 till för att täcka behovet, så kostar det 315kr till.

Låter något av dessa som en vettig start?

Det jag menade va att budget inte betyder dåligt utan överkomligt.
Och jag skulle säga att båda dina alternativ är vanliga tangentbord, kalla mig gatekeeper men har det inte gjorts ett Group buy med flera månader väntan efter betalning eller byggt ihop det själv från scratch så är det IMO inte ett custum.
Detta är såklart inte hugget i sten då jag fortfarande skulle kalla https://modedesigns.com/ för custum tex.

Och jag dissar inte ditt val av bräda, det va ett GMMK som drog igång allt för mig 2019 och det jag villhöver själv nuförtiden är ett Wooting 60HE. Utan jag ville mer upplysa vad custum är och varna dig att om att det slukar pengar om du ger dig in i att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det jag menade va att budget inte betyder dåligt utan överkomligt.
Och jag skulle säga att båda dina alternativ är vanliga tangentbord, kalla mig gatekeeper men har det inte gjorts ett Group buy med flera månader väntan efter betalning eller byggt ihop det själv från scratch så är det IMO inte ett custum.
Detta är såklart inte hugget i sten då jag fortfarande skulle kalla https://modedesigns.com/ för custum tex.

Och jag dissar inte ditt val av bräda, det va ett GMMK som drog igång allt för mig 2019 och det jag villhöver själv nuförtiden är ett Wooting 60HE. Utan jag ville mer upplysa vad custum är och varna dig att om att det slukar pengar om du ger dig in i att.

Är med på vad du menar. Såklart full custom med kretskort och hela köret. Men det finns ju inte full size kretskort att hitta löst vad jag sett under ett par dagar googlande. Finns det, så är det amerikansk layout, eller någon udda 96% som jag inte heller accepterar.
Funderade ifall man kunde beställt en tomt chassi i den färgen jag vill ha från GMMK och sen köpa resten någonstans närmre. Men den tanken fallerade snabbt.

Läste någon tråd på reddit om varför utbudet är så skralt med full ISO och nordic layout. Nån hävdade att typ 90% av custom-marknaden finns i USA och utbudet anpassas efter det.
Det är nästan så att man ser en affärsmöjlighet här!? Fast. Bara av att titta på bakgrundsbilden på discorden du länkade till så kunde inte jag se några fullstora tangentbord i det gänget. Efterfrågan finns nog inte, annars hade det väl varit några fler alternativ?

Tror jag såg det där Wooting på Max gaming. Men det var dubbla priset mot ett GMMK. Inte riktigt den prisklassen jag vill börja i.

Har sett fler och fler "vanliga märkens" gamingtangentbord som nu också kommer med hot swap. Det gör det ju lite lättare att starta.
Hittade detta på Inet, från NZXT.
Vitt, full size nordic, genomlysta knappar, ganska stram och clean design för 1600kr. Toppen är dessutom i aluminium och det har hot swap! Brytarna vet jag inte så mycket om, men det ju då byta enkelt.
Det enda jag inte riktigt får ihop med det är " Njut av det tillfredsställande ljudet och den taktila feedbacken från varje tangenttryckning, " står det i informationen, men det är linjära brytare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Är med på vad du menar. Såklart full custom med kretskort och hela köret. Men det finns ju inte full size kretskort att hitta löst vad jag sett under ett par dagar googlande. Finns det, så är det amerikansk layout, eller någon udda 96% som jag inte heller accepterar.
Funderade ifall man kunde beställt en tomt chassi i den färgen jag vill ha från GMMK och sen köpa resten någonstans närmre. Men den tanken fallerade snabbt.

Läste någon tråd på reddit om varför utbudet är så skralt med full ISO och nordic layout. Nån hävdade att typ 90% av custom-marknaden finns i USA och utbudet anpassas efter det.
Det är nästan så att man ser en affärsmöjlighet här!? Fast. Bara av att titta på bakgrundsbilden på discorden du länkade till så kunde inte jag se några fullstora tangentbord i det gänget. Efterfrågan finns nog inte, annars hade det väl varit några fler alternativ?

