Lyfter ut diskussion till den här forumdelen.
Jag har suttit och tittat runt en del senaste dagarna. @Swedishchef_90 jag var inne och kikade på länken du skickade. Så synd att det inte går att få tag på ett vitt chassi i nordic. Verkar bara finnas i amerikans layout? Det är vitt eller deras mörkblå jag verkligen skulle vilja ha. Men efter att ha suttit i deras konfigurator så fattar jag grejen med att det kan bli hur dyrt som helst!? Slutade på €650 när jag gjort som jag vill och tror att det ska vara... och då är detta "budgetmärket".
Vad är förresten grejen med spol-kablarna och varför är dom så dyra? 5-600kr... 300 javisst, men varför så dyrt? Nu kanske jag svär i kyrkan, men den där extra 5-poliga kontakten mitt på sladden!? Tycker den ser anskrämlig ut, vad är dess syfte. Ber ödmjukast om förlåtelse då jag är helt ny här.
@StuntmanMike om nu GMMK är budget, vad tycks om Pulsar PCMK TKL? Hittade det på Max gaming. Vitt chassi som jag vill ha. Dock får jag kompromissa med avsaknaden av numpad, vilket jag egentillgen behäver ha eftersom jag använder det mycket. Det går liksom inte pilla i Excel med fingervalsen på tangentbordets översta rad.
Med Pulsar chassit, Dolphin brytarna som Swedishchef_90 tipsade om, och pudding keycaps från Steeelseries. 2044kr.
Med GMMK3, samma keycaps och samma brytare, men 20 till för att täcka behovet, så kostar det 315kr till.
Låter något av dessa som en vettig start?
Det jag menade va att budget inte betyder dåligt utan överkomligt.
Och jag skulle säga att båda dina alternativ är vanliga tangentbord, kalla mig gatekeeper men har det inte gjorts ett Group buy med flera månader väntan efter betalning eller byggt ihop det själv från scratch så är det IMO inte ett custum.
Detta är såklart inte hugget i sten då jag fortfarande skulle kalla https://modedesigns.com/ för custum tex.
Och jag dissar inte ditt val av bräda, det va ett GMMK som drog igång allt för mig 2019 och det jag villhöver själv nuförtiden är ett Wooting 60HE. Utan jag ville mer upplysa vad custum är och varna dig att om att det slukar pengar om du ger dig in i att.