Tror jag såg det där Wooting på Max gaming. Men det var dubbla priset mot ett GMMK. Inte riktigt den prisklassen jag vill börja i.

Har sett fler och fler "vanliga märkens" gamingtangentbord som nu också kommer med hot swap. Det gör det ju lite lättare att starta.
Vitt, full size nordic, genomlysta knappar, ganska stram och clean design för 1600kr. Toppen är dessutom i aluminium och det har hot swap! Brytarna vet jag inte så mycket om, men det ju då byta enkelt.
Det enda jag inte riktigt får ihop med det är " Njut av det tillfredsställande ljudet och den taktila feedbacken från varje tangenttryckning, " står det i informationen, men det är linjära brytare?

Just nzxt bordet är optical så där får man tänka till vilka brytare man kan använda 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vettigt pris på denna. https://bowlkeyboards.com/pages/intro-s100

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Väldigt snyggt! 220 dollar, exklusive brytare antar jag?
Navy, Veri Peri eller Symbiotic var väldigt snygga.

Hur ser deras projekttider ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Väldigt snyggt! 220 dollar, exklusive brytare antar jag?
Navy, Veri Peri eller Symbiotic var väldigt snygga.

Hur ser deras projekttider ut?

Exklusive moms, brytare, keycaps, stabs(+lube), USB-C kabel.

Ingen aning om projekttider.

Permalänk
Medlem

Bytte stabs till AP TX Stabilizer Screw-in och det är en märkbar skillnad mot de gamla Staebis V2, men det är fortfarande högljutt trots att switcharna som sitter i är tysta (Boba U4). Finns det något mer man kan göra för att dem fyra tangenterna ska bli lika tysta som resten av tangentbordet?

Edit: Kan tillägga att jag har smörjt dem två delarna som wiren sitter i med 205g0 och ett ytterst tunnt lager med BDZ på själva wiren.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Bytte stabs till AP TX Stabilizer Screw-in och det är en märkbar skillnad mot de gamla Staebis V2, men det är fortfarande högljutt trots att switcharna som sitter i är tysta (Boba U4). Finns det något mer man kan göra för att dem fyra tangenterna ska bli lika tysta som resten av tangentbordet?

Edit: Kan tillägga att jag har smörjt dem två delarna som wiren sitter i med 205g0 och ett ytterst tunnt lager med BDZ på själva wiren.

Har du skum i själva hålet för mellanslaget?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Har du skum i själva hålet för mellanslaget?

Menar du i själva keycapen? I så fall nej men det finns skum runt och under switcharna, samt skum under själva stabsen så att nedslagen ska bli mjukare mot PCBN.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem

Min kära sambo blir tokig på mig om jag sitter och skriver (eller ännu värre: gejmar) på natten då mitt t-bord låter som bara fanken. Det är den här modellen med bruna brytare, tillsammans med såna här knappar. Det är delvis mitt fel då jag slår ganska hårt på tangenterna när jag är i "the zone". Så, min fråga är då, vad gör jag? Byter nog gärna till ett annat t-bord om så behövs, men om det skulle gå att lösa med någon smart (och enkel) mod så gör jag helst det. Jag har provat med gummiringar under knapparna tidigare, men tyckte inte det gjorde någon skillnad. Egentligen kanske bara gjorde det värre då den slår i botten snabbare.

tl;dr: Tangentbord för högljutt, hur lösa?

Visa signatur

GeForce 3 > 9800 Pro > X800 > 7800 GTX > 8800 GT > 4870 CF > 6870 CF > 280X > 390 > Vega 56 > 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Menar du i själva keycapen? I så fall nej men det finns skum runt och under switcharna, samt skum under själva stabsen så att nedslagen ska bli mjukare mot PCBN.

Tänkte mest runt om, även om du kan ju fylla själva keycap också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Min kära sambo blir tokig på mig om jag sitter och skriver (eller ännu värre: gejmar) på natten då mitt t-bord låter som bara fanken. Det är den här modellen med bruna brytare, tillsammans med såna här knappar. Det är delvis mitt fel då jag slår ganska hårt på tangenterna när jag är i "the zone". Så, min fråga är då, vad gör jag? Byter nog gärna till ett annat t-bord om så behövs, men om det skulle gå att lösa med någon smart (och enkel) mod så gör jag helst det. Jag har provat med gummiringar under knapparna tidigare, men tyckte inte det gjorde någon skillnad. Egentligen kanske bara gjorde det värre då den slår i botten snabbare.

Att du smashar så kan det vara svårt att få det tyst... Men generellt så fyll chassit med poron eller tejp modda. Ha en tjockare musmatta under bordet.
Bruna switchar är relativt tysta men är nog chassit som ekar ut ljudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Kan du så byt till tysta switchar som Boba U4 och modda med butyltejp som finns på exempelvis biltema.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

Jag experimenterade lite och skruvade bort chassit (om man nu kallar det så) och genast blev ljudet mycket, mycket skönare för öronen. Låter typ som en gammal skrivmaskin, och saknar helt det där plastiga klack-klack-klack:et. Känner väl att jag inte direkt kan ha det liggandes naket på musmattan däremot, men det betyder åtminstone att jag vet var problemet sitter. Nu lär jag bara lösa det också.

Visa signatur

GeForce 3 > 9800 Pro > X800 > 7800 GTX > 8800 GT > 4870 CF > 6870 CF > 280X > 390 > Vega 56 > 6700 XT

Permalänk
Medlem

Hittade ett tangentbord på Aliexpress för några veckor sen, och blev lite nyfiken.
Hur bra kan det vara för typ 300 spänn, med tanke på att det är hotswap och grejer?
Slängde på smörjda Pink robins och lite keycaps och ja kan bara säga att jag blev lite imponerad faktiskt!
Helt okej ljud "out of the box" (varken tejpmoddat eller någon foam). Något rispiga stabs, men inget lite smörj inte kan lösa.
Modellen heter Novice 68 för dom nyfikna

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hittade ett tangentbord på Aliexpress för några veckor sen, och blev lite nyfiken.
Hur bra kan det vara för typ 300 spänn, med tanke på att det är hotswap och grejer?
Slängde på smörjda Pink robins och lite keycaps och ja kan bara säga att jag blev lite imponerad faktiskt!
Helt okej ljud "out of the box" (varken tejpmoddat eller någon foam). Något rispiga stabs, men inget lite smörj inte kan lösa.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Kul att du delar med dig!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Någon som har gjort custom plate förut? Skulle vilja anpassa min vault35 efter en layout som jag har bestämt mig för men har tidigare ingen erfarenhet av custom plate. Finns det någon verkstad i Stockholm må tro?

Jag har en 3d printer hemma som jag skulle kunna printa själv men saknar erfarenheter att rita upp ett eget

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Fick du med kepsarna? Sjukt fräna ju!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Fick du med kepsarna? Sjukt fräna ju!

Nej dom är köpta på Amazon

https://amzn.eu/d/5BJwGHi

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Sjukt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Synd att de inte fanns som "nordic", de var ruskigt läckra!

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Vet att jag visat detta tidigare men med tanke på NorDE och bra pris:

https://fragstore.se

Dark Project har en stort antal CSA keycaps set som stödjer ett stort antal språk och keyboard layouts:

Language Support (ANSI & ISO):

English (UK & US)
Spanish
Portuguese
Italian
German
Austrian
Finnish
Norwegian
Swedish
Danish
From the grandeur of a full-sized keyboard to the sleek compactness of a 60% layout, these keycaps embrace keyboards of various sizes, ensuring every keystroke remains an expression of your thoughts. Whether you're writing prose, code, or diving into the vast sea of the internet, your keyboard becomes an extension of yourself.

Keyboard Size Support:

100% - Full
96%
80% - TKL
75%
65%
60%
Specifications:

Language layout - DE/AT/GB/ES/PT/IT/FI/NO/SE/DK/US
Amount of keycaps - 177 PCs
Material - PBT
Production technology - Doubleshot & Dye-Sub (Space, Enter, Escape, ~)
Keycap profile - CSA
Layout - ANSI + ISO
Fastening type - MX (Cherry, G3MS, Gateron, Kailh, Akko, Outemu, ETC)

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Synd att de inte fanns som "nordic", de var ruskigt läckra!

Jo dom är riktigt snygga!
Var den stora anledningen att jag började använda ANSI istället, finns så mycket mer sets att köpa och till bättre pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på 40s kit enklast här i Sverige? Fick tag på en Vault35 där jag saknar 2st 1.75u spacebar och det stör mig något haha. Har än så länge printat för att täcka behovet men det ser och känns för täskigt.

Tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inne på att bygga ett eget tangentbord, men trillade över detta som skulle vara ganska nytt(?). Hade inte sett det tidigare iallafall & fanns lite reviews/ljudtest på youtube.

https://www.proshop.se/Tangentbord/Keychron-K2-HE-Wireless-Tr...

Fantastisk känsla att knappa på, låter dessutom underbart.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Vart får man tag på 40s kit enklast här i Sverige? Fick tag på en Vault35 där jag saknar 2st 1.75u spacebar och det stör mig något haha. Har än så länge printat för att täcka behovet men det ser och känns för täskigt.

Tips?

Finns några olika från KBDfans här https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/tangentbord-tillbe...

Även kbnordic har några men dubbelkolla så de finns i lager
https://kbnordic.se/keycaps/?7051399=g-name-a-48-1-filter:JTd...

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Azoth Extreme - NX Snow

Skrivet av Blade@LCD:

<Uppladdad bildlänk>

ASUS ROG Azoth Extreme - NX Snow - Mina första intryck
Är det ett bra tangentbord? - Verkligen ett fantastiskt tangentbord!

Är det skillnad på hard mode och soft mode? - För mig är det en märkbar skillnad, jag föredrar soft mode.

Är OLED-touchskärmen en game changer? - Inte alls, den är trevlig men för mig är det bara en gimmick som ser lite bättre ut än den gamla på "vanliga" Azoth.

Är det värt priset? - Jag köpte det för 3999kr, med tanke på handledsstödet och kvalitén, definitivt värt det. Är det värt det för ordinarie pris 6590kr? Med tanke på vad du får och den kvalitén det är utan att behöva lägga energi på det, blir nog lurigare men det är verkligen ett otroligt genomarbetad produkt med otrolig finish. Skillnaden mot "vanliga" ROG Azoth är massiv. Spelar inte i samma liga.

Svårt att sammanfatta min upplevelse, men vi kan säga så här, funderar på att sälja av de flesta andra tangentbord jag har. Känner inte att jag behöver leta mer för att vara nöjd.

Tjena,
Kan man få ASUS ROG Azoth Extreme - NX Snow i Nordic layout?
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aamok:

Tjena,
Kan man få ASUS ROG Azoth Extreme - NX Snow i Nordic layout?
Tack.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13718946

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så mycket.

Jag vill gärna investera i et nytt tangentbord för primärt kontorsarbete.
Jag har kollat på, alla med ISO (Nordisk layout)
Asus Rog Azoth (Moonlight), finns tyvärr bara i vit med Snow switches.
Lemokey P1 Pro
Keychron Q1 Max

Vad kan ni annars rekommendera?
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aamok:

Tack så mycket.

Jag vill gärna investera i et nytt tangentbord för primärt kontorsarbete.
Jag har kollat på, alla med ISO (Nordisk layout)
Asus Rog Azoth (Moonlight), finns tyvärr bara i vit med Snow switches.
Lemokey P1 Pro
Keychron Q1 Max

Vad kan ni annars rekommendera?
Tack.

Är det för arbete hemifrån eller på jobbet? Eget kontor eller öppet landskap? Tyst eller livligt? Stöldrisk? Arbetar du med siffror?